תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • ג'יפ
  • ג'יפ צ'ירוקי
  • ג'יפ צ'רוקי המחודש בישראל

    ג'יפ צ'ירוקי

    מתיחת הפנים של ג'יפ צ'רוקי נוחתת בישראל. שתי רמות גימור, מנוע חדש, הנעה כפולה ומחיר התחלתי של 265,000 ₪

    • 15-05-2019
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    מתיחת הפנים של ג'יפ צ'רוקי כבר הוצגה לפני כמעט שנה וחצי, בינואר 2018, וכעת סוף סוף מתחיל שיווקה בישראל. מתיחת הפנים מעדכנת את העיצוב כך שיהיה דומה יותר לעיצובו של הקומפאס הנוכחי, מוסיפה מערכות בטיחות אקטיביות, מחליפה את המנוע ושומרת על ההנעה הכפולה ויכולות השטח של הדגמים הקודמים.

    ג'יפ צ'רוקי 2019

    מחד, העיצוב של הצ'רוקי המחודש מעדן אותו מעט עם סט פנסים קדמי שגרתי יותר - זוג פנסים ראשי אחד שמחליף את העיצוב החד וה"קקטוסי" של הדגם הקודם עם שני זוגות גופי התאורה, ומאידך הוא בולט יותר עם גריל גדול ובולט יותר ופנסים אחוריים מודרניים יותר.

    ג'יפ צ'רוקי 2019

    הצ'רוקי המחודש ישווק מעתה בשתי גרסאות בלבד, לפחות בשלב הזה - לונג'יטוד ולימיטד, ויוותר על גרסת טריילהוק הקיצונית. שתי הגרסאות מקבלות לראשונה מערך בטיחות אקטיבית מקיף מאוד שכולל בלימת חירום (גם ברוורס), תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם מצב פקקים, ופנסי לד מלאים, ובגרסת לימיטד מתווספים גם ניטור שטחים מתים וחיישני חניה צדיים (קדמיים ואחוריים בשתי הגרסאות).

    ג'יפ צ'רוקי 2019

    השינוי הגדול ביותר בצ'רוקי הוא המנוע. הוא נפרד ממנוע ה-2.4 ליטר האטמוספרי ועובר להשתמש במנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין ממחסן החלפים של אלפא. המנוע החדש מפיק כאן 272 כ"ס (בניגוד ל-200 ו-280 בדגמי אלפא) ו-40.8 קג"מ - כמעט כפול מ-23 הקג"מ של המנוע היוצא. התוצאה של החלפת המנוע היא שיפור התאוצה למאה קמ"ש מ-10.1 שניות ל-7.2(!). מה שנותר ללא שינוי הוא תיבת ההילוכים שתמשיך להיות אוטומטית עם תשעה הילוכים ומערכת ההנעה הכפולה - אחד מסימני ההיכר של ג'יפ.

    ג'יפ צ'רוקי 2019

    דבר נוסף שהשתנה, והוא פחות סימפטי, הוא המחיר ההתחלתי. מחירו של הצ'רוקי המחודש יתחיל ב-265,000 ₪ לגרסת הלונג'יטוד - 50,000 ₪ יותר ממחיר הכניסה של הדגם הקודם. יחד עם זאת, יש לציין למען הצדק ההיסטורי שגרסת הכניסה של הדגם הקודם צוידה בהנעה קדמית בלבד. למרות שאנחנו לא בטוחים שעוד שני גלגלים מניעים שווים את ההפרש הזה. גרסת לימיטד הבכירה תעלה 299,000 ₪ - כאן מדובר דווקא בהוזלה של 20,000 ₪ ביחס למחיר בו היא נמכרה עד 2017, שלאחר מכן הופסק השיווק.

     

    dddd