אלפא 166 החליפה את ה-164 בהיצע הדגמים של יצרנית הרכב האיטלקית המפורסמת. היא שמרה על קווי העיצוב של אלפא מאותם השנים אבל משהו בעיצוב החזית שלה לא ממש עבד ב"מכה הראשונה". היא נראתה עצובה מידי ולעיצוב שלה היה חסר את הקסם האיטלקי המפורסם. בשנת 2003 היא עברה מתיחת פנים מקיפה ואז העיצוב שלה הפך לנאה ומושך הרבה יותר. כמה חבל שאז כבר הייתה המכונית מיושנת למדי ולמעט העיצוב לא היו בה המון דברים מרשימים. היצע המנועים של אלפא 166 כולל מנועים גדולים, 3.0 או 3.2 ליטר בנזין. הדגם האוטומטי (העיקרי בישראל) מגיע רק בגרסת ה-3.0 ליטר ומשודך לגיר אוטומטי מיושן יחסית. גרסה אוטומטית זו מציגה צריכת דלק גבוהה יחסית לצד ביצועים מעט מאכזבים, גרסת ה-3.2 ליטר זריזה יותר אך נדירה למדי בישראל. התנהגות הכביש טובה כראוי לאלפות "של פעם" אבל נוחות הנסיעה אינה ברמה של המתחרות מגרמניה וכך גם כל מה שקשור לאיכות החומרים או מרווח הפנים. גם המחיר (כחדשה) היה גבוה יחסית ודווקא כן היה ברמה של המתחרות מגרמניה, מה שלא הפריע לה לאבד את ערכה בשוק המשומשות כמו איטלקיה אמיתית.
התנהגות כביש; עיצוב (אחרי מתיחת הפנים);
נוחות נסיעה; ביצועים בגרסת ה-3.0 ליטר;
חבל שלא הצליח להם בפעם הראשונה;
נהיגה באלפא 166 3 ל' ידנית - כתיבה יפה וקצת דברים בכל מה שמסביב