תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי i30 סטיישן
  • יונדאי i30cw החדשה – מבחן דרך – סטיישן להמונים!

    יונדאי i30 סטיישן

    הדור השני של יונדאי i30cw מנסה להיכנס לנעליו הגדולות (מאוד) של הדור הראשון. כנראה שגם הצליח לו. יונדאי i30cw – מבחן דרך.

    • 27-12-2012
    • מאת: אלירן אברזל

    הדור הראשון של יונדאי i30cw שינה את הרגלי הקנייה של צרכן הליסינג הישראלי. כשהושק לראשונה בישראל, באמצע 2009, היה שוק הסטיישן בארץ רדום למדי. פורד גיששה כאן עם הפוקוס סטיישן הקודמת וקיה הציעה כאן את הסיד סטיישן אבל גם לא ממש עשתה דבר כדי לקדם אותה בציי הרכב הגדולים. פה ושם הופיעו גם סטיישנים אחרים, אבל המכירות דשדשו והלקוח המוסדי נטה בצורה ברורה לתצורת הסדאן הקלאסית. ואז הגיעה ה-i30cw, שהפכה במהרה לדגם הנמכר ביותר של ה-i30 בישראל. עם תג מחיר אטרקטיבי ורשימת אבזור נדיבה, החלה ה-i30cw לצוץ בכל חניון כפטריות אחרי הגשם וסחפה אחריה את כל קטגוריית הסטיישנים.

    מבקרי המוזיקה נוהגים לכתוב שהאלבום השני של אמן מצליח הוא המבחן האמיתי. באלבום השני עליו להוכיח שההצלחה של האלבום ראשון היא לא עניין של מזל אלא של כישרון וכי היצירה שלו אינה עניין של אופנה חולפת. זה גם המקרה של יונדאי i30cw החדשה, הדור השני של המשפחתית הקומפקטית המצליחה של יונדאי שצריך להיכנס לנעליים המאוד גדולות שהשאיר הדור הקודם.

    יונדאי i30cw החדשה

    בעוד הדגם הקודם של יונדאי i30cw היה נראה לדעת רבים יותר כמו גרסה ארוכה יותר של ה-i30 הרגילה, הדגם החדש הולך על כל הקופה ומציג עיצוב סטיישן קלאסי. האורך הכללי גדל ב-10 סנטימטרים אך בסיס הגלגלים לא רק שלא גדל אלא אף ירד (מינוס 5 סנטימטרים). התוצאה היא סרחי עודף ארוכים יותר וקורה אחורית רחבה יותר שמעצימים את עיצוב הסטיישן. אך למרות העיצוב, בסעיף נפח תא המטען אין בשורה של ממש והוא אף קטן במעט מזה של הדור הקודם (544 ליטרים לעומת 528 ליטרים בדגם החדש). הסיבה לכך ברורה לכל מי שיתיישב במושב האחורי. ביונדאי העדיפו להקטין במעט את תא המטען לטובת מרווח הברכיים של היושבים מאחור, כך שאת הליטרים החסרים לתא המטען תקבלו עם ריבית רק לאחר קיפול המושבים (1,642 ליטרים בדגם החדש לעומת 1,395 בדגם היוצא).

    למרות השינוי בממדים, תא המטען עדיין מציע נפח הטענה מרשים ובמיוחד שימושיות גבוהה. פתח ההטענה ענק ועם קיפול הכיסוי הנגלל הופך גובהו לפרמטר שלא יגביל אף עגלת תינוקות מצויה. מתחת לרצפה מסתתרים תאי אכסון נסתרים, בהם ניתן לקבע את אותם בקבוקים שתמיד קופצים מצד לצד בזמן הנסיעה. ואם נדמה לכם שנגמר המקום, יש שפע של תאי אכסון בתא הנוסעים בהם ניתן לאכסן את כל השאר. המושב האחורי כאמור מרווח מאוד. היושבים מאחור ייהנו ממרווח ברכיים נדיב, מרווח ראש מצוין ומושב רחב שיכול לאכלס גם שלושה מבוגרים בצורה סבירה. גם מלפנים התחושה מרווחת למדי והמושבים נוחים.

    כניסה למושב הנהג של יונדאי i30cw החדשה מגלה סביבת נהג יונדאית טיפוסית. מי שנהג באחד מדגמי יונדאי של השנים האחרונות, כמו יונדאי i25 או יונדאי i35, ימצא את עצמו מיד בבית. התפעול אינטואיטיבי מאוד כשכל הפקדים נמצאים בדיוק היכן שצפוי למצוא אותם. מושב הנהג מתכוונן לגובה, ההגה מתכוונן לגובה ולמרחק כך שקל למצוא תנוחת נהיגה נוחה. איכות החומרים ללא ספק שופרה בהשוואה לדור הקודם אבל לא מדובר בהפתעה של ממש. כל דגמי יונדאי החדשים מציגים איכות חומרים טובה ואיכות הרכבה מעולה, וה-i30cw אינה שונה מהבחינה הזאת. גם אם בגרסת ה-cw נעשה ניסיון לחסוך מעט עם שימוש בחומרים קשים, איכות ההרכבה טובה וגם הקפדן שבין הרוכשים לא ימצא תלונות בנוגע לאיכות הגימור.

