תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיגו 3008
  • נחשף פיג'ו 3008 החדש – השינוי מתחיל מבפנים

    פיגו 3008

    הדור החדש של הקרוסאובר מבית פיג'ו גדול יותר, קל יותר וגם יעיל יותר אבל גולת הכורת היא סביבת הנהג המתקדמת של החברה בהופעת בכורה

    • 25-05-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: פיג'ו

    בשוק שבו קרוסאוברים וג'יפונים הולכים ודוחקים את רגלי מכוניות הנוסעים המסורתיות – להיות "שם" כבר לא מספיק. כי אם כולם כבר "שם" – אתה חייב לבלוט מעל לאחרים. הדור הקודם בהחלט בלט במראה שלו, אבל אני לא בטוח שבאופן חיובי, לפחות לא בעיניי רוב האנשים שהעדיפו את הג'יפונים שלהם רבועים וקשוחים.

    אז הפעם פיג'ו עשו את זה אחרת לגמרי. 3008 החדש מתייצב בזירה עם מראה שתאהבו אותו או לא – לפספס אותו כשהוא עובר או חונה ברחוב יהיה קשה. קו המותניים התפוח, יחידות התאורה והגריל הענק הם בעיקר מה שתופס את העין.

    המימדים החיצוניים גדלו, יחד עם המעבר לשימוש בפלטורמת EMP2 החדשה של פיג'ו. לאורך נוספו 8 ס"מ ל-445 ס"מ כוללים, לבסיס הגלגלים נוספו 6 ס"מ ונפח תא המטען עומד על 520 ליטרים. הגובה הכללי נותר זהה, אך מרווח הגחון עלה ל-22 ס"מ. המשקל עם זאת ירד ב-100 ק"ג.

    המנועים שישרתו את ה-3008 החדש יהיו בנזין ודיזל בנפחים של 1.2 ליטרים (3 צילינדרים, טורבו, 130 כ"ס) ו-1.6 ליטר (4 צילינדרים, טורבו, 165 כ"ס). נוסף לאלו יהיו ארבעה מנועי דיזל בנפחי 1.6 ו-2.0 ליטרים בהספקים של 100, 120, 150 ועד 180 כ"ס. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית של אייסין היפנית תעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים בלבד. כדי לתת בכל זאת כיסוי לפוזה, הוא יצויד במערכת סיוע על בסיס בקרת המשיכה שמאפשרת לבחור את סוג הקרקע עליה נעים ובקרת המשיכה מתאימה את הורדת הכוח לקרקע בהתאם למצב הנבחר.

    תא הנוסעים הוא הדור החדש של ה- i-Cockpit- סביבת הנהג החדשה של פיג'ו שלוקח את נושא הנדסת האנוש, הקישוריות והמולטימדיה צעד אחד קדימה, באופן כללי ובפרט מחוץ למכוניות שאינן בתחום הפרימיום. בתמונות נראה שבפיג'ו ממשיכים לאמץ את עניין ההגה הפצפון והמיקום שלו מתחת ל"לוח המחוונים". המרכאות נמצאות שם מכיוון שהלוח הזה הינו למעשה מסך בגודל 12.3 אינץ' של תצוגת נתונים שגם ניתנת להתאמה ועיצוב אישי על פי העדפות המשתמש. בנוסף מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ' במרכז הקונסולה שבין השאר מאפשר תצוגת ניווט תלת מימדית.

    תחום הבטיחות רושם תאורה גבוה ובקרת שיוט אדפטיביות, זיהוי תמרורי מהירות, בקרת סטייה מנתיב ובלימה עצמאית.

    ההצגה הרשמית של 3008 החדש תיערך בתערוכת פריז בתחילת אוקטובר, כך שלישראל הוא צפוי להגיע בתחילת 2017.

     

    dddd