Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[רשמים - יטי 1.2TSI] יתרון המוח על פני המחשב.


RS
שימו לב! השרשור הזה בן 4194 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שיווק היטי בוורסיה הידנית החל באוקטובר האחרון, אז הוחלט בשקודה כי גרסה ידנית מוזלת תוכל לתרום למכירות - בעיקר לאור שלל התייקרויות הדלק האחרונות, הגורמות למהפכה מחודשת בכל הקשור לרכישת מכוניות ידניות (בעיקר קטנות וחסכוניות) בשוק המקומי.

 

את היטי פגשתי לראשונה (בארצנו) במחצית 2010, בזמן ההשקה ללקוחות. היטי נחתה בארץ בשידוך המוכר של ה-1.2TSI עם DSG7 והנעה קידמית בלבד. במחצית 2011 הוחלט על יבוא גרסת ה-2.0TDI140 (ידנית ו-DSG6) בצמוד להנעה כפולה (האלדקס 4), גם בה נהגתי - ליתר דיוק, ביליתי עימה מעל 24 שעות וגמענו יחד מעל 1000 ק"מ ביום אחד ארוך מאוד :wink:

 

אחרי אינספור פאביות (ואיביזה אחת שנתקעה באמצע) ומחסור במלאי, הוחלט כי זה הזמן להתקדם הלאה - נבדקו להם אופציות שהקשר ביניהן מקרי בהחלט - יונדאי וולוסטר ידנית, פוקוס ידנית, אוקטביה 1.4TSI ידנית וכמובן היטי הידנית.

 

לאחר שצמצמנו את האופציות - לאופציות המדוברות - עברנו להתרשמויות ונסיעות מבחן.

 

מי שנפסלה ראשונה היא היונדאי - העיצוב בהחלט מגניב, גם תא הנוסעים נראה טוב, מרגיש טוב, והאבזור חביב. עד כאן לחיוב.

לשלילה נתחיל מהמנוע (בשילוב לתיבה הרובוטית ברכב המבחן) - הרגיש עייף וחסר את אותו פאנצ' טורבואי שהיה בפאביה 1.2TSI האקסית. נוסף על כך הקושי בכניסה / יציאה לרכב, מרווח ראש מגוחך מאחורה וזמינות מלאי מוגבלת, והופ היא ירדה לה מהרשימה.

 

נמשיך אל האוקטביה - לחיוב נציין תא נוסעים נעים, איכותי, תא מטען עצום וביצועים נאים מאוד (רכב המבחן הינו רובוטי - DSG7). אין ספק שהדבר הראשון שאהבתי בה הוא המנוע, המספק ביצועים מאוד נאים ביחס לפאביה וכמובן ליונדאי העצלה. גם ה-DSG7 תיפקדה טוב יותר מזכור לי (לפחות ב-1.2TSI), עם פחות השהייה בזינוק מהמקום ותגובות מחודדות יותר. גם נוחות הנסיעה הייתה סבבה לגמרי - טוב מהפאביה הנוקשה והקשיחה (לעיתים מידי).

האוקטביה נפסלה על היותה גדולה מידי לצרכים שלנו. בנוסף לכך, רמת הבטיחות שלה נחותה משל האחרות והיא מזדקנת ומתקרבת להחלפה - כבר בחודשים הקרובים.

 

המשכנו אל הפוקוס - אממ, טוב. פה נתקענו למעשה. יצרתי קשר עם "דלק מוטורס" והובטחה לי הפוקוס הידנית (125) לנסיעת מבחן תוך יומיים - לטענתם רק הוכנסה לנסיעות מבחן וישנו לחץ מסויים כרגע, לכן יש להמתין כיומיים לנסיעת מבחן - היה נשמע לי הגיוני וסביר לחלוטין כמובן.

אז כן, חלפו להם שלושה ימים - ונאדה. התקשרתי שוב - התנצלו ואמרו שיצרו עימי קשר בתחילת השבוע שלאחריו. נכון, לא תופתעו - לא התקשרו ולא נעלי בית. את הרכב ראיתי לא מעט בגרמניה (בתערוכה / בדילר) לכן אין לי הצורך לשבת בו, אלא לנהוג ולראות איך זה מרגיש - חבר (הנהג עליה ב"אוטו") ציין כי מדובר בחבילה מאוד מרשימה ושלא אוותר עליה בקלות שכזאת, לכן החלטתי להמתין עד שיצרו עימי קשר...

