תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי A3
  • מיני מבחן - אאודי RS3

    אאודי A3

    אחרי שמונה חודשים קצרים עם מרצדס E350e, גיל הבין שאי אפשר להיפטר מה'חיידק' והלך לחפש חלופות. הראשונה - אאודי RS3

    • 09-08-2018
    • מאת: גיל שנער | צילום: גיל שנער

    אז החלפתי את הקאדילק ATS-V שלי במרצדס E קלאס לא ספורטיבית. אז מה אם החלפתי? בדיוק חודש לקח לי להבין שתחביב לא זונחים כל כך בקלות. אז מה קונים? 45A החדשה? בחירה מצויינת אבל תגיע לארץ רק באזור תחילת 2020. אין מצב שאני מחכה עד אז! מה עוד יש בהיצע? פורשה קאיימן, ב.מ.וו M2 ואאודי RS3. ממה נתחיל? מהאאודי.  למה? כי היא הכי "בתקציב".

     

    בחוץ

    רכב המבחן היה בצבע שחור. לא מאוד מחמיא לטעמי אבל עדיין נראה כמו A3 קרבית, שזה פחות או יותר מה שהיא. לאאודי עיצובי חוץ נאים וגם על הרכב הזה לא פסחו. אני אוהב את פנסי האיתות ה"דינאמיים" שרצים מצד לצד כשמאותתים. הגריל הקדמי זה השוס הגדול. אני מאוד אוהב את המראה הרע שלו.

     

    בפנים

    פה היו מספר אכזבות. הרכב לא מגיע כבסיס עם לוח השעונים הוירטואלי. לוח השעונים שבא כבסיס עם הרכב לא שונה בהרבה מהפולו GTI שנת 2011 שהיתה לי.

    בנוסף לכך, הרכב מגיע עם מושבי הספורט RS שנראים לא פחות ממדהים, לטעמי, אבל בלי אופציה לכיוונון חשמלי! אאודי טוענים שזה כדי לחסוך במשקל אבל אני הייתי מעדיף ללא ספק את עודף המשקל והנוחות שבכיוונון החשמלי ובעיקר את זיכרונות הכיוונון שלו. את ההגה מאוד אהבתי. תחתית שטוחה ובעיקר אלקנטרה בשעה שלוש ותשע, איפה שהידיים אוחזות, שזה מאוד פרקטי בנהיגה נמרצת, כשהיד לפעמים מזיעה קצת. שאפו על זה. חוץ מזה עיצוב הפנים לא מרשים בצורה יוצאת דופן.

    שיחה עם נציג מכירות ונקבעה לי נסיעת מבחן. מתייצב כמו שעון ביום המבחן. תוך דקות ספורות מקבל את הרכב. בהתחלה עם נציג ואח"כ לבד. הנציג עובר איתי על כל מה שצריך לדעת על הרכב, רבע שעה סיבוב מסביב לבלוק עם הנציג ואני יוצא לבדי לכיוון אשתאול, הלו היא נקודת ההתחלה של כביש נס הרים.

     

    מנוע וסאונד

    לדוושת ההאצה שלושה "מצבים". חצי ראשון, חצי שני ונקודת התנגדות אחרונה. בחצי הראשון הרכב מזכיר מאוד אאודי A3 רגילה ואני חס וחלילה לא מזלזל בכוח של ה-A3 הרגילה. החצי השני זה כבר סיפור אחר לגמרי. הכל נפתח. המנוע, הסאונד ומערכת הפליטה. הדבר הזה מאיץ כמו טיל.

    כמו כל רכב ספורט שהיה לי, גם פה, מידי פעם, נצמדו אלי רכבים מאחורה. לחיצה על דוושת ההאצה עד לנקודת ההתנגדות האחרונה ותוך שניות מספר כל ה"זבובים" נעלמים מאחורה.

    מה קורה אחרי נקודת ההתנגדות האחרונה? יורד עוד הילוך למטה. אם החצי השני לא מספיק למישהו, יש עוד עוצמה שמשתחררת לה אחרי נקודת ההתנגדות האחרונה והמנוע המדהים הזה צורח כמו משוגע. כאילו שמח לדעת שגילית אותה.

    אבל דווקא איפה שהכי לא ציפיתי, נתקלתי באכזבה הכי גדולה בינתיים - הסאונד. שלא תטעו, למנוע יש יופי של סאונד (במצב דינאמיק בשרני מאוד, ביחס לנפחו ומספר צילינדריו) אבל רגולציות חדשות שהונהגו באירופה חייבו את יצרני הרכב להוריד משמעותית את הווליום וזה ניכר ומאכזב מאוד. בנהיגה נמרצת לא ניתן לשמוע את הפיצוצים מהאגזוז גם כשנסעתי עם חלונות וסאנרוף פתוחים. המנוע עצמו הוא אחד המוצלחים בביזנס וצלילו מזכיר במעט את זה שב-R8 (להבדיל אלפי הבדלות).

