תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס ספרינטר החדש בישראל

    מרצדס

    חטיבת רכבי ההובלה וההיסעים של כלמוביל משיקה בישראל את מבחר דגמי הספרינטר החדשים עם מנועי יורו6 נקיים יותר. המחיר יחל ב-240 אלף ₪.

    • 16-12-2013
    • מאת: אלירן אברזל

    דגמי מרצדס ספרינטר החדשים הושקו הבוקר בישראל, באירוע שערכה חטיבת ההובלה והיסעים של כלמוביל ללקוחותיה בנמל יפו. הספרינטר היא המסחרית הקלה של מרצדס שמוצעת במגוון של משקלים כוללים, בין 3.5 ל-5 טון. בתחילת השנה הציגה מרצדס את מתיחת הפנים של הספרינטר, במסגרתה עדכנה את עיצוב החזית של הרכב שכעת דומה הרבה יותר לדגמי הרכב הפרטי של אותה היצרנית. כמו כן עודכן גם תא הנוסעים וכעת הוא יציע איכות חומרים גבוהה מבעבר וכן רשימת אבזור נדיבה יותר.

    מרצדס ספרינטר החדש

    אך החידוש החשוב ביותר אצל מרצדס ספרינטר החדש הוא דווקא מתחת למכסה המנוע. כאן מקבל הספרינטר מנועי טורבו-דיזל חדשים בתקן זיהום האוויר המחמיר יורו6. למעשה, הספרינטר יהיה הרכב המסחרי הראשון בקטגוריה שלו שמגיע ארצה עם מנועי יורו6, אם כי בשלב זה תציע היבואנית בארץ גם חלק ממנועי היורו5. הבחירה בין השניים תתאפשר בהתאם לרצונו של הלקוח, לפחות עד שהתקן יחייב את הפסקת הייבוא של רכבים אלו אי שם בשנת 2016.

    היצע המנועים כולל שני מנועי טורבו-דיזל. הראשון, בנפח של 2.1 ליטרים, יוצע בשתי רמות הספק - 129 ו-163 כוחות סוס. המנוע החזק יותר יהיה בתצורת V6 ובנפח של 3 ליטרים, הספקו המרבי יעמוד על 190 כוחות סוס. שני המנועים יוצעו עם מערכת Start&Stop לדימום המנוע בעצירות ומסנן חלקיקים לעמידה בתקן זיהום האוויר. תוסף Add-Blue (אוריאה) יהיה מחויב כמובן בדגמי היורו6. תיבת ההילוכים תהיה ידנית עם 6 הילוכים או אוטומטית עם 7 הילוכים בחלק מהדגמים.

    מרצדס ספרינטר החדש

    מרצדס ספרינטר החדש מגיע לישראל בכל מגוון התצורות האפשריות. גרסאות ה-3.5 טונות (משקל כולל 3,550 קילוגרמים) יוצעו בשלוש תצורות מרכב - קצר נמוך, קצר גבוה וארוך גבוה. דגמי ה-5 טון יוצעו בתצורת תא נהג בודד או תא נהג כפול, עם ארגז פתוח (טנדר). גרסת ההיסעים תוצע גם היא בשלוש תצורות - נמוך קצר, ארוך גבוה וארוך מאוד גבוה. גם כאן, מגוון יצרנים מקומיים ישמחו לדגם את הרכב בהתאם לדרישות הלקוח, בתצורות של עד 19 מקומות ישיבה.

    רשימת האבזור הסטנדרטית כוללת מושב נהג הידראולי, תאורת DRL, לוח שעונים עם מחשב דרך,  מערכת שמע מקורית וכרית אוויר אחת לנהג. כאופציה תציע כלמוביל להוסיף לרכבים את "חבילת מערכות הבטיחות" שתכלול מערכת למניעת תאונות חזית-אחור, מערכת להתראה על רכבים בשטחים המתים, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת סיוע לשמירה על יציבות הרכב בעת רוחות צד ופנסי ערפל עם תאורה עוקבת פנייה.

    מרצדס ספרינטר החדש

    מחירו של מרצדס ספרינטר החדש יחל בכ-240 אלף ₪ (כולל מע"מ) לדגם ה-3.5 טונות הסגור עם גיר ידני (ללא דיגומים) ויגיע עד לחצי מיליון ₪ לרכב הסעות מאובזר ומצויד ברמה גבוהה. גרסאות ההנעה הכפולה שנחשפו לאחרונה יגיעו גם הן ארצה, אך לא באופן סדיר אלא בהזמנה מיוחדת בלבד.

    מרצדס ספרינטר ואן 3.5 טונות - מפרט טכני להורדה
    מרצדס ספרינטר ואן 5 טונות - מפרט טכני להורדה
    מרצדס ספרינטר 5 טונות חד קבינה - מפרט טכני להורדה
    מרצדס ספרינטר 5 טונות דאבל קבינה - מפרט טכני להורדה
    מרצדס ספרינטר היסעים - מפרט טכני להורדה

    dddd