 

טלפון שמח מחברי בשקודה - אוראל, יש יטי 1.2TSI למבחן - עכשיו בדרכה אלינו. תארגן לי אותה לרחובות - ביקשתי. יום למחרת טלפון על הבוקר - בוא, האוטו נמצא בסניף ברחובות, יש לך כ-45 דק' עליו. אם תצטרך יותר - תקבל אותה לאקסטרה זמן, אין בעיה עם זה.

הגיע בחור חביב מאוד מצ'מפיון (בני ברק) עם הרכב, רצה להסביר לנו על הרכב, אך סרבנו בנימוס - אין צורך. מכירים ויודעים. נכנסים לרכב ומגלים כי מד הק"מ מורה על 72 ק"מ בתוליים לחלוטין, וכך הוא גם הרגיש כמובן - עצל, בתולי ולא משופשף.

40 דק' נסיעה - ונפל הפור לטובת איש השלג (המושחר במקרה של רכב ההדגמה). איכותי, מרווח, נוח, מאובזר, בטוח ואפילו משעשע לנהיגה. כמובן שהמחיר שהוצע לנו - גרם לפוקוס להחוויר ולוולוסטר לאכול את גלגליה - אז שוריינה לה יטי 1.2TSI ידנית לבנבנה, וכעת זה הזמן למכור את הפאביה ה"קשישה" :wink:

 

ואם תהיתם מה נגמר עם הפורד - חזרו אלי - שבוע אחרי הזמנת היטי - ומסרו לי שהרכב מוכן וכי ניתן להגיע אלי עוד באותו היום.

ענית לסוכנת המכירות בנימוס והסברתי לה כי צר לי, זה ממש אבל ממש לא רלוונטי יותר. כעסה ושאלה אם ניתן לדעת למה - הסברתי לה כי עם שירות עקום כזה וחוסר רצון למכור - אין שום סיבה שאתקרב למוצר שלכם, טוב ככל שיהיה (והוא באמת טוב) - ובסופו של דבר הוחלט להמשיך עם שקודה והוזמנה לה יטי 1.2TSI ידנית. כמובן שהיא התחילה לענות לי - "זה לא אותו הדבר, בלה בלה בלה". אמרתי לה - נחות או לא (והוא לא), לפחות נותנים לי שירות סופר מהיר ויעיל (נסיעת מבחן תוך פחות מ-24 שעות), מבלי לבלבל לי בביצים ובמוח - ומבלי להבטיח הבטחות שווא על מועד קיום נסיעת המבחן.

 

ולעניינו העיקרי - היטי עימנו מתחילת חודש ינואר האחרון, מאז גמעה קרוב ל-3500 ק"מ. עד כה אין ספק כי מדובר בשיפור ניכר ביחס לפאביה - כמובן שקשה להשוות ביניהן, הראשונה מבוססת על הפולו, ואילו השנייה היא מיקס של גולף פלוס עם פאסאט ובכלל קרוסאובר שכזה. עד כה אנחנו מאוד מרוצים מהחבילה הכוללת, גם מצריכת הדלק - שחששתי שתהיה פחות טובה "תודות" לאקסטרה 200 ק"ג שיש ליטי לסחוב עימה - על משקלה של הפאביה. וטעיתי מסתבר - עם נתון של 19.3 ק"מ / ליטר בנסיעה ביניערונית ארוכה ושלווה להפליא (נס ציונה > עפולה > טבריה > נס ציונה), או קרוב ל-13 ק"מ / ליטר בנסיעה משולבת מאומצת בחלקה הגדול (נס ציונה > לוד > נס הרים והסביבה > נס ציונה > לוד > נס ציונה) - עם מזגן. בעיר היטי לוגמת כ-10 ק"מ / ליטר - בתנועה צפופה / מרובת רמזורים אדומים מכעיסים.

