תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיאט
  • סיאט אטקה
  • סיאט אטקה – תחילת השיווק בישראל

    סיאט אטקה

    האטקה, רכב פנאי ראשון לסיאט יתחרה בסגמנט הג'יפונים ההולך וגדל כאשר באמתחתו ביצועים מצוינים, אבזור נאה בדגמי הבסיס ועשיר ברמות הגימור הגבוהות. המחיר – החל מ-140 אלף שקלים

    • 05-12-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: רונן טופלברג, קינן כהן

    מגמת המעבר ההולכת ומתרחבת אל עבר הג'יפונים על חשבון סגמנט המשפחתיות סיפקה לסיאט את האקלים האידיאלי למהלך הרחב יותר שעובר המותג הספרדי שהינו חלק מקבוצת פולקסווגן הגרמנית. מהלך רחב שבבסיסו עומד הרצון שלה למתג את עצמה מחדש כמוצר הפונה לקהל יעד בוגר יותר מאשר עימו הייתה מזוהה עד כה. איביזה שמהווה עדיין בישראל את הבסיס למכירות המותג ובמידה מסוימת גם הלאון הקומפקטית מכוונות לקהל צעיר – אך השאיפה של החברה היא לטפס למעלה למקום בו תוכל לדרוש מחירים שיניבו לכיסה יותר רווח על כל אקזמפלר שהיא מוכרת.

    השאיפה הזו מחד והתגברות התיאבון של הקהל לג'יפונים בעולם בכלל ובישראל בפרט הם בדיוק התנאים עבורם מתאים האטקה כמו כפפה ליד.

    העיצוב החיצוני סולידי מאוד, אולי יותר מכל סיאט שראינו עד כה, הוא למעשה לא שונה בהרבה מלאון סטיישן מוגבהת ורבועה, גם תא הנוסעים מקבל את המראה המוכר מהלאון. הוא יעיל ונגיש אבל לא חוויה לעיניים בשום צורה.

    הבסיס לאטקה היא פלטפורמת ה-MQB של פולקסווגן, זו המאפשרת לחברה לייצר מספר רחב של כלי רכב שונים לחלוטין על בסיס אותה שלדה מודולרית. כאן היא מייצרת רכב פנאי באורך 436 ס"מ, רוחב של 184 ס"מ וגובה של 162 ס"מ, בסיס הגלגלים עומד על 264 ס"מ. כך שמבחינת מידות חיצוניות ופנימיות האטקה נמצא על התפר שבין הג'יפונים דוגמת קיה ספורטאג' לבין הג'יפונים הקומפקטיים יותר דוגמת הונדה HRV.

    בכל הקשור לביצועים הוא דווקא מציב רף גבוה למדי. אטקה יגיע לישראל עם יחידת כוח אחת בלבד – בנזין בנפח 1.4 ליטר טורבו עם מנגנון השבתה לשני צילינדרים בשיוט. ההספק עומד על 150 כ"ס ב-5,000 סל"ד ו-25.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד. התאוצה ל-100 קמ"ש עומדת על 8.6 שניות, הרבה מתחת לג'יפונים המתקשים להתקרב ל-10 השניות מלמעלה, המהירות המירבית היא 198 קמ"ש. תיבת ההילוכים כפולת מצמד (DSG) בעלת שבעה הילוכים וההנעה קדמית.

    לאטקה מערכת XDS המדמה פעולה של דיפרנציאל מוגבל החלקה באמצעות שימוש בבקרת היציבות וכן בורר מצבי נהיגה בעל ארבע תוכניות נהיגה (NORMAL, SPORT, ECO, INDIVIDUAL) הזמין ברמת הגימור הגבוהה יותר.

    רמת הגימור סטייל פלוס

    מערכות הבטיחות המתקדמות של האטקה נפרסות על פני ארבע רמות הגימור של הדגם, כאשר גרסת הכניסה "סטייל" מקבלת מעבר לבקרות היציבות ו-7 כריות האוויר ניטור של שמירת מרחק מהרכב מלפנים כולל אפשרות לבלימה בעת זיהוי מצב חירום. מהמפרט הישראלי נעדרת לחלוטין בקרת השמירה על נתיב עימה מגיע הדגם בחו"ל. עוד באבזור רמת הגימור הזו בקרת שיוט, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות מיזוג למושב האחורי וחיישני גשם ואורות. רמת הגימור "סטייל פלוס" מוסיפה גם זיהוי כלי רכב ב"שטח מת" וכן התראה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור (ביציאה מחנייה) ברמת האבזור היא מוסיפה מסך 8 אינץ' (במקום 5 אינץ' ב"סטייל"), 8 רמקולים למערכת השמע (6 ב"סטייל") ויציאת USB נוספת. שתי רמות הגימור הללו מגיעות עם חישוקי 17 אינץ'.

    תאי הנוסעים של רמות הגימור סטייל פלוס (מימין) ואקסלנס (שמאל)

    רמת הגימור הגבוה יותר היא ה"אקסלנס" מציעה מערכת קישוריות מלאה לטלפון הנייד, חלון שמש פנורמי, תאורת לד פנימית למושבים האחוריים, מושבי ספורט משולבות בד ועור אלקנטרה, פתיחת דלתות והנעה ללא מפתח, פתיחה חשמלית לתא המטען ללא מגע וחישוקי 18 אינץ'.

    לתקופת ההשקה תוצע גם רמת גימור אקסלנס פלוס שתוסיף מערכת שמע משודרגת עם 9 רמקולים וסאבוופר, טעינה אלחוטית לטלפונים ניידים, מצלמת 360 מעלות של הרכב, מושב נהג חשמלי, חישוקי 19 אינץ' ועוד.

    רמת הגימור אקסלנס עם תאורת LED מלאה

    המחירים מתחילים ב-140 אלף שקלים לרמת הגימור סטייל, מחיר שנדמה והופך להיות התקן הרשמי של המתחרים בקבוצה זו ואליו מתנקזות כל רמות הגימור הבסיסיות של המתמודדים השונים.

    רמת הגימור סטייל פלוס תעלה 146 אלף שקלים

    רמת הגימור אקסלנס תעלה 166 אלף שקלים ותמורת חבילת ההשקה לאקסלנס פלוס תידרש תוספת של 22 אלף שקלים לכדי 188 אלף שקלים. 

    dddd