תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • MG
  • MG ZS
  • MG ZS בישראל - תקווה חדשה

    MG ZS

    MG משיקה בישראל את הג'יפון הראשון שלה, ה-ZS. עם מחיר קרוב למתחרים ותוכניות גדולות. החל מ-100,00 ₪

    • 28-02-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    השם MG עבר הרבה מאוד תהפוכות בעשרים השנה האחרונות, מיצרן בריטי עם מורשת, הפך MG למותג "הכניסה לאירופה" של תאגיד SAIC הסיני. גם בארץ עבר המותג לא מעט עליות ומורדות במהלך השנים הקצרות בהן הוא משווק אצלנו - מכניסה מתוקשרת לשוק עם שלושה דגמים, לאולמות תצוגה ריקים, ונסיון של אין ספור אסטרטגיות מכירה. הנחות ענק, רשימות אבזור בלתי נגמרות, אחריות ארוכה, ליסינג פרטי במחירים אטרקטיביים - רק תבואו ותקחו.

    אבל לא באו לקחת, ו-MG סיימה את 2017 עם 257 מסירות (שחלק נכבד מהן ככל הנראה היו לחברת הליסינג הביתית, פריים ליס). פחות מלנד רובר, פחות מסאנגיונג, ויותר רק ממותגים אקזוטיים כמו מזראטי, פורשה וקרייזלר.

    אבל אם לומר את האמת, אני לא יכול להאשים אותם. אחרי ש-MG הפסיקה לייצר את ה-350 המשפחתית, ואת ה-550 הגדולה עוד לפני כן, היבואנית הישראלית נותרה עם דגם אחד בלבד, ידני, עם מנוע אטמוספרי גדול ולא חסכוני יחסית (אבל חזק יחסית) למתחרים הישירים שלו, לא משהו שישראלים ינהרו עבורו בכמויות אדירות באוטובוסים. והאמת היא שזה - יותר מכל דבר אחר - די מעציב, כי ה-3 הייתי מכונית לא רעה בכלל, והמחירים בהם היא נמכרה אמת היו אטרקטיביים להפליא.

    עכשיו כל זה עשוי להשתנות. אולי. וזה אולי לא קטן.

    היום משיקה חברת לובינסקי את ה-ZS, הג'יפון הראשון של החברה ומי שיזכר לעד כדגם שהרים או הפיל את המותג - דגם מיינסטרים עם מפרט מודרני, מנוע טורבו ותיבה אוטומטית. אם הוא יצליח, MG תמריא ותשיג דריסת רגל משמעותית בשוק הרכב לצד מותגי לואו קוסט נוספים כמו דאצ'יה, שצומחת בקצב אסטרונומי ומסרה ב-2017 כמעט 4400 רכבים, 900 יותר מבשנה שעברה.

    מבחינת מיקום בקטגוריה, ה-ZS הוא עוף מוזר יחסית. בסיס הגלגלים שלו הוא 259 ס"מ, מה שמכניס אותו בדיוק למרכז קטגוריית הג'יפונים הקטנים (B-SUV) ליד רכבים כמו אופל מוקה ורנו קפצ'ור, אך האורך הכללי שלו - 431 ס"מ, גדול משלהם, וקרוב יותר לאורכם של ג'יפונים אירופאיים בגודל בינוני דוגמת ניסאן קשקאי, טויוטה C-HR וסיאט אטקה (436 ס"מ, שלושתם). לאן הולך כל האורך הזה, אתם שואלים? לתא מטען נדיב של 448 ליטר.

    ה-ZS מושק בשתי רמות גימור - Net, ו-Net Up. רשימת האבזור בגרסת הבסיס כוללת מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' ושיקוף אפל קאר פליי ומירורלינק, חישוקי 17 אינץ', חיישני תאורה, הגה מצופה עור עם שלוש רמות תגבור, תאורת יום לד ועוד. גרסת Net Up מוסיפה בין היתר ריפוד דמוי עור, מצלמת רוורס, בקרת שיוט, גג פנורמי, וצביעה דו-גונית לחישוקים.

    אבזור הבטיחות לא עדכני, בלשון המעטה. כאשר ההודעה לעיתונות מציינת פריטים ארכאיים למדי כמו נעילת דלתות בנסיעה ופתיחה במקרה תאונה ועיגוני איזופיקס, פריטים כמו 6 כריות אוויר ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית נשמעים טוב.

    יחידת ההנעה מורכבת ממנוע שלושה צילינדרים 1.0 ליטר טורבו בנזין עם 111 כ"ס ו-16.3 קג"מ המשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית של אייסין. הביצועים לא מלהיבים במיוחד, עם 12.3 שניות למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. צריכת הדלק עומדת על 15.9 ק"מ לליטר לא מרשימים במיוחד.

    מחיריו של ה-ZS - 100 אלף שקלים (פחות שקל) עבור הגרסה הבסיסית ו-105,555 שקלים עבור הבכירה - לא שמים אותו במקום אטרקטיבי במיוחד ביחס לקטגוריה, ואפילו ביחס לדגמים אחרים של פיג'ו-סיטרואן שאפשר למצוא באותו אולם תצוגה. אם כי שם מדובר לרוב בגרסאות הידניות ואילו כאן התיבה אוטומטית כאמור. כדי להוסיף מעט אופטימיות, היבואנית תעניק את 5 שנות האחריות שהיא מעניקה לדגמי פיג'ו-סיטרואן גם ל-ZS. על פניו נראה כמו צעד לא מרשים במיוחד, שכן בבריטניה מקבל אותו ZS שנתיים נוספות של אחריות. אלא שבדיקה מעמיקה יותר של חוברת האחריות הבריטית מגלה שהאחריות תקפה רק ל-3 שנים, והדבר היחיד שמקבל כיסוי לשבע שנים הוא הגנה מפני חורי חלודה.

    נראה שה-ZS עומד בפני משימה לא פשוטה. לא יהיה פשוט להחדיר רכב המיוצר בסין, לשוק רווי סטיגמות, עם רשימת אבזור נוחות סבירה בלבד ואבזור בטיחות לוקה בחסר, ואת כל זה לעשות במחיר שאינו "שובר את השוק" ובאחד הסגמנטים הצפופים והתחרותיים ביותר בשוק. אנחנו מאחלים לו בהצלחה, וממש נשמח לאכול את הכובע, אבל אנחנו לא אופטימיים במיוחד לעתידו של הג'יפון הסיני הראשון בישראל.

     

    dddd