 

כבר בשעותיה הראשונות עימי, הספקתי לשדרג את הר"ד המקורי - SWING (או RCD310 ב-VW) - לכזאת בכירה יותר - AMUNDSEN (או RNS315 ב-VW), עם צג מגע 5', תמיכה ב-BT מקורי, תמיכה ב-GPS וחיווי חיישני חנייה ומיזוג על הצג.

 

עם חזרתי מגרמניה, זכתה היטי לסופית אגזוז מוכרמת מקורית / ספי דלתות מקוריים (נמאס לי משריטות העקבים של החברה) / הגה 3 צלעות מקורי (רציתי לרכוש לה הגה 3 צלעות מקורי עם שליטה על הר"ד ומחשב דרך - אך לא היה במלאי ולא יכלתי להמתין להגעה מהמחסן) / תא עליון למשקפי שמש (כפי שיש ב-Experince הבכירה) ודוושות אלומיניום מקוריות.

 

בשלב הבא נצטייד במדרס אלומיניום מקורי / בקרת שיוט מקורית / BT מקורי נשלט קולי ומראה פוטואלקטרית :oops:

 

בק"מ הראשונים (עד סביב ה-1000) המנוע היה מנומנם להפליא והבלמים עוד לא הבשילו. כעת, אחרי מעל 3200 ק"מ - המנוע מרגיש בשרני משמעותית, הבלמים קיבלו נשיכה ראויה (למרות שבנס-הרים הורגש עליהם העומס של 200 ק"ג נוספים והדעיכה הגיע מוקדם יותר) ואיש השלג הפך עורו - תמו ימי העצלנות שלו והפך לזריז וקליל רגליים מבעבר :-)

 

ולכותרת - היא אומרת הכל. השילוב בין המנוע הקטנטן לתיבה הידנית (6 הילוכים) המאוד נעימה ויעליה - הופך את גרסת DSG7 לסוג של כבשה שחורה. הידנית זריזה יותר, חסכונית יותר, נעימה משמעותית והופכת את היטי לחבילה כוללת שהיא נעימה יותר. אין כאן את השהייה הראשונית המעיק מעיקה, או האמינות / מעידות הלקויה עד כה - מצד הקלאצ'ים. אז נכון, צריך להפעיל את רגל שמאל לא מעט, אבל זה עובד בדרך יעילה ובוגרת הרבה יותר. צרפו לכך את העובדה שמקזזים כמעט 20K במחיר הרכישה הראשוני ויש כאן חבילה שבהחלט שווה לשקול, בעיקר לבעלי המשפחות או כאלה שרוצים יכולת שביל (אך ורק שביל) טובה יותר מהמשפחתית של השכן - יחד עם עיצוב שונה ותנוחת נהיגה גבוה יותר.

 

אלה הרשמים המאוד ראשוניים ושטחיים. יש עוד לכתוב אך אמתין לכיוון 5000 ק"מ, אז אעמיק יותר - ויהיו תמונות ראויות :-D

 

כמה תמונות מימיה הראשונים - אחרי שדרוג הר"ד - לפני "השדרוגים" הקוסמטיים הנוספים.

 

1.jpg

 

4.jpg

 

3.jpg

 

2.jpg

 

5.jpg

 

7.jpg

 

6.jpg

 

8.jpg

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 155
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

נהנתי לקרוא.

נשמע מצויין , לדעתי הפנסים העגולים צריך לזוז מעט למטה ולצד הם קצת תקועים לי באמצע הרכב.

מאיפה אתה מביא את כל החלקים מגרמניה?

יש אפשרות להזמין מהרשת דברים דומים לסקודות שונות?

9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהנתי לקרוא.

נשמע מצויין , לדעתי הפנסים העגולים צריך לזוז מעט למטה ולצד הם קצת תקועים לי באמצע הרכב.

מאיפה אתה מביא את כל החלקים מגרמניה?

יש אפשרות להזמין מהרשת דברים דומים לסקודות שונות?

 

 

רב תודות.

 

את החלקים הזמנתי דרך דילר מקומי (אודי / שקודה / פולקסווגן) בפרנקפורט. באתי עם רשימת מק"טים בטלפון ואת מה שלא מצאתי הם מצאו לי ב-ETKA במקום.

