תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

סקירת רכבי ליסינג - מנהלים

מכוניות המנהלים, או משפחתיות גדולות כפי שהם קרויות בשאר העולם, נותנות קצת יותר מהמשפחתיות הקומפקטיות. קצת יותר כוח מהמנוע, קצת יותר מרווח פנים, קצת יותר אבזור וגם מראה קצת יותר מכובד. רק מבחר רכבי הליסינג שעומד לרשותו של המנהל קצת יותר קטן בהשוואה למשפחתיות. ובכל זאת, הבחירה בינהם לא קלה.

  • 06-06-2010
  • מאת: מערכת CarsForum

כיוון שרולס-רוילס גוסט עדיין לא נפוצה בליסינג, כתבנו מדריך זה כדי לעשות קצת סדר בבלגאן ולבדוק את נקודת הזכות החולשה של המתחרות העיקריות בשוק. מדריך זה אינו תחליף לסקירה מלאה של הרכב ולמבחן דרך מלא, אבל הוא בהחלט יכול לשמש נקודת מוצא שתעזור לכם להתמקד במועמדות המתאימות לכם יותר מהאחרות.


מאזדה 6

מאזדה 6

המאזדה 6 החדשה הושקה בישראל בסוף שנת 2007, והיא נכדתה של המאזדה 626, המכונית שפרצה למעשה את הדרך לקטגוריה זו.

הדגם הנוכחי מבוסס על מכלולי הדור הקודם, וגם מנוע ה2 ליטר של הדור הקודם בעל 147 כוחות הסוס נוכח כאן (אם כי הוא צפוי להתחלף בקרוב). המנוע משודך לתיבת הילוכים בעלת 5 יחסי העברה ואפשרות לתפעול ידני. גרסת הליסינג של ה6 מגיעה בתצורת 4 דלתות "סדאן" בלבד.

האבזור הבטיחותי, גם בגרסא הבסיסית, כולל את כל מערכות הבטיחות הסטנדרטיות - בקרת יציבות, בקרת משיכה, ABS, EBD וגם 6 כריות אוויר קידמיות. הציון במבחני הריסוק האירופאי טוב ועומד על 5 כוכבים.

* למה כן -  שדרוג של הדגם הקודם - נוח יותר, מאובזר יותר, גדול יותר, נעימה יותר לנסיעה ועם זאת עדיין מהנה לנהיגה.

* למה לא - תא נוסעים לא איכותי מספיק, עיצוב חיצוני שדומה מאוד לדור הקודם.

* לסיכום - מי שאהב את הדגם הקודם ירגיש מיד בבית. אחת המכוניות הפופולאריות בסגמנט, ובצדק. 


סובארו B4

סובארו B4

הB4 היא המתמודדת החדשה ביותר בקטגוריה, והושקה בישראל בסוף שנת 2009. הדור החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה וכולל גם תיבת הילוכים חדשה (אוטומטית-רציפה, בעלת אפשרות לתפעול ידני מההגה). המנוע הוא מנוע בוקסר, כמקובל בסובארו, בנפח 2 ליטר והספק של 150 כ"ס. ההנעה, בניגוד למקובל בקטגוריה, כפולה.

הסובארו מציעה למנהל המפונק אבזור פנימי נדיב הכולל גם כיוון חשמלי למושב הנהג, מראות מתקפלות חשמלית ובקרת אקלים מפוצלת. גם באגף הבטיחותי לא ניכרת קמצנות והאבזור המקורי כולל 6 כריות אוויר, מערכות בקרת יציבות,משיכה ומערכות עזר לבלימה (ABS,EBD וBAS). ציון הריסוק טוב ועומד על 5 כוכבים במבחנים האירופאים.

* למה כן - אבזור פנים נדיב, נוחות נסיעה טובה, מרווח פנים טוב.

* למה לא - התנהגות כביש בינונית, עיצוב חיצוני "מיוחד", תצרוכת דלק גבוהה.

* לסיכום - אופציה שקולה ורגועה. אל תסתכלו בקנקן אלא במה שיש בו.


פורד מונדאו

פורד מונדאו

בסוף שנת 2007 השיקה פורד את הדור הנוכחי של המונדיאו ואפשר בהחלט להניח שהוא מהווה כאב ראש לא קטן למתחרות. עיצובה מרשים, ממדיה הפנימיים והחיצוניים גדולים וגם המנוע הבסיסי גדול מהמקובל בקטגוריה (2.3 ליטר, 161 כ"ס). תיבת ההילוכים בעלת 6 הילוכים ואפשרות לתפעול ידני.

