תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה נירו
  • קיה נירו פלאג-אין בישראל

    קיה נירו

    58 ק"מ על חשמל, טעינה משקע, אבזור מעט עשיר יותר ומחיר של 155,000 ₪. קיה נירו מקבל גרסת פלאג-אין

    • 21-11-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    עם 6700 מסירות מתחילת השנה (נכון לסוף ספטמבר), קשה מאוד להתווכח עם ההצלחה של קיה נירו. עובדה שמקבלת משנה תוקף כשרואים שהוא עולה לפחות פעם אחת בכמעט כל שיחת "איזה אוטו לקנות" שאני מנהל עם חברים/מכרים/משפחה.

    העובדה היא שהנירו, בפשטות, משלב בתוכו כמעט את כל הדברים שרוכש רכב ישראלי ממוצע של שנת 2018 בואכה 2019 רוצה: המחיר נגיש, תא הנוסעים מרווח, תא המטען גדול, האבזור מקיף, הוא חסכוני, אמין, ואיך לא - זה ג'יפ. נכון, הוא לא, אבל עזבו, לא בשביל זה באנו.

    קיה נירו פלאג-אין הייבריד

    היום מודיעה טלקאר, יבואנית קיה, על תחילת שיווק גרסת הפלאג-אין הייבריד. מהלך שאני חייב להגיד שהותיר אותי מעט אמביוולנטי. מצד אחד, לא רק שהוא פלאג אין, שזו בלי ספק הוואריאציה הכי נכונה של הייבריד, הוא גם הפלאג-אין הייבריד הכי זול שאפשר לקנות היום בישראל. ניצחון כפול.

    מצד שני, המחיר - שעומד על 155,000 ₪, מרחיק את הנירו לטריטוריה שגורמת לאנשים להתחבט ב"אני יכול לקנות משהו יותר גדול", אותה סביבת מחירים - להזכירכם - שפחות או יותר רצחה בדם קר את מכוניות המנהלים.

    להצדקת המחיר אפשר לראות יתרון קטן ברשימת האבזור, בנוסף לקיים בנירו הרגיל תקבלו כאן חלון גג נפתח, ריפוד משולב עור, כיוונון חשמלי למושב הנהג, ונורות לד לתאורת המפות ובתא המטען. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    קיה נירו פלאג-אין הייבריד

    אבל היתרון המשמעותי ביותר של הנירו פלאג-אין הוא כמובן היותו פלאג-אין. עפ"י קיה, הטווח החשמלי עומד על 58 ק"מ וצריכת הדלק המשולבת (ממוצעת ) עומדת על 76 ק"מ לליטר. מספר אופטימי למדי, כפי שכבר התרגלנו לראות במכוניות כאלה. לצורך ההשוואה, בנירו הרגיל צריכת הדלק המוצהרת עומדת על כ-26 ק"מ לליטר, כשהצריכה האמיתית שלו קרובה יותר ל-17-18 ק"מ לליטר. המחיר של הסוללה הגדולה יותר וטווח הנסיעה החשמלי הארוך, הוא תא המטען שצומצם ונפחו ירד מ-401 ליטר ל-324 ליטרים קטנים למדי - מקביל לזה של סופר מיני גדולה. 

    כרגע, בלי נתוני צריכת דלק אמיתיים, קשה מאוד להכריע על כדאיותו של הנירו פלאג-אין. ההבדל באבזור לא באמת מצדיק את הפער במחיר והביצועים דומים, עם זמן תאוצה למאה קמ"ש קצר במעט בפלאג-אין (10.8 שניות לעומת 11.5) כאשר שניהם לא בדיוק מכוניות סילון.

    קיה נירו פלאג-אין הייבריד

    יחד עם זאת, למי שכבר החליט שפלאג-אין הייבריד היא התשובה הנכונה עבורו הנירו עשוי להיות אופציה מאוד מעניינת, בדיוק כמו שנירו הרגיל הוא אופציה מאוד מעניינת באופן כללי.

     

    dddd