בהמשך לתהליך ההתבגרות הארוך שעובר על קיה בשנים האחרונות, קיה ריו החדשה היא סוף סוף מכונית ראויה ואיכותית שמסוגלת להתחרות בכבוד עם סופר-מיני אירופאיות מובילות. עם הריו החדשה, קיה ללא ספק צמצמה את הפער שבין מזרח למערב. העיצוב מודרני, תא הנוסעים איכותי ומפנק, נוחות הנסיעה טובה ורמת המחירים מיישרת קו עם כללי השוק. היא משווקת כאן בגרסה אוטומטית אחת (1.4 ליטר, אוטומט 4 הילוכים), בגרסה ידנית מוזלת (1.2 ליטר) ובגרסת דיזל ידנית שקורצת בעיקר (אבל לא רק) לשוק המוניות. שתי רמות האבזור נדיבות וההבדל בינהם קטן.
עיצוב חיצוני; אבזור; צריכת דלק (בגרסה הידנית);
מרווח פנים; תיבת הילוכים אוטומטית פשוטה;
מתחרה מעניינת בשוק הסופר-מיני.
: חסכוני, מפנק במידה, מספק את הצורך לשמו הוא נקנה באופן מצויין, תחבורה בסיסית במחיר שווה לכל נפש תת דגם:1.2 LX
המלצה -רכב חסכוני, בסיסי מבחינת מחיר כניסה, אבל מפנק במידה. קניה מצויינת לצרכים שלי - נסיעה לעבודה וחזרה במינימום עלויות.
לחיוב - הרכב בן 7 חודשים במהלכם עבר 7400 ק"מ, ללא תקלות. מחוץ לעיר נרשמת צריכת דלק של מעל ל 20 ק"מ לליטר. בנסיעת סבתא יחידה נרשמה צריכת דלק של כ 1:25 (85 קמ"ש בכביש החוף). בעיר מציג צריכת דלק של כ 1:16 - 1:15, אפשר גם פחות תלוי בסגנון הנהיגה. הרכב מסוגל לשנע את המשפחה (3 ילדים קטנים) ללא קושי. רכב בסיסי, במחיר מצויין, מרווח דיו, ומועצב לטעמי. אני מחייך כל תדלוק. תא מטען סביר + (נכנסת עגלת בוגבו), מאובזר (חשמל מלא, USB למערכת המקורית, שני שקעי מתח) . אחריות רחבה ונדיבה. עוד דבר לחיוב זה איש המכירות - קובי אקשוטה מהסוכנות בת"א. פשוט איש מכירות למופת, סבלני, מבין עניין, היה כיף לקבל ממנו שירות.
לשלילה - נטול כח, לא אוטו להתגרזנות.
: תמורה גבוהה למחיר תת דגם:1.2 LX
המלצה -חוות הדעת ניתנה לגרסת 5 דלתות הידנית בעלת תג מחיר נמוך/תמורה גבוהה מאוד למחיר. בנוסף כל האמור כמובן יחסית לרכבים מאותה קטגוריה.. תחליף למשפחה צעירה שאין לה בעיה עם תיבה ידנית. ממליץ בחום!
לחיוב - הרכב מרווח + תא מטען שימושי, מאובזר מאוד, חסכוני מאוד בדלק (לא משנה איפה ואיך תנהג בו.. התוצאה לא תרד מ 16 קמ/ל). עלויות ביטוח+דלק זולות. ביצועים מעולים - הרכב שלי כבר עם 33 אלף, המנוע כבר לא בתול וממש מרגיש חי וחזק אפילו.
לשלילה - נוחות נסיעה גבולית שנפגעת מצמיגים ירוקים מתוצרת האנקוק שמסופקים מהמפעל. בנוסף הם מרעישים ומאוד רגישים לאיכות האספלט. אשוב לדווח ביום שאצטרך להחליף אותם. עלויות הטיפולים במוסך מורשה.. נו באמת טלקאר..
: רכב יעיל מרווח וחסכוני תת דגם:1.2 LX
המלצה -רכב לשימושי, עם שלושה ילדים (בלי כסא בטיחות, בוסטר, וכסא תינוק בגודל מלא). הרכב משמש אותי בדיוק למה שהייתי צריך.
לחיוב - חסכוני, מרווח דיו, מאובזר (ביטול כרית אוויר נוסע, שני שקעי מתח מקסימה, שקע USB למערכת המקורית, שליטה על הרדיו המקורי מההגה, כיוון הגה כולל לעומק ועוד). בנסיעה בינעירונית מגיע בקלות למעל ל 20 ק"מ לליטר, בעירוני בין 15 ל 17 ק"מ לליטר, תלוי בסדנות הנהיגה.
לשלילה - מערכת מקורית לא איכותית, מנוע חסכוני אבל נטול מחץ.
יש לנו את הרכב בליסינג מזה כשנתיים וחצי. רכב נהדר, היה ממש מאובזר לזמנו וגם ממש מרווח. רק חבל שעם המנוע 1.4 ליטר הוא קצת איטי ולא ממש חסכוני בדלק.
מאוד מרווח, נראה מצוין וגם היה די מאובזר יחסית לשנתון.
המנוע 1.4 ליטר והגיר האוטומטי עם ביצועים ממש לא משהו וגם לא כל כך חסכוניים בדלק.
הדור הבא של הסופר מיני של קיה - הריו תוצג רשמית בתערוכת פאריז הקרובה. בינתיים היא מציעה לנו הצצה לאיור של הדור הבא
קיה ריו מתעדכנת עם מתיחת פנים קלה לשנת 2015. בתפריט - עיצוב חיצוני חדש ותא נוסעים עם רמת אבזור מעודכנת. אין שינוי בהיצע המנועים או תיבות ההילוכים.
גם קיה ריו מגיעה בגרסה ידנית צנומת נפח וחסכונית במיוחד. לקחנו אותה למבחן דרך כדי לבדוק האם היא שווה את המחיר?
גם קיה ריו מגיעה בגרסה ידנית צנומת נפח וחסכונית במיוחד. לקחנו אותה למבחן דרך כדי לבדוק האם היא שווה את המחיר?
חדשה לחלוטין ונקייה משאריות העבר, קיה ריו מודל 2012 מושקת בישראל. שתי תצורות מרכב, שני מנועי בנזין ומחיר שמתחיל ב-82 אלף ₪.
לקראת השקתה בתערוכת ג'נבה, מפרסמת קיה תמונות ופרטים ראשונים אודות הריו החדשה.