תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סוזוקי
  • סוזוקי בלנו
  • סוזוקי בלנו חוזרת

    סוזוקי בלנו

    התגעגתם לסוזוקי בלנו? ב-2016 היא תחזור, הפעם לא כמכונית משפחתית אלא כגרסה מוגדלת ושימושית של הסוויפט.

    • 09-08-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    שנות ה-90 המאוחרות היו שנים יפות למותג סוזוקי בישראל, שמכר כאן משפחתית קומפקטית בשם סוזוקי בלנו. הבלנו נהנתה בישראל ממוניטין מצוין של אמינות, חיסכון בדלק ועלויות אחזקה נמוכות שבמידה רבה בנו את המותג סוזוקי כולו. מחליפתה, הסוזוקי ליאנה, נהנתה גם היא מאותו מוניטין אך פחות זכתה להצלחה, אולי בשל עיצובה הלא מאוד אטרקטיבי. ולמה אנחנו מספרים לכם את כל זה על הבוקר? כי במהלך סוף השבוע חשפה סוזוקי כי כוונתה להעלות מן האוב את הבלנו ולהשיק אותה שוב במהלך שנת 2016.

    הפעם לא תהיה הבלנו מכונית משפחתית אלא סופר-מיני קומפקטית שתמוקם מעל הסוויפט הנוכחית בהיצע הדגמים של היצרנית. בסוזוקי לא חושפים בשלב זה פרטים רבים אודות הבלנו החדשה, שתיחשף במלואה בתערוכת הרכב של פרנקפורט בחודש הבא, אך מהפרטים שפרסה בעבר היצרנית אנחנו כבר יודעים שמדובר למעשה בגרסה שימושית ומרווחת יותר של הסוויפט, שתפנה למי שמחפש שימושיות ומרווח פנים ולא למי שמחפש מכונית מעוצבת ואופנתית. לנו, בכל אופן, זה נשמע תפור על שם המותג "בלנו".

    דגם הייצור הסדרתי של סוזוקי בלנו שומר על קווי עיצוב הדומים לאלו של דגם הקונספט ik2 שנחשף בתחילת השנה, מה שמרמז שמידותיו של הדגם הסדרתי עשויות להיות דומות לאלו של דגם הקונספט. גם יחידת ההנעה צפויה להיות דומה ולהתבסס, לראשונה בסוזוקי, על מנוע טורבו-בנזין קטן בנפח של 1 ליטר. היצע תיבת ההילוכים טרם פורסם ונותר רק לקוות שהדגם יקבל גיר אוטומטי רגיל ולא את תיבת ההילוכים הרובוטית איתה מוצעת (נכון לרגע זה) הסלריו החדשה. שיווקו של הדגם צפוי להתחיל רק במהלך השנה הבאה ואלינו היא לא צפויה להגיע בשנה הקרובה אלא רק לקראת אמצע 2016.

    dddd