 

יש 2 חנויות מוכרות בצ'כיה וניתן להזמין מהם - Skoda Parts או Superskoda

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהנתי לקרוא.

 

+1

 

בעניין מנוע הדיזל האופציונלי - דווקא נראה לי מוזר שבקונצרן העדיפו לשים את מנוע ה 2.0TDI שנחשב ליחסית וותיק בהחלט, ביחס למגמה המתפתחת אצל היצרנים העומדים בחזית הטכנולוגיה - והיא ירידה לנפחים קטנים יותר גם של מנועי דיזל (לראיה: באוקטביה קיימת גרסת 1.6TDI עם מומנט בשרני של 25.5 קג"מ). אומנם למנוע ה 2.0TDI יש מומנט מטורף יותר (32 קג"מ), ועם מערכת ה 4X4 אני בטוח שצריך עוד תוספת מומנט ביחס לדגמים בעלי הנעה של 2X4 (שמסתפקים מצויין ב 1.2TSI עם קרוב ל 18 קג"מ), אבל נראה לי שתוספת של כ-7 קג"מ נוספים היו נותנים את המענה הדרוש גם למערכת ה 4X4 מבלי לגרוע בביצועים ביחס ל 1.2TSI (עובדה שעם ה 2.0TDI ולמרות ה 4X4, עדיין ה TDI מהירה יותר ביחס ל TSI 1.2 - ולא נראה לי שיש כאן נחיצות קריטית לביצועים של 10 שניות ל 100 שהיצרן דווקא יבחר בגרסת ה 4X4 כמהירה יותר... אבל יכול להיות שהשיקולים שלי והראיה שלי שונים ממה שהיצרן ראה\החליט\בדק\ביצע). אני רק יכול לנחש שבסגמנט הזה מי שקונה 4X4 מראש מוותר על חלק מסויים מהביצועים, ובמקרה הזה זה ממש הפוך (אתה קונה 4X4 אבל גם מרוויח רכב מהיר יותר).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, Long Time NO see.

 

ה-2.0TDI המדובר הינו בגרסה העדכנית, משמע CR (מסילה משותפת) - ולא PD (הזרקת סילון) כפי שהיה בשנים קודמות. הנתונים אומנם נשארו זהים לגרסה היוצאת, אך הוא הפך שקט ומעודן יותר. הוא אפילו מטפס מעלה בקלות ובשמחה (קלה) :-)

ה-1.6TDI העדכני והמודרני שהינך מדבר עליו - קיים גם ביטי, כרגע אך ורק בגרסאות ה"ירוקות" שאינן מגיעות ארצה כמובן. אולי בעתיד - יש דיבורים על זה...

 

מאוד אהבתי את ה-2.0TDI 4X4, יש בה ערך מוסף על ה-1.2TSI 4X2. כמובן שהיא חזקה ובשרנית יותר (למרות תוספת של עוד 200+ ק"ג) וההאלדקס מאפשר נסיעת "שטח" מעמיקה יותר משבילים - טיפסה לא רע אי שם ביערות קריית שמונה, תוך קוליסים, אפר ובוץ.

כך או כך חשוב וראוי לציין שהיטי 4X4 אינה רכב שטח, היא סה"כ קרוסאובר עם אקסטרה יכולת מעבר לכביש.

 

צר לי שה-2.0TDI170 אינה מיובאת בעקבות שידוך לתיבה ידנית בלבד, הרי היא גרסת ה-"על" של היטי. חבל גם שה-1.4TSI125 משודכת (כרגע) רק לתיבה ידנית - עם DSG7 היא יכלה להיות הגרסה המומלצת (על פני ה-1.2TSI).

מצד שני, בקרוב מאוד (חודשים הקרובים) יחל שיווק היטי בגרסת 1.8TSI160 בשילוב ל-4X4 (האלדקס כמובן), לבינתיים רק ב-DSG6. אני מאוד מקווה (ולוחץ :wink:) שבנוסף על ה-DSG6, יסכימו וישווקו גם את 1.8TSI ידנית - ללא ספק היטי הבאה שלנו :-D

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Proxima, זה בסדר - זאת שאלה מתבקשת. שמעתי אותה יותר מידי פעמים :wink:

 

התשובה מאוד פשוטה: לא רצינו (שוב) רכב כהה. מאוד אהבתי את החום הכהה מטאלי, אך שוב, הוא כהה...

