תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיאט
  • סיאט אטקה
  • עוד בטיחות והוזלה לסיאט אטקה

    סיאט אטקה

    סיאט אטקה משתדרגת עם מערכות בטיחות נוספות והוזלה במחירים. והמובילאיי? עדיין נמצא

    • 26-06-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    אחד הדברים שגורמים לתרעומת הכי גדולה כיום בתחום הרכב הישראלי הוא נושא הבטיחות האקטיבית, ובפרט - מכוניות שנמכרות בחו"ל עם מערכות אקטיביות ואילו לארץ מגיעות בלעדיהן ומקבלות את מי שכבר קיבלה בחוגים מסויימים את הכינוי "הצפצפה הלאומית" - מובילאיי (ומקבילותיה).

    אחד הדגמים האלו היה סיאט אטקה. שנמכר בישראל עם חבילת אבזור בטיחות רזה מזו המוצעת במדינות אחרות, ובעיקר ללא מערכת ההתרעה על סטיה מנתיב המקורית איתה הוא נמכר בחו"ל. בגלל היעדר המערכת הזו, האטקה נדרש בישראל להתקנת מערכת התרעה מקומית.

    כעת מודיעה צ'מפיון מוטורס על שדרוג מערך הבטיחות של האטקה עם הוספת זיהוי הולכי רגל ובקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט בכל הדגמים, ומעכרת לניטור שטחים מתים החל מרמת גימור סטייל פלוס. כל זה אומר, שלצערנו האטקה עדיין לא עומדת ברף שהציב "חוק מובילאיי", והיא מחויבת בהתקנת מערכת התרעה מקומית שתתפקד כמערכת התרעת סטיה מנתיב.

    מיבואנית סיאט נמסר בהקשר של מערכת התרעת הסטיה המקורית כי בשלב זה המערכת הזו עדיין "סגורה" למספר שווקים, בהם השוק הישראלי וכי היבואן עושה מאמצים על מנת לזרז ככל האפשר את הגעתה של המערכת גם אלינו.

    לצד שדרוג אבזור הבטיחות, צ'מפיון גם מודיעה על הוזלת מחירי האטקה בשיעור של בין 3,000 ל-9,000 ₪. כך למשל האטקה סטייל הבסיסית תעלה 137,000 ₪ (במקום 141), סטייל פלוס תעלה 143,000 ₪ (148), אקסלנס תעלה 162,000 ₪ (169) ואקסלנס פלוס תעלה 182,000 ₪ (191). לצד ההוזלה במחירים, יוצאת סיאט במבצע שיימשך עד ה-22.7 במסגרתו היא תעניק הנחה (נוספת) של 3,000 ₪ על דגמי הסטייל והסטייל פלוס, ו-5,000 ₪ על דגמי האקסלנס והאקסלנס פלוס.

     

    dddd