תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי i20
  • יונדאי i20 active – הגרסה האירופאית

    יונדאי i20

    יונדאי חושפת גרסה מוגבהת וקרבית ל-i20 החדשה, שגם תקבל לראשונה את מנוע הטורבו-בנזין החדש של היצרנית.

    • 02-09-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    בחודש מרץ האחרון חשפה יונדאי את ה-i20 Active, גרסת דמוית שטח, מוגבהת וקרבית למראה של ה-i20 החדשה. אז חשפה אותה יונדאי בעבור השוק ההודי ואנחנו היינו מאוד מסויגים לגבי תוכנותיה של יונדאי לשווק את הדגם באירופה אבל היום מתברר לנו שדווקא יש תוכניות כאלו. יונדאי תחשוף את ה-i20 Active האירופאית בתערוכת פרנקפורט הקרובה ותחל לשווקה באירופה במהלך שנת 2016.

    עדיין לא ידוע לנו האם המכונית תגיע לישראל, אבל אנחנו בהחלט יכולים להמר שהסיכויים לכך גבוהים. בשנה האחרונה נמצאת יונדאי בסוג של עצירה, עם מעט מאוד דגמים חדשים שמשוקים בישראל ומתחרים, כמו קיה או טויוטה, שמזנבים בה בראש טבלת המסירות. כדי להמשיך ולשמור על קצב המכירות הנוכחי של המותג יצטרכו בכלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, לשווק כאן את כל הדגמים הרלוונטיים שרק אפשר.

    יונדאי i20 Active

    יונדאי i20 Active היא כאמור גרסה מוגבהת וקרבית למראה של ה-i20. בכל הקשור למראה מקבלת ה-Active פגוש קדמי בעיצוב קרבי יותר, חישוקי סגסוגת גדולים יותר, פסי קישוט שחורים מסביב לבתי הגלגלים, פסי גגון אורכיים ופגוש אחורי שונה עם מחזירי אור עגולים וכיסוי כסוף דמוי מגן גחון. בכל הקשור לגובה, ביונדאי לא מפרטים בשלב זה רבות אודות הדגם האירופאי אבל בהתבסס על הדגם ההודי מדובר בהגבהה של כשני סנטימטרים.

    חידוש חשוב נוסף מסתתר מתחת למכסה המנוע של יונדאי i20 active. מדובר בדגם הראשון של יונדאי שצפוי לקבל את מנוע ה-1.0 ליטר 3 צילינדרים טורבו-בנזין החדש של יונדאי. המנוע החדש יוצע בשתי דרגות של הספק מרבי, 99 ו-118 כוחות סוס. עדיין לא ידוע איזו תיבת הילוכים אוטומטית תשודך, אם בכלל, למנוע החדש, אבל כולנו תקווה שתהיה זאת תיבת ההילוכים רובוטית כפולת המצמדים החדשה של יונדאי, ולא תיבת ההילוכים האוטומטית המיושנת הנוכחית של ה-i20. בנוסף למנוע החדש תמשיך יונדאי להציע את הדגם עם מנוע ה-1.4 ליטר בנזין 100 כוחות סוס הוותיק והמוכר, אותו המנוע שמשווק כאן בדגמים האוטומטיים.

    רשימת האבזור של יונדאי i20 Active לא נחשפה אבל מבט מהיר בתא הנוסעים מגלה חידוש חשוב נוסף – מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע צבעוני שהייתה חסרה כל כך בדגם ההאצ'בק הרגיל. אם תגיע ה-i20 Active תוחלף המערכת הזו, ככל הנראה, במערכת ה-Connected Car בהתקנה מקומית.

    פרטים נוספים אודות הדגם יפורסמו עם פתיחתה של תערוכת פרנקפורט, בהמשך החודש.

    יונדאי i20 Active

    dddd