    נס הרים. מעביר למצב דינאמיק, מקרב את המושב קדימה, מעביר למצב ידני ויאללה לדרך. אז ATS-V זה לא. ידעתי את זה מראש. אפילו איש המכירות אמר את זה, אבל גם לא ציפיתי. חששתי מאוד מתת ההיגוי הידוע לשימצה של אאודי ונקודת ההשוואה שלי הייתה ה-A45 שהייתה לי. אז גם בפן הזה לא התאכזבתי. אאודי עשו מהלך יפה בדור החדש כאשר הוסיפו עוד 33 כ"ס אבל השילו 26 קילוגרם מהמנוע. דבר שגם משפר את הביצועים וגם מונע במעט את תת ההיגוי. הקצב טוב. הרכב מאיץ כמו טיל בכל מצב אבל תנועה ערה על כבישים 395, 386 ו-3866 מכריחה אותי לקחת את הרכב גם לכביש 353 שבין עג'ור ללוזית. שם אני "מעז" לבטל את בקרות האחיזה (עד כמה שניתן) והרכב נותן החלקות קלות ומהנות בפניות מהירות. לי זה מספיק. האם יספיק לחובבי הנעה אחורית? כנראה שלא.

    לסיכום, רכשתי את הרכב. אני צריך להוסיף? אז בכל זאת. הרכב מהנה מאוד לנהיגה ביומיום. לא שובר את העצמות בכבישים משובשים כשהוא במצב קומפורט. האצות בקו ישר, שמעלות חיוך על הפנים, כמו שרק אאודי יודעים לעשות ונהיגה בכביש מפותל לא מרגשת אבל בהחלט תספיק לרוב הנהגים.

     

    נקודת ייחוס

    איך הרכב בהשוואה ל 45A שהיתה לי?

    הפנים של ה 45A לא מתקרב לרמה של ה-E קלאס אבל הייתי אומר שהוא די קרוב לרמה של האאודי. שאלה של טעם, הייתי אומר. לכל אחד היתרונות והחסרונות שלו.

    מבחוץ, לא הייתי אומר שהאצ'בקים מתעלים לרמת יופי גבוהה בכללי אבל האאודי יותר נאה לטעמי האישי. אני מאוד אוהב את הגריל הקדמי של האאודי לעומת זה של ה-45A בדור הראשון (בשני הם שיפרו את זה משמעותית).

    מבחינת איבזור דווקא האאודי יותר מזמינה. שתיהן מתחילות ב-400,000 ש"ח כאשר במרצדס כל חבילת איבזור מוזמנת בנפרד ולא זולה בכלל, ובאאודי עשו משהו חכם מאוד כאשר הוסיפו חבילת איבזור שכוללת כמה וכמה חבילות קטנות בתוספת של 50,000 ש"ח (תוספת שמשוקללת מאוחר יותר במחירון יצחק לוי, שזה לטעמי מעולה). מערכת הסטריאו המשודרגת בעיקר עושה את העבודה מבחינתי אבל יש עוד כמה דברים קטנים שעושים את ההבדל לטובת אאודי.

    ביצועים וניהוג - בקו ישר אין תחרות. הדגם הקודם של האאודי לפני מתיחת הפנים, עם 367 סוסיו, פירק את ה-45A ולאחר מתיחת הפנים, עם 381 סוסיו, נתוני ה-0-100 מדברים על 3.7 שניות באאודי ו-4.2 במרצדס, כך שלאחר מתיחת הפנים של אאודי הדראג מיותר לחלוטין. בפניות, כפי שציינתי למעלה, אאודי עשו כברת דרך ולטעמי שני הרכבים דיי שווים ביכולתם.

    סאונד. פה זה יכול להיות אינדיוידואלי כאשר לאאודי באס מרשים יותר אבל אכזבה גדולה בתחום הפיצוצים, שם ה-45A מנצח בנוקאאוט. מעניין מה יעשו מרצדס בדור השני עם הרגולציות החדשות. צריך לזכור שלאאודי 500 סמ"ק נוספים וצילינדר נוסף.

     

    בסוף

    דבר נוסף שחשוב לי מאוד לציין זה את השירות שקיבלתי בתהליך הרכישה. נתחיל מנסיעת המבחן. ללא קושי קיבלתי את הרכב לשלוש שעות לבד שהספיקו לי להלוך וחזור לנס הרים מה שמקל מאוד על קבלת ההחלטה ברכב ספורט. הנציגים היו אינפורמטיביים מאוד וידעו לענות על כל שאלה שהיתה לי בקשר לרכב. מחבילת האיבזור ועד נושאים טכניים של תפעול דברים בזמן נסיעת המבחן. המשא ומתן על המחיר היה מצויין מבחינתי. הם היו מאוד גמישים במחיר והגעתי ליעד שרציתי. הובטח לי שהרכב יגיע לארץ ב-19.6 ואקבל אותו עד 14 יום לאחר מכן. בפועל ב-21.6 (יום שישי) הודיעו לי שהרכב מוכן ותיאמו ליום ראשון (23.6) בבוקר מסירה. את הרכב קניתי בעיסקת טריידאין כאשר השאירו לי את הרכב הישן עוד שבועיים אותו החליף אאודי 3Q חלופית על חשבונם למשך שבוע.

    הדבר היחיד שאולי קצת העיב על התהליך הוא גילוי של שיפשוף קטן בתחתית הספליטר הקדמי בזמן המסירה, לא קיבלתי שום התייחסות אליו עד היום (9.8). חוץ מזה תהליך המסירה היה מסודר ומהיר מאוד.

     

    סיכום תקופה - בקרוב.

    יש לכם שאלות לגיל? רוצים לספר לנו מה דעתכם על ה-RS3 או סתם לבוא לפטפט איתנו? בואו לפגוש את כולנו בפורום.

    dddd