תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה קארוק
  • סקודה קארוק בישראל - נהיגה ראשונה

    סקודה קארוק

    הקארוק של סקודה רוצה נתח משוק הג'יפונים עם רשימת אבזור בטיחות מרשימה מאוד ואיכות פולקסווגנית צפויה. לקחנו אותו לסיבוב ראשון

    • 10-05-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: פבל צ'רניצקי

    את סקודה קארוק כבר פגשתי לפני יותר מחצי שנה, מה שבראש ובראשונה מעיד על העיכוב בהשקתו בישראל. רכבים ראשונים הגיעו לנמל לפני כמעט ארבעה חודשים, אבל היבואן לא רצה פרק נוסף במשבר המלאי שפקד אותו עם הסופרב והקודיאק, אז הוחלט לדחות את ההשקה עד שיצטבר מלאי מספק.

    במסגרת ההשקה לקחנו את הקארוק לאחת מנסיעות ההשקה הארוכות ביותר שהיו כאן - מחניון הנתיב המהיר, דרך איזור לטרון ועד אילת. מה שנתן לי הזדמנות להכיר את הקארוק - על שניים משלושת מנועיו איתם הוא ימכר אצלנו - לעומק.

    דעתי על העיצוב - הן החיצוני והן הפנימי - לא השתנתה. אני עדיין חושב שחיצונית הוא פחות נעים מהאטקה של סיאט אבל יותר מעניין מהטיגואן, ותא הנוסעים לטעמי עדיין יותר מדי פרקטי ומעט מדי מעוצב. איכות החומרים טובה, אם כי היום - כשהקארוק צריך להתחרות ב-3008 של פיג'ו, ה-CX5 של מאזדה, האופל גרנדלנד, ואפילו רנו קדג'אר, כבר קשה להגיד שהתא של הקארוק הוא מהטובים ביותר תמורת המחיר, אלא רק מעל הממוצע.

    הקארוק מגיע אלינו עם שלושה מנועים, שלוש רמות גימור ועם שתי תיבות הילוכים, מה שבחישוב מהיר מביא אותנו ללא פחות מ-8 גרסאות שונות (לא כל השילובים אפשריים). כאן תוכלו לקרוא את פירוט המחירים וכאן את המפרט המלא.

    במסגרת ההשקה נהגנו בשני רכבים - שניהם עם תיבות הילוכים אוטומטיות (כפולות מצמד) ומנועי טורבו בנזין. הראשון היה עם מנוע 1.0 ליטר וברמת גימור סטייל האמצעית והשני צויד במנוע 1.5 ליטר החדש של קבוצת פולקסווגן ורמת גימור אקסקלוסיב הבכירה.

    על אופיו של הקארוק תוכלו לקרוא במבחן ההשקה שלנו. ואפשר להגיד בפה מלא שהוא מתנהג דומה מאוד גם על כבישים ישראליים - הוא שקט מאוד (עפ"י דיווחים זרים אפשר לנהל שיחה נינוחה עד 150 קמ"ש), כיול המתלים מאוד מוצלח, לטעמי הרבה יותר מזה של האטקה ויותר קרוב לזה של הטיגואן. הקארוק מצליח לבלוע את רוב תחלואי האספלט הישראלי והוא מעביר חבטות לא נעימות רק על שיבושים קשים במיוחד, אבל גם אז, החבטות פחות מורגשות דרך חישוקיה הקטנים יותר של גרסת סטייל (17 לעומת 18 אינץ').

    מה שהפתיע אותי יותר מכל דבר אחר הוא דווקא ההתנהגות של המנועים, שהייתה לי שונה לחלוטין ממה שחוויתי בהשקה העולמית של הקארוק. שם, התחברתי הרבה יותר ליחידת ההנעה של מנוע ה-1.0 ליטר והתיבה הידנית ולאופי הנמרץ והזריז שלהם, עד כדי שהעדפתי אותו על פני אחיו הגדול והחזק עם התיבה האוטומטית למרות הביצועים הפחות טובים על הנייר.

    הפעם הסיפור היה אחר לגמרי. ה-1.0 ליטר הרגיש חזק מספיק להתנהלות יומיומית מנומנמת אבל לא יותר מכך, עם קושי משמעותי בהאצות ממהירות גבוהה ותחושת דוושה צמיגית ואיטית. גם תיבת ההילוכים - DQ200 יבשת מצמדים הרגישה הרבה פחות חדה מהתיבה הידנית, מהוססת בהורדת הילוכים ובאופן כללי לא פרטנרית טובה במיוחד ליותר מאשר "להתגלגל" לעבודה.

    העברת התיבה למצב ספורט שם את יחידת ההנעה במקום הרבה יותר טוב, היא מתעקשת הרבה פחות לטפס להילוך הגבוה ביותר האפשרי, והרבה יותר נכונה להוריד הילוך במכת גז. יתרה מזו, בזכות האופי המעודן יחסית של מצב ספורט בתיבות הנוכחיות - כזה שלא מושך אותך ל-6,000 סל"ד גם כשאתה מלטף את הדוושה ומתעלם מקיומו של ההילוך השביעי - הוא די מייתר את המצב הרגיל.

    המנוע הגדול הוא שיפור מהותי, למרות שגם שם האופי הספוגי משהו של התיבה במצב הרגיל קצת מעיק. הוא נותן די והותר כוח, וישנן גם מספיק רזרבות בשביל עקיפות זריזות במהירות גבוהה.

    אבל הקלף הכי חזק של הקארוק הוא כנראה אבזור הבטיחות שמגיע כבר בגרסת הבסיס (החל מ-130,000 ₪) וכולל בלימת חירום, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. סטייל (מ-150,000 ₪) מוסיפה גם פנסי לד מלאים ואקסקיוטיב זורקת לקלחת גם סייען פקקים מלא (רק שמירת מהירות באמבישן) ניטור שטחים מתים, חניה עצמאית ובלימת חירום במהירויות נמוכות.

    כל המערכות עובדות ללא דופי, ולגמרי אפשר להגיד שהמערכות של פולקסווגן הן בין הטובות ביותר בתחום. שמירת הנתיב שומרת על הרכב במרכז הנתיב ולא מחכה לסטיה כדי לתקן; בקרת השיוט מאפשרת לבחור את ה"אגרסיביות" של שינויי המהירות, מתמודדת מעולה עם נדחפים ע"י האטה עדינה לפני שהם משלימים את ההשתלבות בנתיב ולא מחכה עד לרגע האחרון ובולמת באגרסיביות, וגם מתחילה להאיץ ברגע הפעלת האיתות ולא מחכה עד שהרכב יהיה כולו בנתיב השמאלי (אז אם הייתם צריכים סיבה לאותת - קיבלתם אותה).

    בסוף ההשקה, אחרי למעלה מ-400 ק"מ על שני קארוקים, קשה לי מאוד להגיד שהקארוק הוא רכב מאוד מעניין או מרגש, או אפילו קצת שונה. הוא לא. אבל זה בסדר, כי הוא גם לא מנסה לשבור מסגרות. הוא רוצה להיות הכי הגיוני שאפשר, הכי פרקטי, חסכוני ובטיחותי שאפשר. ואת כל זה הוא עושה מצוין.

    הסקודה קארוק החדש ללא ספק לוקח את המתכון של האוקטביה והסופרב - מכוניות מצוינות ומחיר שמשקף את זה, ויוצק את זה לפלח הכי פופולרי ואופנתי בשוק. ובהיותו כזה, הוא - כמו אחיו הגדול יותר - כנראה יזכה להצלחה פנומנמלית, וסך הכל די בצדק.

    dddd