תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיאט
  • סיאט איביזה
  • סיאט איביזה
  • לאוניפיקציה - סיאט איביזה החדשה נחשפת

    סיאט איביזה

    סיאט איביזה החדשה רוכבת על גל ההצלחה הפנומנלי של הלאון ומציגה עיצוב דומה לצד אבזור מרשים

    • 01-02-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    לפני ארבע שנים שסיאט חשפה את הדור השלישי של הלאון, מכונית שהמשיכה לזכות בפחות או יותר כל תואר אפשרי. בחוגים מסוימים היא אפילו האפילה על אחיותיה - פולקסווגן גולף ואאודי A3. עכשיו היצרנית הספרדייה מנצלת את ההצלחה הפנומנלית של המשפחתית, ומזקקת את המתכון הזה לתוך סיאט איביזה החדשה.

    האיביזה החדש נמצאת איתנו מאז 2008 ולרגל יום ההולדת התשיעי שלה, חשפה אמש סיאט את הדור החמישי שלה. הדבר הראשון שרואים באיביזה החדשה הוא הדמיון הכמעט מוחלט בעיצוב החוץ בינה לבין הלאון, מאחור ישנם הבדל בולט יותר בפנסים שמאפשרים להבדיל במי מדובר, אבל כמעט מכל זווית אחרת האיביזה החדשה נראית כמעט זהה לחלוטין ללאון.

    אחד הדברים הבולטים בהודעה של סיאט היא ההתייחסות לביטול גרסת שלוש הדלתות של האיביזה, ה-SC. סיאט טוענת שההחלטה על הצעד הזה התקבלה כי "העיצוב של גרסת חמש הדלתות מספיק דינאמי", אבל אנחנו חושבים שיש פה משהו שהם לא מספרים לנו, בעיקר לאור ההצלחה המסחררת של גרסת שלוש הדלתות שהובילה אפילו להוספת גרסה דומה ללאון.

    למרות שסיאט לא נחשבת למותג היוקרתי או הבכיר ביותר בקונצרן פולקסווגן, היא הראשונה לקבל את פלטפורמת ה-MQB A0 של היצרנית. למעשה מדובר בגרסה מקוצרת של הפלטפורמה המודולרית, שתשמש בעתיד את סקודה פאביה, פולקסווגן פולו ואאודי A1.

    בזכות הפלטפורמה החדשה, סיאט איביזה הופכת מאחת המכוניות הצפופות ביותר בקטגוריה, לאחת המרווחות שבה. היא רחבה מזו היוצאת ב-8.7 ס"מ (413 ס"מ) ובסיס הגלגלים התארך ב-9.5 ס"מ משמעותיים מאוד (256.4 ס"מ). מרווח הברכיים במושבים האחוריים התארך ב-3.5 ס"מ, ורוחב המושב גדל ב-4.2 ס"מ. מרווח הראש צמח ב-2.4 ס"מ במושבים הקדמיים ו-1.7 באחוריים, ונפח תא המטען גדל ל-355 ליטרים מרשימים מאוד.

    החשיבות של האיביזה עבור סיאט ניכרת כשקוראים את רשימת האבזור שהיא תקבל. תאורת לד מלאה כולל תאורת אווירה, מסך 8 אינץ' עם שיקוף מלא באמצעות אפל קאר פליי, אנדרואיד אוטו ומירורלינק; כניסה והנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטית עם מגבר קליטה, מרכת שמע מבית Beats, התרעת שמירת מרחק עם בלימת חירום ובקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים.

    היצע המנועים של האיביזה יכלול שני מנועי בנזין - 1.0 ו-1.5 ליטר טורבו עם 115 ו-150 כ"ס בהתאם. בנוסף תקבל האיביזה גם מנוע 1.6 ליטר דיזל בשתי רמות הספק - 80 ו-95 כ"ס, אבל הסיכויים שהוא יגיע לישראל אפסיים. תיבות ההילוכים יהיו ידניות עם חמישה ושישה הילוכים וכמובן DSG עם שבעה הילוכים. בשלב זה סיאט עדיין לא משחררת נתוני ביצועים או צריכת דלק.

    סיאט תשווק את האיביזה החדשה במספר גרסאות, אולם בהודעה היא שמה דגש מיוחד על אקסלנס חדשה ו-FR המוכרת. נראה שבניגוד לדור הקודם, סיאט חוזרת למתכון של FR "חמימה". לצד החשיפה כי האיביזה החדשה תקבל את מנוע ה-150 כ"ס, היא גם מציינת שתי הגרסאות תקבלנה בורר מצבי נהיגה. ב-FR הכיוון הוא ספורטיבי יותר עם כיול מתלים קשיח ואילו את מקום הגרסה "הכי-מאובזרת-אבל-לא-ספורטיבית" מחליפה האקסלנס שתציע כיול רך ומפנק יותר.

    סיאט איביזה החדשה תחשף במלואה בתערוכת ז'נבה, היא תתחיל להימכר באנגליה ביולי 2017, כאשר הגרסאות עם המנועים החזקים יותר יצטרפו לקראת סוף השנה. לישראל היא צפויה להגיע גם כן לקראת סוף השנה.

    dddd