המשפחתית של פורד שבדורה הנוכחי צברה לעצמה מוניטין בעייתי, חזרה אלינו לאחר מתיחת הפנים עם יחידת הנעה חדשה ושמרנית יותר. הפוקוס המחודשת מצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית במקום זו הרובוטית, וישנה גם גרסת דיזל המוצעת במרכב הסטיישן או הסדאן, עם מנוע בנפח 1.5 ליטר ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (שונה מזו של הפוקוס הקודמת). הפוקוס המחודשת עדיין מציעה התנהגות כביש מצויינת ביחס למכונית משפחתית, ובשילוב עם מנוע הטורבו החדש בהחלט מדובר במכונית זריזה. תא הנוסעים של הפוקוס, אל אף גילו המתקדם הוא מקום נעים לשהיה עם איכות חומרים טובה ובידוד רעשים מוצלח, אך היושבים מאחור יסבלו ממרווח רגליים מצומצם, וגם תא המטען הוא לא ממש מקור לגאווה.
ביצועים, נוחות נסיעה.
מרווח פנים, מערכות בטיחות אקטיביות (ישנה רק בלימה אוטונומית עד למהירות 30 קמ"ש).
משפחתית לנהג
פורד חושפת את הפוקוס החדשה שתציע לראשונה גרסה מוגבהת, תשמור על הממדים ותשפר את המרווח, תקבל גרסה חמימה, ותתמלא עד להתפקע בטכנולוגיה ובטיחות