תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורד
  • פורד פוקוס
  • עוד התאמה, פחות מורכבות - פורד פוקוס החדשה נחשפת

    פורד פוקוס

    פורד חושפת את הפוקוס החדשה שתציע לראשונה גרסה מוגבהת, תשמור על הממדים ותשפר את המרווח, תקבל גרסה חמימה, ותתמלא עד להתפקע בטכנולוגיה ובטיחות

    • 10-04-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    יותר מ-8 שנים אחרי שהושק הדור השלישי של פורד פוקוס (נחשף בתערוכת דטרויט, ינואר 2010), היצרנית חושפת לראשונה את הדור הבא, שיגיע לסין כבר השנה ולאירופה וארה"ב במחצית השניה של 2019. הפוקוס החדשה, למרות שהיא נראית גדולה יותר מקודמתה, למעשה שומרת על אותם ממדים בדיוק כמו הדור היוצא, להוציא בסיס גלגלים שהתארך ב-53 מ"מ.

    עוד כמו בדור היוצא, היצע המרכבים. גם הפוקוס החדשה תוצע בגרסת סדאן, האצ'בק וסטיישן, אלא שהפעם מתווספת גם גרסת "כאילו שטח", עליה נרחיב עוד מעט.


    סדאן לסין (וישראל)

    למרות השמירה על הממדים, מרווח הפנים טוב יותר. תא נוסעים מקבל עיצוב מינימליסטי יותר, עם מסך מרכזי "צף" וחומרי דיפון משודרגים ואיכותיים יותר.

    פורד מתהדרת באפשרויות התאמה אישית רבות של הפוקוס החדשה, שכוללות עיצובים חיצוניים יחודיים לפי מדינה או איזור בחמש גרסאות: טרנד וטיטניום ה"רגילות", וינייאלה (Vignale) יוקרתית, ST ליין בעיצוב ספורטיבי ועם הנמכה של 10 מ"מ וגרסת אקטיב עם חיפויי פלסטיק ג'יפוניים והגבהה של 30 מ"מ.

    מאידך, היא מתהדרת לא פחות בכך שהיא הפחיתה מה"מורכבות" של הפוקוס וקיצצה 92% מהאופציות שניתן להזמין. מ-360 ל-26. הגישה הזו, של פישוט תהליך הייצור, תתפשט בעתיד לרכבים נוספים עם המעבר לפלטפורמות מודולאריות ושיפור היעילות בשימוש בחלקים משותפים כמו מנועים ומערכות חשמל.


    וינייאלה המפוארת

    אחד הדברים המשמעותיים ביותר בפוקוס החדשה הוא הבכורה של סוויטת מערכות בטיחות היקפיות. פורד קוראת לה Co-Pilot360 והיא תכלול בקרת שיוט אדפטיבית עם זיהוי תמרורים ואפשרות להתאמת המהירות, סייען פקקים ושמירת נתיב; מערכת עזר להתחמקות ממכשול (שתסיט את ההגה במידה הנדרשת); מערכת אורות אדפטיבית שתתאים את האלומה בהתאם למהירות; צורת הכביש (פניות או ישורות) ואפילו לתמרורים (אלומה רחבה יותר בתוך העיר וארוכה יותר מחוץ לעיר); ומערכת חניה אוטומטית מלאה ששולטת בכל הפונקציות של הרכב (הילוכים, הגה, תזוזה ועצירה).

    מבחינת אבזור נוחות, הנקודות הבולטות החדשות הן חיבור אינטרנט שיאפשר להפוך את הרכב לנקודות וויי-פיי, וישולב באפליקציה שתאפשר לבעלים לאתר אותו בחניון, לבדוק את נתוני הרכב (כמות דלק, מצב שמן, נורות תקלה וכו') ולהתניע את הרכב מרחוק. תצוגה עילית שמוקרנת על פיסת פוליקרבונט שתוכננה במיוחד למשקפי שמש עם עדשות מקטובות.


    ידית הילוכים - אאוט. חוגה - אין.

    בנוסף, מקבלת הפוקוס (ככל הנראה בגרסאות היקרות ביותר) בולמים אדפטיביים עם טכנולוגיית קפיצים ייחודית ומערכת חכמה לזיהוי בורות בכביש שיכולה "להרגיש" את קצה הבור ולעצור את פתיחת בולם הזעזועים כדי שהגלגל לא ייפול לתוך הבור, ובכך להפחית מעוצמת הפגיעה בקצה השני של הבור. התוצאה - נוחות מוגברת ופחות "התרסקויות" לתוך בורות בכביש.

    ליין המנועים של הפוקוס החדשה יהיה רחב מאוד, היצע מנועי הבנזין יכלול יחידות עם שלושה צילינדרים בלבד (לפחות בשלב הראשון) - 1.0 ליטר טורבו עם 85 כ"ס, 100 כ"ס ו-125 כ"ס, ו-1.5 ליטר טורבו עם 150 ו-182 כ"ס. מנועי הטורבו יוצעו בשלוש גרסאות: 1.5 ליטר עם 95 ו-120 כ"ס ו-2.0 ליטר עם 150 כ"ס.

    פורד גם חושפת את מערכת ניתוק הצילינדרים הראשונה במנוע שלושה צילינדרים (בשני מנועי הבנזין). אמנם מדובר בחידוש, אבל כבר היום קיימים מנועי ארבע צילינדרים שמנתקים שני צילינדרים, כך שהתוצאה הסופית די דומה.

    כדי לשפר את היעילות האווירודינמית ולהקטין את צריכת הדלק עוד יותר, הפוקוס תקבל כסטנדרט תריסי יניקת אוויר אקטיבי בגריל הקדמי, עיצוב "וילון אוויר" שמתעל את האוויר מעל הגלגלים הקדמיים כדי להקטין מערבולות, פתחים למעבר האוויר בפגוש והפנסים האחוריים וספוילר אחורי שמקטינים את כח הגרר וחיפויים בתחתית המרכב כדי לייעל את זרימת האוויר מתחת לרכב.

    כל המנועים ישודכו לתיבת הילוכים ידנית עם שישה הילוכים והגרסה החזקה ביותר של כל מנוע תציע גם תיבה פלנטרית חדשה עם שמונה הילוכים, בה ישלוט הנהג על ההילוך המשולב באמצעות חוגת הילוכים שתחליף את הידית המסורתית.

    מערכת היגוי (חשמלית כמובן) חכמה שכוללת מערכת למניעת לוחמת הגה בהאצות חזקות, ניתוב מומנט בין הגלגלים הקדמיים ומערכת בקרת יציבות ייעודית לפוקוס שאמורה לגרום לה להיות מהנה הרבה יותר לנהיגה.

    dddd