תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי קונה
  • עם 200 כ"ס, יונדאי קונה המחודשת בישראל

    יונדאי קונה

    יונדאי קונה המחודשת מגיעה לישראל עם מנוע שחוזק בכ-20 כ"ס נוספים ומחיר שעלה רק ב-1,000 ₪

    • 28-01-2021
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    יונדאי קונה היא מכונית די מיוחדת, ומהרגע הראשון היא חצבה לעצמה מקום בלב שלי. משהו במכונית קטנה עם מנוע גדול תמיד עשה לי את זה, ובמקרה של הקונה שגם הוסיפה התנהגות כביש די כיפית, הייתי אפילו מוכן לסלוח לה על היותה ג'יפון, ועל זה שהיא לא ממש נוחה, וגם יקרה בפער די גדול מהמתחרות הטבעיות שלה.

    יונדאי קונה 2021

    כעת משיקה כלמוביל, היבואנית, את הגרסה המחודשת שעברה מתיחת פנים שאני עדיין לא לגמרי בטוח מה אני חושב על העיצוב שלה והאם אני אוהב אותו יותר מאת הקודם או לא. מה שאני מאוד אוהב, זה את העובדה שהקונה מקבלת מנוע חדש, עדיין בנפח 1.6 ליטר טורבו, אך עם תוספת של לא פחות מ-21 כ"ס, ל-198 כ"ס בסך הכל (המומנט נותר ללא שינוי, 27 קג"מ). מה ששם את הקונה בשורה אחת מבחינת יחס הספק-משקל עם מכוניות שאף אחד לא יהסס לרגע לקרוא להן "ספורטיביות" או חמימות.

    יונדאי קונה 2021

    תיבת ההילוכים נותרה ללא שינוי – כפולת מצמד עם שבעה הילוכים, עם אותם יחסי העברה. במפתיע, נתון המיאוץ ל-100 קמ"ש דווקא הורע בשתי עשיריות השניה, וכעת עומד על 7.7 שניות. צריכת הדלק, מאידך שופרה ועומדת כעת על 14.3 ק"מ לליטר (13.9 בדגם היוצא).

    יונדאי קונה 2021

    בכל הנוגע לאבזור, הקונה מקבלת חיזוק בדמות בלם יד חשמלי, לוח מחוונים דיגיטלי בדגם הבכיר, ומערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' גם בגרסת הבסיס. לאבזור הבטיחות נוסף גם היגוי במערכת ניטור השטחים המתים (בגרסת פרסטיז' ומעלה). שאר האבזור נותר ללא שינויים מהותיים. את המפרט המלא (עדיין לא סופי) תוכלו לקרוא כאן.

    מחיריה של יונדאי קונה נותרו כמעט ללא שינוי ועלו ב-1,000 שקלים בלבד. גרסת פרימיום הבסיסית תעלה 128 אלף שקלים, פרסטיז' וסופרים הבכירות יעלו 135 ו-139 אלף שקלים בהתאמה.

    dddd