תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • ניסאן
  • ניסאן ליף עולה על מסלול המרוצים

    ניסאן

    גרסת המרוץ של הליף נוצרה כדי להוכיח שמכונית חשמלית לא חייבת להיות משעממת. הצצה ראשונה למכונית שתיחשף בשבוע הבא.

    • 17-04-2011
    • מאת: מערכת CarsForum

    זוכרים את המכונית החשמלית החדשה והידידותית לסביבה של ניסאן, ליף (Leaf)?
    בניסאן מתכוונים להשיק בסוף השבוע הקרוב גרסת מרוצים קצת פחות ידידותית למשתמש אבל לא פחות ידידותית לסביבה. גרסת המרוץ של הליף, או Nissan Leaf NISMO RC בשמה המלא, נבנתה כדי להוכיח לספקנים שמכונית חשמלית לא חייבת להיות משעממת. וכן, מדובר במכונית מרוץ רצינית ואמיתית לכל דבר ועניין. היא אמנם לא תתחרה בסדרת מרוצים ארוכה אבל צפויה להופיע במספר מרוצים במהלך השנה הקרובה ולשמש כמעבדה ניידת לבדיקת טכנולוגיות חדשות להנעה חשמלית.

    גרסת המרוץ של הליף מבוססת על שלדת מונוקוק העשויה מסיבי פחמן קלי משקל. היא קלה מהמכונית הסדרתית (938 במקום 1500 קילוגרם) ונמוכה ממנה ב-35 סנטימטרים. בנק הסוללות, ממיר המתח והמנוע החשמלי הועברו אל מרכז הרכב כדי לשפר את חלוקת המשקל. ההנעה אחורית, בניגוד לגרסה הסדרתית שמונעת בהנעה קדמית.
    המנוע החשמלי מפיק 107 כוחות סוס ומומנט של 28 קג"מ. כיוון שמדובר במנוע חשמלי סינכרוני, המומנט המרבי מופק כבר בסל"ד נמוך מאוד, כך שלמרות נתון ההספק הלא-מרשים-במיוחד, מזנקת המכונית הזאת מעמידה למאה קמ"ש ב-6.85 שניות מהירות וממשיכה למהירות מרבית של 150 קמ"ש. הטעינה, אגב, אורכת כ-30 דקות (לטעינה של 80%) בחיבור לעמדת הטענה מהירה.

    ניסאן ליף

    הגרסה המסחרית של הליף. מצא את ההבדלים.

    dddd