המונדיאו משווקת לציי הרכב בשלוש תצורות מרכב שונות - 4 דלתות "סדאן", 5 דלתות "האצ'בק" וגרסת 5 דלתות "סטיישן" שימושית ביותר.

אבזור הפנים נאה ומכובד, וכולל בין היתר בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים למושב האחורי, בקרת שיוט ושפע של מחזיקי מסמכים ותאי אכסון.

האבזור הבטיחותי כולל 7 כריות אוויר (אחת נוספת לברכי הנהג), ESP, ABS, EBS וTC. כל אלו מסתכמים כצפוי לציון של 5 כוכבים במבחנים הריסוק של eNcap.

* למה כן - מרווח פנים טוב, מלפנים ומאחור. נוחות נסיעה טובה. גרסת הסטיישן פרקטית ביותר כמשפחתית.

* למה לא - תא נוסעים לא איכותי בגרסאות הליסינג.

* לסיכום - קשה למצוא דברים לחובתה. עושה את העבודה כמו שצריך. 


יונדאי סונטה

יונדאי סונטה

המתחרה הותיקה ביותר בקטגוריה היא הסונטה מבית יונדאי. הדגם הנוכחי הוצג בשנת 2005 ועבר מתיחת פנים לקראת סוף שנת 2008. אם להאמין להצהרות של היצרן הקוריאני, הסונטה האירופאית החדשה נמצאת כבר בשלבים מתקדמים של אפייה, ובינתיים אנחנו מתבקשים להיעזר בסבלנות וליהנות ממה שיש.

אז מה יש?  הסונטה עוצבה עם קריצה חזקה לשוק האמריקאי. היא גדולה ומעוצבת עם מוטיבים שמזכירים את המתחרות בשוק האמריקאי. גרסת הליסינג הישראלית משווקת עם מנוע בנפח 2.0 ליטר בהספק של 164 כ"ס. תיבת ההילוכים שלה פשוטה, עם ארבעה יחסי העברה וללא אפשרות לתפעול ידני. היא נמכרת אך ורק בתצורת 4 דלתות "סדאן".

כמה אירופאים דאגו לרסק אותה בצורה מבוקרת, ומצאו שמגיעים לה רק ארבעה כוכבים בסטנדרטים של eNcap. זאת למרות אבזור בטיחותי שכולל, בין היתר, 6 כריות אוויר וESP.

* למה כן - מושב אחורי מרווח. תא מטען גדול. רשימת האבזור כוללת גם גג שמש.

* למה לא - תיבת הילוכים מיושנת. לא איכותית כמו המתחרות.

* לסיכום - כשהוצגה הייתה אופציה טובה, כיום היא נותרה מאחור. לא גרועה, אבל המתחרות טובות ממנה.


קיה מג'נטיס

קיה מג'נטיס

לסונטה שנסקרה קודם יש אחות (לא ממש קטנה) מבית קיה - המג'נטיס. היצרן הקוריאני שולח שוב ושוב הצהרות לגבי כוונותיו בשוק האירופאי, ואפילו מאותת בהצלחה (ע"ע הסיד המפתיעה לטובה). האם המג'נטיס היא חלק מהשינוי שעובר על קיה?

המג'נטיס הושקה הישראל בשנת 2006. בשנת 2008 עברה מתיחת פנים שבמסגרתה שודכה המג'נטיס למנוע גדול (2.7 ליטר) בתצורת V6 בעל הספק של 193 כ"ס ותיבה אוטומטית עם 5 הילוכים. מנוע זה נוסף למנוע ה2.0 השגרתי בקטגוריה, שכאן מפיק 164 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 4 הילוכים בלבד.

ההפתעה הגדולה - שני הדגמים מתומחרים בטווח המתאים לציי רכב.

לפני שקיבלה מתיחת פנים, קיבלה המג'נטיס תוצאה מאכזבת של 4 כוכבים במבחני הריסוק האירופאים, וזאת למרות אבזור בטיחותי הכולל 6 כריות אוויר, ABS,ESP וEBD.

* למה כן - אבזור מרשים ומנוע גדול במחיר נמוך. עיצוב חיצוני.

* למה לא - התנהגות כביש. עיצוב פנים מיושן ולא מזמין.

