בהמשך לתהליך ההתבגרות הארוך שעובר על קיה בשנים האחרונות, קיה ריו החדשה היא סוף סוף מכונית ראויה ואיכותית שמסוגלת להתחרות בכבוד עם סופר-מיני אירופאיות מובילות. עם הריו החדשה, קיה ללא ספק צמצמה את הפער שבין מזרח למערב. העיצוב מודרני, תא הנוסעים איכותי ומפנק, נוחות הנסיעה טובה ורמת המחירים מיישרת קו עם כללי השוק. היא משווקת כאן בגרסה אוטומטית אחת (1.4 ליטר, אוטומט 4 הילוכים), בגרסה ידנית מוזלת (1.2 ליטר) ובגרסת דיזל ידנית שקורצת בעיקר (אבל לא רק) לשוק המוניות. שתי רמות האבזור נדיבות וההבדל בינהם קטן.
עיצוב חיצוני; אבזור; צריכת דלק (בגרסה הידנית);
מרווח פנים; תיבת הילוכים אוטומטית פשוטה;
מתחרה מעניינת בשוק הסופר-מיני.
: חסכוני, מפנק במידה, מספק את הצורך לשמו הוא נקנה באופן מצויין, תחבורה בסיסית במחיר שווה לכל נפש תת דגם:1.2 LX
המלצה -רכב חסכוני, בסיסי מבחינת מחיר כניסה, אבל מפנק במידה. קניה מצויינת לצרכים שלי - נסיעה לעבודה וחזרה במינימום עלויות.
לחיוב - הרכב בן 7 חודשים במהלכם עבר 7400 ק"מ, ללא תקלות. מחוץ לעיר נרשמת צריכת דלק של מעל ל 20 ק"מ לליטר. בנסיעת סבתא יחידה נרשמה צריכת דלק של כ 1:25 (85 קמ"ש בכביש החוף). בעיר מציג צריכת דלק של כ 1:16 - 1:15, אפשר גם פחות תלוי בסגנון הנהיגה. הרכב מסוגל לשנע את המשפחה (3 ילדים קטנים) ללא קושי. רכב בסיסי, במחיר מצויין, מרווח דיו, ומועצב לטעמי. אני מחייך כל תדלוק. תא מטען סביר + (נכנסת עגלת בוגבו), מאובזר (חשמל מלא, USB למערכת המקורית, שני שקעי מתח) . אחריות רחבה ונדיבה. עוד דבר לחיוב זה איש המכירות - קובי אקשוטה מהסוכנות בת"א. פשוט איש מכירות למופת, סבלני, מבין עניין, היה כיף לקבל ממנו שירות.
לשלילה - נטול כח, לא אוטו להתגרזנות.
: תמורה גבוהה למחיר תת דגם:1.2 LX
המלצה -חוות הדעת ניתנה לגרסת 5 דלתות הידנית בעלת תג מחיר נמוך/תמורה גבוהה מאוד למחיר. בנוסף כל האמור כמובן יחסית לרכבים מאותה קטגוריה.. תחליף למשפחה צעירה שאין לה בעיה עם תיבה ידנית. ממליץ בחום!
לחיוב - הרכב מרווח + תא מטען שימושי, מאובזר מאוד, חסכוני מאוד בדלק (לא משנה איפה ואיך תנהג בו.. התוצאה לא תרד מ 16 קמ/ל). עלויות ביטוח+דלק זולות. ביצועים מעולים - הרכב שלי כבר עם 33 אלף, המנוע כבר לא בתול וממש מרגיש חי וחזק אפילו.
לשלילה - נוחות נסיעה גבולית שנפגעת מצמיגים ירוקים מתוצרת האנקוק שמסופקים מהמפעל. בנוסף הם מרעישים ומאוד רגישים לאיכות האספלט. אשוב לדווח ביום שאצטרך להחליף אותם. עלויות הטיפולים במוסך מורשה.. נו באמת טלקאר..
: רכב יעיל מרווח וחסכוני תת דגם:1.2 LX
המלצה -רכב לשימושי, עם שלושה ילדים (בלי כסא בטיחות, בוסטר, וכסא תינוק בגודל מלא). הרכב משמש אותי בדיוק למה שהייתי צריך.
