הקרוס-אובר המעוצב סקודה יטי ממשיך את הקו שהתווה הרומסטר וחולף בין סגמנטים. זהו סוג של רכב פנאי מיניואני קטן, עם חמישה מושבים והנעה קדמית (עם אופציה להנעה כפולה בדגמי הדיזל). הוא מוצע עם מנוע ה-1.2 ליטר טורבו החדש ותיבת DSG מודרנית, ומציע כתוצאה ביצועים לא רעים (וכבונוס גם צריכת דלק לא רעה בכלל) אבל הוא כבד יותר מהדגמים הקטנים יותר שעושים שימוש באותו המנוע (כמו למשל הפאביה) ולכן מעט איטי יותר. מי שמחפש קצת יותר ביצועים יוכל לבחור בגרסאות ה-1.4 או 1.8 ליטר בנזיין, שמציעות ביצועים נאים. האבזור של סקודה יטי אינו נדיב מאוד, במיוחד בגרסאות הבסיס, ותא הנוסעים מעט פשוט ומשדר תחושה פלסטיקית וזולה. תא המטען קטן מהמצופה ברכב מקטגוריה זו.
עיצוב ; ייחודיות ; מחיר;
נוחות נסיעה; ביצועים; איכות חומרים בתא הנוסעים;
סקודה חביבה, כאילו-ג'יפון.
: בידני - רמה אחת מעל כל הג'יפונים באותו טווח המחירים תת דגם:1.2 Ambition
המלצה -חוות דעת מלאה ומפורטת שלי כאן: http://bit.ly/1gcEmNu
לחיוב - תנוחת ישיבה גבוהה; אפשרות להסרה של הספסל האחורי; בידוד רעשים מעולה; מזגן עצמתי במיוחד
לשלילה - ביטוח יקר עם דרישת מיגון מגוחכת; אין כניסת USB; הרכב נראה מעט "זקן" - בטח בהשוואה לרכבים כמו רנו קאפצ'ור ופיג'ו 2008
: אלטרנטיבה מצוינת ולא מתחנפת למשפחתית תת דגם:1.2 Ambition
המלצה -חבילה מצוינת, במיוחד בגרסה הידנית.מכונית עם אופי, ועיצוב לא מתחנף.
לחיוב - למרות דעת המערכת, איכות החומרים בתא הנוסעים דווקא טובה מאד. עיצוב מצוין (בגרסה שלפני מתיחת הפנים) המקנה למכונית אופי ייחודי. המכונית מרגישה איכותית עם בידוד מצוין של רעשים חיצוניים. מנוע 1.2 מצוין, חזק ומתמודד היטב עם משקל המכונית. חסכונית יחסית לסגמנט, אך פחות מדגמים אחרים של היצרן המצוידים באותו מנוע (משקל...) נוחות טובה בסך הכל, מעט קשיחה במהירות נמוכה אך מצוינת מחוץ לעיר. תא נוסעים מרווח מאד, עם מערכת מושבים מודולארית מאחור המאפשרת כיוונון של גב המושב ופירוק של כל מושב. מהנה לנהיגה. מערכת בקרת אקלים
לשלילה - תא מטען לא גדול במיוחד (אך מספק ברב המצבים) עקב גלגל חלופי אשר מקטין את גובה תא המטען. נוחות מעט קשיחה במהירות נמוכה בדגם ה-Ambition אין בקרת שיוט או שליטה מההגה על מערכת הקול אין חיבור USB (ממש מעצבן)
: רכב מעולה מכול הבחינות תת דגם:1.4 DSG Elegance
המלצה -שדרגתי מייטי 2011 1.2 ל- 1.4 2015 4x4 ומרוצה מאוד מנוחות, אמינות, ביצועים ובטיחות.
לחיוב - אמינות, בטיחות, ביצועים ונוחות.
לשלילה - אין.
התרשמות וסיכום 5,000 ק"מ עם סקודה ייטי דיזל 4X4 DSG
חוות דעת מלאה ומפורטת שלי כאן: http://bit.ly/1gcEmNu
תנוחת ישיבה גבוהה; אפשרות להסרה של הספסל האחורי; בידוד רעשים מעולה; מזגן עצמתי במיוחד
ביטוח יקר עם דרישת מיגון מגוחכת; אין כניסת USB; הרכב נראה מעט "זקן" - בטח בהשוואה לרכבים כמו רנו קאפצ'ור ופיג'ו 2008
חבילה מצוינת, במיוחד בגרסה הידנית.מכונית עם אופי, ועיצוב לא מתחנף.
למרות דעת המערכת, איכות החומרים בתא הנוסעים דווקא טובה מאד. עיצוב מצוין (בגרסה שלפני מתיחת הפנים) המקנה למכונית אופי ייחודי. המכונית מרגישה איכותית עם בידוד מצוין של רעשים חיצוניים. מנוע 1.2 מצוין, חזק ומתמודד היטב עם משקל המכונית. חסכונית יחסית לסגמנט, אך פחות מדגמים אחרים של היצרן המצוידים באותו מנוע (משקל...) נוחות טובה בסך הכל, מעט קשיחה במהירות נמוכה אך מצוינת מחוץ לעיר. תא נוסעים מרווח מאד, עם מערכת מושבים מודולארית מאחור המאפשרת כיוונון של גב המושב ופירוק של כל מושב. מהנה לנהיגה. מערכת בקרת אקלים
תא מטען לא גדול במיוחד (אך מספק ברב המצבים) עקב גלגל חלופי אשר מקטין את גובה תא המטען. נוחות מעט קשיחה במהירות נמוכה בדגם ה-Ambition אין בקרת שיוט או שליטה מההגה על מערכת הקול אין חיבור USB (ממש מעצבן)
שדרגתי מייטי 2011 1.2 ל- 1.4 2015 4x4 ומרוצה מאוד מנוחות, אמינות, ביצועים ובטיחות.
אמינות, בטיחות, ביצועים ונוחות.
אין.
גרסת ה-1.8 ליטר החדשה של סקודה יטי מקבלת מערכת הנעה כפולה ומתברגת בפסגת היצע הדגמים של היטי. מה היא באמת שווה? מבחן דרך.
מתיחת פנים לסקודה יטי, הכוללת עיצוב חיצוני משודרג ורשימת אבזור משודרגת וגם שתי גרסאות עיצוב חדשות - City ו-Outdoor.
סקודה מרעננת את היצע הגרסאות של היטי בישראל – גרסת הדיזל יוצאת ושתי גרסאות בנזין, 1.4 ו-1.8 ליטר, נכנסות.
מהדורת Adventure של היטי משדרגת את עיצובו של הרכב ותשווק בישראל במהדורה מוגבלת של כ-500 יחידות.
הוא לא חושב שסקודה יטי הוא רכב מושלם, אבל הוא כן חושב שהוא יכול להיות אחלה רכב בשבילה. והיא? היא בכלל זאת שבסוף קובעת.
צ'מפיון מוטורס מרחיבה את היצע הדגמים של היטי בישראל ומכריזה על תחילת שיווקה של גרסה ידנית מוזלת – 120 אלף ש"ח