* לסיכום - לא עומדת בציפיות הגבוהות שמעמידה קטגוריה זו.


טיוטה אוונסיס

טיוטה אוונסיס

לקרב על קטגוריית המנהלים שולחת טיוטה את האוונסיס. הדור השלישי שלה הושק בישראל בתחילת שנת 2009, עם גרסה במחיר המתאים לציי רכב והבטחה גדולה.

המנוע (היחיד בהיצע כרגע) הוא בנפח 2000 סמ"ק והוא מפיק כ152 כ"ס. תיבת ההילוכים אוטומטית-רציפה עם 7 יחסי העברה בתפעול ידני. האוונסיס משווקת גם בתצורת 4 דלתות "סדאן" וגם בתצורת 5 דלתות "סטיישן", אם כי האחרונה לא נפוצה בציי רכב (ועל הכביש הישראלי בכלל).

האבזור הבטיחותי כולל 7 כריות אוויר ושלל מערכות בטיחות אלקטרוניות (ABS,ESP,BAS וגם EBD). הציון במבחני הריסוק מחמיא ועומד על 5 כוכבים.

* למה כן - לא נופלת באף תחום.

* למה לא - לא מצטיינת באף תחום. לא עושה קפה.

* לסיכום - עוד טיוטה טיפוסית. עושה את הכל כמו שצריך ו...זהו.


סיטרואן C5

סיטרואן C5

למרות שהC5 מתומחרת מעט גבוה מהמקובל בשוק הליסינג, החלטנו לכלול אותה בסקירה זו. בכל זאת, הC5 הקודמת הייתה שחקנית מעניינת מאוד בשוק הליסינג ולאור שיטת חישוב שווי השימוש החדשה בהחלט יתכן שגם החדשה תהפוך לכזאת, למרות מחירה.

לC5 מנוע בנפח 2.0 ליטר והספק של 143 כ"ס. תיבת ההילוכים היא התיבה הותיקה מבית פיג'ו-סיטרואן והיא בעלת 4 הילוכים עם אפשרות לתפעול ידני. הC5 משווקת במרכב 4 דלתות "סדאן" ו5 דלתות "סטיישן" היקרה יותר.

ESP,ABS,EBD, BAS, בקרת משיכה ו7 כריות אוויר כלולים בכל הגרסאות של הC5, והציון במבחני הריסוק האירופאים הוא, שלא במפתיע, 5 כוכבים.

* למה כן - נוחות נסיעה מעולה. עיצוב פנימי וחיצוני.

* למה לא - יקרה מהמתחרות. גיר אוטומטי שמכביד על הביצועים. הנדסת אנוש מבולבלת.

* לסיכום - הקלף החזק שלה הוא נוחות הנסיעה המעולה.


שברולט מאליבו

שברולט מאליבו

מכונית נוספת שמנסה לשבור את חוקי הקטגוריה ולשווק עצמה עם מנוע גדול וחזק יותר מהסטנדרט היא המאליבו. הדור הנוכחי הושק בישראל בתחילת שנת 2008 ומשווק עם מנוע 3.5 ליטר בהספק של 220 כ"ס. לארסנל האמריקאי של שברולט יתווסף בקרוב מנוע בנפח 2.4 ליטר עם הספק 170 כ"ס שעתיד להחליף את המנוע הגדול יותר. תיבת ההילוכים, אגב, היא אוטומטית בעלת 4 יחסי העברה וללא אפשרות לתפעול ידני.

למאליבו אבזור בטיחותי הכולל 6 כריות אוויר ושלל מערכות בטיחות אלקטרוניות - ABS,EBD,ESP ובקרת משיכה. היא לא נבחנה במבחני הריסוק האירופאים, אבל האמריקאים כן בדקו אותה ומצאו שהיא דווקא די בטיחותית בהתרסקות על קירות.

* למה כן - נוחות נסיעה ובידוד רעשים במהירויות גבוהות. מרווח פנים טוב. ביצועים טובים.

* למה לא - תיבת הילוכים מיושנת ללא אפשרות לתפעול ידני. התנהגות כביש לא מהנה.

* לסיכום - המנוע הגדול מחפה על התיבה המיושנת. התוצאה בסך הכל טובה אבל לא מעולה.

ניתן לקבל ייעוץ בחינם בנושא ליסינג פרטי מהמומחים של CarsForum 

dddd