לחיוב - חסכוני, מרווח דיו, מאובזר (ביטול כרית אוויר נוסע, שני שקעי מתח מקסימה, שקע USB למערכת המקורית, שליטה על הרדיו המקורי מההגה, כיוון הגה כולל לעומק ועוד). בנסיעה בינעירונית מגיע בקלות למעל ל 20 ק"מ לליטר, בעירוני בין 15 ל 17 ק"מ לליטר, תלוי בסדנות הנהיגה.
לשלילה - מערכת מקורית לא איכותית, מנוע חסכוני אבל נטול מחץ.
רכב חסכוני, בסיסי מבחינת מחיר כניסה, אבל מפנק במידה. קניה מצויינת לצרכים שלי - נסיעה לעבודה וחזרה במינימום עלויות.
הרכב בן 7 חודשים במהלכם עבר 7400 ק"מ, ללא תקלות. מחוץ לעיר נרשמת צריכת דלק של מעל ל 20 ק"מ לליטר. בנסיעת סבתא יחידה נרשמה צריכת דלק של כ 1:25 (85 קמ"ש בכביש החוף). בעיר מציג צריכת דלק של כ 1:16 - 1:15, אפשר גם פחות תלוי בסגנון הנהיגה. הרכב מסוגל לשנע את המשפחה (3 ילדים קטנים) ללא קושי. רכב בסיסי, במחיר מצויין, מרווח דיו, ומועצב לטעמי. אני מחייך כל תדלוק. תא מטען סביר + (נכנסת עגלת בוגבו), מאובזר (חשמל מלא, USB למערכת המקורית, שני שקעי מתח) . אחריות רחבה ונדיבה. עוד דבר לחיוב זה איש המכירות - קובי אקשוטה מהסוכנות בת"א. פשוט איש מכירות למופת, סבלני, מבין עניין, היה כיף לקבל ממנו שירות.
נטול כח, לא אוטו להתגרזנות.
חוות הדעת ניתנה לגרסת 5 דלתות הידנית בעלת תג מחיר נמוך/תמורה גבוהה מאוד למחיר. בנוסף כל האמור כמובן יחסית לרכבים מאותה קטגוריה.. תחליף למשפחה צעירה שאין לה בעיה עם תיבה ידנית. ממליץ בחום!
הרכב מרווח + תא מטען שימושי, מאובזר מאוד, חסכוני מאוד בדלק (לא משנה איפה ואיך תנהג בו.. התוצאה לא תרד מ 16 קמ/ל). עלויות ביטוח+דלק זולות. ביצועים מעולים - הרכב שלי כבר עם 33 אלף, המנוע כבר לא בתול וממש מרגיש חי וחזק אפילו.
נוחות נסיעה גבולית שנפגעת מצמיגים ירוקים מתוצרת האנקוק שמסופקים מהמפעל. בנוסף הם מרעישים ומאוד רגישים לאיכות האספלט. אשוב לדווח ביום שאצטרך להחליף אותם. עלויות הטיפולים במוסך מורשה.. נו באמת טלקאר..
רכב לשימושי, עם שלושה ילדים (בלי כסא בטיחות, בוסטר, וכסא תינוק בגודל מלא). הרכב משמש אותי בדיוק למה שהייתי צריך.
חסכוני, מרווח דיו, מאובזר (ביטול כרית אוויר נוסע, שני שקעי מתח מקסימה, שקע USB למערכת המקורית, שליטה על הרדיו המקורי מההגה, כיוון הגה כולל לעומק ועוד). בנסיעה בינעירונית מגיע בקלות למעל ל 20 ק"מ לליטר, בעירוני בין 15 ל 17 ק"מ לליטר, תלוי בסדנות הנהיגה.
מערכת מקורית לא איכותית, מנוע חסכוני אבל נטול מחץ.
קניתי את הדגם 1.2 הידני, בידיעה שאני מחפש רכב פשוט מכאנית וטכנולוגית, לא מחפש ריגושים. לא מחפש להיכנס למוסכים. עד כה הרכב מבצע זאת היטב. ללא שום בעיות, ללא תקלות.
חסכוני, אם מתפעלים נכון את ההילוכים מקבלים רכב זריז יחסית, ביצועים סבירים. אני מקבל בערך 1-16 בדלק, סביר לחלוטין לתוואי נסיעה שהוא יחסית עירוני. מזגן מאוד טוב. מושבים נוחים. רכב מרווח, תא מטען גדול וקל להעמסה מאובזר טוב מאוד. אחריות ארוכה. אמין מאוד!