    יונדאי i30cw החדשה

    אך זה מוביל אותי אל אחת מנקודות החולשה העיקריות של ה-i30cw החדשה. נראה שבכלמוביל עשו לא מעט עבודה כדי להכניס את ה-i30cw למסגרת המחיר המקובלת בקטגוריה וכתוצאה מכך נאלצו לוותר על לא מעט מפריטי האבזור המקובלים. רמת האבזור inspire, הבסיסית והיחידה שמוצעת עם הרכב בישראל, אינה כוללת פריטי אבזור כמו חיבור USB למערכת השמע, שלט נוחות המשולב במפתח, בקרת אקלים או גג שמש חשמלי. זה אולי נשמע קצת קטנוני אבל צריך לזכור שכל אלו מוצעים כסטנדרט אצל רוב המתחרים (וגם הוצעו בדגם הקודם) ובעבור לא מעט מהרוכשים הפוטנציאליים הם עניין חשוב.

    ברשימת האבזור שכן כוללת יונדאי i30cw החדשה ניתן לציין את כל האבזור הבטיחותי המקובל, תאורת DRL מבוססת LED, שמשות אחוריות כהות והגה כוח חשמלי עם מערכת ה-Flex Steer החדשה של יונדאי. כנראה שמהנדסי יונדאי הקשיבו לקולות שהתלוננו על ההגאים החשמליים האנמיים של הדגמים מהשנים האחרונות והחליטו לטפל בבעיה על ידי המערכת החדשה שמאפשרת לנהג לבחור בין שלושה מצבי תגבור קבועים מראש - Sport, Normal או Comfort. האחרון מיותר לחלוטין לדעתי והופך את ההגה לקל בצורה מסוכנת. השניים האחרונים יהיו ככל הנראה השימושיים והנוחים ביותר לשימוש ברוב מצבי הנהיגה.

    ההגה החשמלי החדש לא הפך את ה-i30cw למכונית ספורטיבית. עדיין מדובר בהגה חשמלי קל ולא מתקשר, שככל הנראה לא יקסום לחובבי הנהיגה. אך לנהג המשפחתי הממוצע מציעה המכונית התנהגות כביש בוגרת, בטוחה ונשלטת למדי. אחיזת הכביש גבוהה וסיבוב קצר בכבישים המפותלים של הרי ירושלים בשבת בבוקר מלמד שלמכונית יכולת לפתח קצב נסיעה מהיר הרבה יותר מכפי שנוהגים לפתח רוב הנהגים המשפחתיים. תוספת האורך עשתה טוב לנוחות הנסיעה כך שגרסת ה-cw נוחה יותר מגרסת ההאצ'בק הידנית בה נהגנו זמן קצר קודם לכן. כיול המתלים מעט קשיח ואינו מנתק את הנוסעים מכל שיבושי הכביש. עם זאת, כשהרכב עמוס נוחות הנסיעה מתדרדרת ולעיתים גם נרשמת סגירה של אחד המתלים, שגורמת לחבטה לא נעימה בתא הנוסעים.

    יונדאי i30cw החדשה

    לגרסה זו של יונדאי i30cw החדשה מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר שמפיק באמצעות מערכת הזרקה ישירה הספק מרבי מכובד של 135 כוחות סוס. הוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים ואפשרות לתפעול ידני. את השילוב פגשנו במספר דגמים נוספים של יונדאי וקיה הוא ללא ספק מוצלח למדי. הביצועים אולי לא עומדים בקנה אחד עם הביצועים של המשפחתיות טורבו שהוצגו כאן לאחרונה (כמו אופל אסטרה סדאן או פולקסווגן ג'טה) אך מספיקים בהחלט. תיבת ההילוכים האוטומטית הרגילה גורמת לחלק מ-135 הסוסים להרגיש פחות נמרצים בנסיעה בין עירונית מכפי שאולי היו אמורים להרגיש, אך החלפות ההילוכים שלה חלקות והיא עדיפה על התיבות כפולות המצמדים בנסיעות עירוניות או בפקקים.

    בסיומה של נסיעת המבחן, ששילבה נסיעה עירונית ובין עירונית, עמדה צריכת הדלק של הרכב על 11.5 קילומטרים לליטר, נתון ממוצע יחסית לקטגוריה.

    יונדאי i30cw החדשה

    יונדאי i30cw - סיכום

    אין לי ספק שלו הייתי מחפש מכונית משפחתית, יונדאי i30cw החדשה הייתה אחת מהאופציות העיקריות שהייתי בודק. מדובר במשפחתית שימושית למדי - מרווחת, נוחה ונעימה מאוד לשימוש. העדרם של פריטי אבזור כמו גג שמש או חיבור USB אינו מהותי לדעתי אך מפתח ללא שלט נוחות ובקרת אקלים הם דווקא פריטי אבזור שכן חשוב לדעתי לראות במכונית משפחתית מודרנית.

    כנראה שאי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, או במילים אחרות - לקבל סטיישן גדולה ומרווחת במחיר של האצ'בק עם מנוע טורבו וכל זאת מבלי לגרוע ברשימת האבזור. מי שחשובים לו הכפתורים הנוספים יעדיף ככל הנראה, ובצדק, את אחת המתחרות. מי שמחפש מקסימום שימושיות, יעשה בחוכמה אם יוותר על אותם הכפתורים לטובת גרסת הסטיישן הנהדרת הזו.

    יונדאי i30cw - מפרט טכני
    יונדאי i30cw - בקטלוג הרכב של CarsForum

    יונדאי i30cw החדשה

    dddd