 

הכסוף מאוד סתמי / שמפניה ואפור פלטין מאוד מבוגרים ומשעממים / כתום טנג'רין הבולט מידי והאדום מאוד לא קשור :shock:

 

הלבן יוצר קונטרסט נאה מאוד בין הפגושים והחצאיות השחורות / דיפיוזרים כסופים - וזאת אחת המכוניות הבודדות שלבן מאוד מחמיא ואלגנטי עליה, לטעמי :-)

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות שרשום TDI לא היה לי ספק שמדבר בגרסת CRDI, כבר לא מוכרים היום (ענייני זיהום אויר) גרסאות פשוטות ורגילות של דיזלים.

למרות זאת, לא יעזור, הפיזיקה משחקת כאן תפקיד רציני - ומנוע CRDI בנפח 2.0 עדיין לא מעודן ברמה של 1.6CRDI (תבדוק ותראה :) ). הסיבה שבגללה נחשב מנוע ה 1.6TDI כ"ירוק" הוא בגלל שיש לו סנן חלקיקים (מה שאין ב 2.0 לפי מה שאני רואה).

אין לך שום כוונה לעבור מתישהו לדיזל ולהחזיק רכב יותר מ 12 חודשים ? :lol:

 

;-)

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, DPF יש בכל ה-CR'ים, גם ב-2.0TDI110 - וכמובן בגרסאות החזקות (140 / 143 / 170 / 180).

 

מסכים ומחזק אותך - מעודן ושקט ככל שיהיה 2.0, ה-1.6 מעודן ושקט ממנו.

 

לא, זה לא יקרה בזמן הקרוב :wink::wink:

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתיבה מעולה ילדון!(כרגיל)

כל עוד לא מרגיזים אותך אתה ממש ברבור בהתנסחות שלך:-P

הייתי בטוח שה1.2 לא יזיז את הרכב בצורה משביעת רצון,אבל אני שמח לשמוע שאתה מרוצה.

תעלה תמונות בהזדמנות של המושב האחורי(תמונה עם דלתות פתוחות,יש הורים ביננו:roll:)

תומר

"היום הוא המחר שאתמול דאגתם בגללו כל כך"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד שאלה שעלתה במוחי , למה הגה 3 צלעות מקורי? הייתי מבין אם היית קונה עם השליטה מההגה (שדרך אגב תקפה לכל מערכת באשר היא?) אבל מה שונה בהגאים חוץ מהצלעות?

9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד שאלה שעלתה במוחי , למה הגה 3 צלעות מקורי? הייתי מבין אם היית קונה עם השליטה מההגה (שדרך אגב תקפה לכל מערכת באשר היא?) אבל מה שונה בהגאים חוץ מהצלעות?

 

מקס, כפי שציינתי - מאוד רציתי לרכוש את ההגה עם השליטה על המערכת ומחשב הדרך, אך לא היה זמין במלאי - הוא מסר לי שתוך שלושה ימים ניתן יהיה להביא לי את החלקים מהמחסן הראשי, אלא שאני עזבתי כמעט יומיים אחרי...

 

ההבדל קטן בין ההגאים (שגיליתי תוך כדי ולא ידעתי קודם לכן) הוא שה-4 צלעות הינו 382 מ"מ וה-3 צלעות הינו 377 מ"מ בקוטר. בנוסף לכך, ה-3 צלעות פשוט נוח יותר להחזקה :wink:

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהבתי,

אני רכשתי לאישתי את הייטי בגירסת הDSG והיא מאוד מרוצה.

גם אנחנו קיבלנו את הרכב בינואר ויש לחתיכי רק 1100 ק"מ על הספידומטר.

בחרתי בצבע חום כהה כי הוא מאוד מחמיא לו.

כרגע שום דבר לא שודרג אבל גם אני חושב על שידרוגים קוסמטיים בעתיד.

כרגע צריכת הדלק עומדת בעיר על 1:9.5 עם מזגן.

סע בדרכים טובות,

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4194 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...