תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיאט
  • סיאט איביזה
  • הלהיט ממשיך? סיאט איביזה החדשה בישראל

    סיאט איביזה

    סיאט איביזה חדש נוחתת בישראל בדור החמישי, משפרת את האבזור באופן משמעותי, נוגעת בחסרונות הכי מהותיים של הדגם היוצא, ומשאירה את המחיר אטרקטיבי

    • 03-09-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    האיביזה היא בלי שום ספק הכוכב של סיאט, מאז היא הושקה לראשונה ב-1984, נמכרו כ-5.4 מיליון יחידות שלה ברחבי העולם, ועד לאחרונה - כשהגיעה האטקה ובו בזמן האיביזה כבר הפכה מיושנת - היוותה האיביזה יותר מחצי מכמות המכירות של המותג. אבל גם בשנתיים האחרונות, מאז החלה צ'מפיון לשווק את האיביזה במחירים תחרותיים במיוחד, היא עדיין הצליחה לשמור על הפופולריות שלה.

    היום, עם השקת הדור החמישי של הסופר מיני, נראה שסיאט לקחה לתשומת ליבה את רוב - אם לא כל - הטענות שעלו כלפי האיביזה היוצאת, ונגעה בהן. צ'מפיון, מצידה, החליטה להשיק את האיביזה במגוון רחב יחסית של רמות גימור, להיות היחידים בקטגוריה להציע בקרת שיוט אדפטיבית, ולא לפגוע במחיר האטרקטיבי.

    אחד השינויים הגדולים ביותר באיביזה החדשה הוא המעבר (סוף סוף) לפלטפורמת ה-MQB המודולרית. להזכירכם, האיביזה היוצאת, וגם הפאביה והפולו שנמכרות היום בארץ (הפולו החדשה גם היא מבוססת על ה-MQB), מבוססות על פלטפורמת ה-PQ24 שמשרתת את היצרנית רוב לעשור, והיא עצמה הייתה לא הרבה יותר מאשר שיפור של פלטפורמה שנמצאת בשימוש מאז 1999.

    הפלטפורמה החדשה איפשרה לסיאט לתת מענה לאחד החסרונות הגדולים ביותר של האיביזה היוצאת - המרווח בתא הנוסעים. אורך בסיס הגלגלים של האיביזה החדשה הוא 256.4 ס"מ - 9.5 ס"מ יותר מאשר בדגם היוצא, וההשפעה על מרווח הפנים היא בהחלט דרמטית. שאר הממדים גם הם צמחו, והאיביזה החדשה מתמקמת במקום טוב בחצי העליון של הקטגוריה מבחינת ממדים. על שאר השינויים באיביזה החדשה תוכלו לקרוא כאן.

    סיאט איביזיה החדשה מגיעה לישראל כשהיא חמושה בלא פחות מ-4 יחידות הנעה ו-5 רמות גימור. הגרסה הבסיסית, רפרנס, תוצע עם אותו מנוע 1.0 ליטר כפי שהוצע באיביזה היוצאת, עם 115 כ"ס ו-17.8 קג"מ, ותיבת חמישה הילוכים ידנית או DSG עם שבעה הילוכים. כמו האיביזה רפרנס היוצאת, גם זו החדשה מגיעה עם רשימת אבזור נוחות קצרה, אולם היא כן מקבלת מערכת להתרעה על שמירת מרחק עם בלימת חירום אוטונומית. אבזור הנוחות כולל מערכת מולטימדיה עם מסך 5 אינץ', בקרת שיוט, אופציה לחישוקי 15 אינץ' קלים ועוד. מחירה של הרפרנס הידנית יעמוד על 79,000 ₪ אולם במסגרת ימי המכירות של צ'מפיון היא תוצע ב-73,000 ₪. הגרסה האוטומטית תעלה 90,000 ₪ (85,000 ₪ בימי המכירות).

    גרסת סטייל היא הגרסה שעפ"י אנשי היבואן תהיה ככל הנראה הפופולרית ביותר. ועם מחיר של 97,000 ₪ (90,000 ₪ בימי המכירות) היא אכן זו שמציעה את החבילה היותר מאוזנת מבחינת אבזור-מנוע-מחיר מבין הגרסאות השונות. גרסת סטייל מוסיפה חיישני תאורה וגשם, פנסי ערפל עם פונקציית תאורת פנייה, קיפול חשמלי למראות הצד, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' ועוד לא מעט. אבל פריט האבזור החשוב ביותר בגרסה הזו של האיביזה היא בקרת השיוט האדפטיבית - דבר שהופך את האיביזה למכונית היחידה בקטגוריה - וגם הזולה ביותר - שמציעה גם בלימת חירום וגם בקרת שיוט אדפטיבית (או בקרת שיוט אדפטיבית בכלל).

    מעל הגרסאות האלה תוצענה גרסאות FR, עם עיצוב חיצוני ייחודי, פנסי יום ופנסים אחוריים מבוססים לד, חישוקי 17 אינץ' ועוד, ו-FR Pro שתציע בנוסף גם תאורת לד מלאה כניסה והנעה ללא מפתח, וריפוד עור משולב אלקנטרה במושבים. מחיריהן של גרסאות אלה יעמדו על 107,000 ₪ (100,000 ₪ בימי המכירות) ו-120,000 ₪ (113,000 ₪) בהתאמה. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    בראש ההיצע תעמוד ה-Evo, גרסה חדשה עבור האיביזה, שנכון לרגע זה - אלא אם כן הקודקודים במטה של סיאט יחליטו לשנות את דעתם ולהחזיר את הקופרה לחיים - היא הגרסה החמה ביותר. האיבו מקבלת את המנוע החדש שנושא את אותו שם - 1.5 ליטר עם 150 כ"ס ו-25.4 קג"מ שמשודך לתיבת שישה הילוכים ידנית. למעשה, המנוע הזה מחליף (ויחליף בשאר ההיצע) את מנוע ה-1.4 ליטר 150 כ"ס. האיבו לא מציעה את אותם ביצועים כמו הקופרה היוצאת, ומסתפקת בנתון של 7.9 שניות למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 215 קמ"ש. יחד עם זאת, היא גם מציעה אבזור עשיר יותר משאר הגרסאות, עם חיישני חניה ומצלמת רוורס מקוריים, וחישוקי 18 אינץ'. מחירה של האיבו יעמוד על 133,000 ₪ או 126,000 ₪ בימי המכירה.

    מה אתם חושבים על סיאט איביזה החדשה? חושבים שהיא תמשיך להיות להיט בקטגוריה, או שהיא איבדה מהקסם שלה? מתכננים לקנות אותה, תחכו לראות איך היא מתקבלת בשוק או תוותרו לגמרי? הצטרפו לדיון בפורום וספרו לנו מה דעתכם עליה.

    dddd