תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • ניסאן
  • מכונית חשמלית מבית ניסן בדרך לשווקים

    ניסאן

    שיווקה של הניסן ליף (LEAF) בארה"ב ויפן יחל בקרוב, וניסן חושפת לראשונה את המפרט הטכני המלא של המכונית.

    • 03-11-2010
    • מאת: מערכת CarsForum

    הליף של ניסאן (Leaf, עלה באנגלית) בדרך לסוכנויות המכירה. כבר בחודש הבא יחל השיווק, תחילה בצפון-אמריקה ויפן. בתחילת השנה הבאה יחל שיווקה גם באירופה - פורטוגל, הולנד, בריטניה ואירלנד תחילה. לשאר השווקים האירופאים, ואולי גם לישראל, תגיע לקראת 2012. אמש, לאחר חודשים ארוכים של ניחושים ורמיזות, חשפו בניסאן את המפרט הטכני המלא של הליף ופזרו את ענן הערפל והשמועות שפוזרו אודותיה בשבועות האחרונים.

    יחידת ההנעה החשמלית של הליף מבוססת סביב מנוע חשמלי בודד. הספקו המרבי 108 כוחות סוס והמומנט המרבי שלו (כ-28 קג"מ) זמין כבר מאפס סל"ד. מנוע זה מוזן מיחידת מצברי ליתיום-יון מרכזית המותקנת בגחון המכונית. מיקום זה, ביחד עם המנוע החשמלי הקטן יחסית, אפשרו למהנדסי ניסן לתכנן תא מנוע קטן במיוחד וריצפה כמעט שטוחה לכל אורכה של המכונית. מידותיה של המכונית דומים לאלו של משפחתיות קומפקטיות אחרות, כדוגמת המאזדה 3 - אורכה 4.44 מטרים, גובהה 1.55 מטרים ובסיס הגלגלים שלה עומד על 2.7 מטרים. משקלה, אגב, 1.5 טון.

    ניסאן ליף

    טווח הנסיעה המוצהר של הליף עומד 160 קילומטרים. מי שירצה לסחוט כמה קילומטרים נוספים מהליף יוכל להפעיל מצב חיסכון מיוחד, שיפחית את עוצמת מיזוג האוויר, ישפר את פעולת בלימת המנוע ויוסיף עוד 15-20 קילומטרים לטווח הנסיעה של הליף. הטענת הסוללה מתאפשרת ע"י חיבור לעמדת טעינה מהירה (טעינה של 80% בתוך 30 דקות) או בחיבור לשקע ביתי רגיל (7-8 שעות לטעינה מלאה). יש גם פאנל סולרי קטן בגג הרכב, שמאפשר הפעלה של מערכת השמע המקורית גם כשהרכב כבוי. ואין אף זכר לטכנולוגיית החלפת המצברים שמפתחת בעלת הברית רנו ביחד עם בטר-פלייס הישראלית.

    ניסאן ליף

    רשימת האבזור הבטיחותי כוללת את כל הפריטים המוכרים מהמכונית המשפחתית הרגילה שלכם (כריות אוויר, בקרת יציבות, ABS, חיישני רוורס וקדם-מותחנים לחגורות הבטיחות) ובנוסף מערכת להגנה על הולכי רגל. מערכת זו, שפותחה ע"י ניסן במיוחד עבור הליף, נכנסת לפעולה כאשר המכונית נעה במהירות איטית או בנסיעה לאחור ומייצרת רעש בטווח רחב של תדרים בעוצמה שמשתנה בהתאם לרעש הסביבה.

    מחירה של הליף צפוי לעמוד על 33 אלף דולרים בארה"ב או 3.7 מיליון יין ביפן. הליף מגיעה עם שלוש שנות אחריות מלאה וחמש שנות אחריות על מצברי הליתיום-יון. ניסן תציע גם אפשרות לתוכנית ליסינג תפעולי ומימוני לשלוש שנים, שכוללת גם הסדר טעינה בחינם בחלק מהמדינות.

    ניסאן ליף

    dddd