הדור הזה של הונדה סיוויק היה למעשה הדור הראשון של הסיוויק ששווק בישראל, מיד לאחר הסרת החרם הערבי על תוצרת יפן. הסיוויק הזו זכתה להצלחה כמעט מיידית בישראל בעיקר כי הציעה שילוב שהוא קצת מעבר למה שהתרגל הלקוח הישראלי לקבל עד אז בסובארו DL הממוצעת שלו. לסיוויק הזו היה תא נוסעים מרווח יחסית, מנוע חזק יחסית ומשקל עצמי נמוך יחסית, מה שאפשר לה להיות זריזה ומהירה יחסית למשפחתיות האחרות. הסיפור מאחורי הדגם הישראלי של הונדה סיוויק קצת מסובך. הדגם שהגיע אלינו היה הדגם האמריקאי של הסיוויק, שעבר הסבה וקיבל לוח שעונים עם סקאלה בקמ"ש ולא במיילים וחגורות בטיחות מתאימות. אבל באמריקה הוא שווק עם מנוע שלא התאים לסוג הדלק שהיה קיים בארץ, לכן הסבה הונדה את הרכב לשימוש במנוע 1.6 ליטר שמקורו בכלל ברובר. כך שלמעשה הדגם שהגיע ארצה הוא דגם ייחודי, ששונה מאוד מהדגם האירופאי או האמריקאי. כך או כך, כמו רוב המכוניות היפניות של שנות ה-90 הציגה הסיוויק הזו רמת אמינות מרשימה למדי והיא מזדקנת היטב, למרות שכיום כבר נדיר מאוד לפגוש כאלו על הכביש.
אמינות; זריזות; מרווח פנים;
התנהגות כביש; זמינות חלפים;
הונדה סיוויק "שפיץ" - זה יהיה רכב אספנות נוסטלגי בקרוב!
האם ניתן להתקין מנוע VTEC בסיוויק ישנה יותר ומה הפרוצדורה