רעשי רוח במהירויות גבוהות, מעל 120 בערך. היה טוב יותר אם היה בידוד רעשים טוב יותר. שדה ראיה מעט מוגבל, צריך התרגלות קטנה.
רכב מאוד אמין, טוב, מרווח. מרגיש בנוי טוב מבחינת הפלסטיקה, לא מתפרק.בגיר הידני הרכב זריז יחסית לנפח המנוע, ניתן לנסוע גם על מהירויות לא חוקיות, אבל לא מומלץ, הבידוד רעשים לא להיט.הראות לבחוץ לא מיטבית, נדרשת הסתגלות מסוימת.
צריכת דלק, עושה בערך 1 ל16, ואני לא נוהג חסכוני, והמון נסיעות בעיר. מזגן מצוין, חזק מאוד ועובד היטב, מקרר ומחמם את הרכב בצורה מצוינת. נוח, זריז יחסית לנפח המנוע. מאובזר יחסית, מרגיש בנוי טוב ומוצק, ולא רכב שמתפרק עוד רגע.
בידוד רעשים במהירויות גבוהות לא טוב כל כך, מתבטא ברעשי רוח ומנוע מורגשים מעל 120 קמ"ש. מנוע לא חזק, אם מתפעלים את ההילוכים נכון אפשר לקבל תאוצה מספקת, אך מרגיש לעיתים מחסור בכוח, לא ממליץ למי שגר באזורים הרריים כמו ירושלים וכדומה.
הריו פשוטה ונהדרת. אני נוסע על ה 1.4 ומבסוט. אני רואה חלק מהתגובות כאן שבעצם לא שייכות לקטגוריה. הריו רכב יעיל,מתאים לסופר מיני, מרווח,מאובזר,ואמין.
הכל, כמעט...., הילוכים אוטומטיים סטנדרטיים. וזה אמין וטוב.לעומת חדישים,יקרים מאוד,עם תקלות מפתיעות.
הילוכים אוטומטיים,סטנדרטיים. אפשר לשפר.
יחסית גדולה, רצפה שטוחה במושב האחורי, תא מטען נדיב, חסכונית בדלק, מאובזרת ברמה נאותה ביחס למחירה.
מיכל דלק זערורי שמצריך ביקורים תכופים בתחנת הדלק למרות הצריכה הנמוכה, איכות חומרים נמוכה שמקנים תחושה זולה, מושב נהג לא כל כך נוח, ההספק המוצהר כפי הנראה תיאורטי בלבד, ההגה חסר תחושה לחלוטין ומרגיש סינטטי ברמות קיצוניות.
התנהגות כביש,תוספות
כבל הילוכים נקרע פעם שלישית,,,, נמאס,,, מפרקים חצי אוטו כולל דוושות של המטרה בצד ימין , סיפור אובדן 3 ימי עבודה , אוטו עדין ,,,
אין
אוטו עדין כל 50000 הולך קלאץ כל שנה נקרע כבל הילוכים אז מה יש להמליץ?
הדור הבא של הסופר מיני של קיה - הריו תוצג רשמית בתערוכת פאריז הקרובה. בינתיים היא מציעה לנו הצצה לאיור של הדור הבא
קיה ריו מתעדכנת עם מתיחת פנים קלה לשנת 2015. בתפריט - עיצוב חיצוני חדש ותא נוסעים עם רמת אבזור מעודכנת. אין שינוי בהיצע המנועים או תיבות ההילוכים.
גם קיה ריו מגיעה בגרסה ידנית צנומת נפח וחסכונית במיוחד. לקחנו אותה למבחן דרך כדי לבדוק האם היא שווה את המחיר?
גם קיה ריו מגיעה בגרסה ידנית צנומת נפח וחסכונית במיוחד. לקחנו אותה למבחן דרך כדי לבדוק האם היא שווה את המחיר?
חדשה לחלוטין ונקייה משאריות העבר, קיה ריו מודל 2012 מושקת בישראל. שתי תצורות מרכב, שני מנועי בנזין ומחיר שמתחיל ב-82 אלף ₪.
לקראת השקתה בתערוכת ג'נבה, מפרסמת קיה תמונות ופרטים ראשונים אודות הריו החדשה.