תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סוזוקי
  • סוזוקי ג'ימני
  • סוזוקי סוויפט
  • הצצה ראשונה לשני קונספטים של סוזוקי

    סוזוקי ג'ימני

    סוזוקי חושפת תמונות של שני קונספטים קטנים שייחשפו בתערוכת ג'נבה. קומפקטית ו"מיני 4X4"

    • 08-02-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    נראה שבשנים האחרונות סוזוקי נמצאת על הגל בכל הנוגע לקליעה לטעם של לקוחותיה. אחרי מכוניות אפרוריות כמו הבלנו, שהייתה אמינה כמו פטיש אבל מרגשת כמו מברג, או הליאנה - במיוחד בגרסת חמש הדלתות - שלא היה ברור אם סוזוקי רצתה שהיא תהיה האצ'בק, סטיישן או בכלל קרוסאובר נמוך, הגיעה שטף של מכוניות שנראה כאילו נשלפו ישירות מהחלומות הכי רטובים של לקוחות היצרנית.

    הכל החל עם האלטו, שהפריחה את השממה והציתה את קטגוריית מכוניות המיני - מכונית קטנה, זולה ואמינה - מה עוד צריך כדי להתנייד בעיר. לפני כשנה וחצי, כשהושק סוזוקי קרוסאובר וההצלחה שברה שיאים, הסתבר שאמנם לא באמת צריך, אבל אפשר ואף רצוי יותר. הקרוסאובר, שמצליח גם בדיונים אצלנו במשרד למצוא את עצמו כמתחרה ראוי והגיוני כמעט בכל קטגוריה מציג בלי צל של ספק את אחת החבילות הכי שלמות בשוק הרכב. עכשיו, רגע לפני שאנחנו מתוודעים לויטארה, הג'יפון העירוני והאופנתי שיחליף את הגרנד ויטארה, מחליטה סוזוקי להפנות את תשומת ליבה לשני דגמים אחרים - אך לא פחות חשובים - שזקוקים להחלפה.

    סוזוקי מתחילה את החשיפה, כמו הרבה יצרניות אחרות, עם תמונות חשוכות של המכוניות, שבשלב זה יוצגו כדגמי קונספט. בנוסף, כמובן, מצמידה סוזוקי למכוניות שמות שכל קשר בינם לבי התוצר הסופי הוא מקרי בהחלט.

    סוזוקי iK-2

    הקונספט הראשון מכונה iK-2 וסוזוקי מבטיחה שמדובר ב"במכונית הקומפקטית האידאלית". היא ממשיכה ומספרת כי זו מכונית שמשלבת את כל התכונות שנדרשות ממכונית קטנה ומרימה את הרף בכל הנוגע לתמורה למחיר עד המקסימום האפשרי. מבט זריז על ליין המכוניות של סוזוקי חושף את העובדה שהמשפט האחרון מתייחס אולי לדור חדש של הסוויפט, היות והדגמים ה"קומפקטיים" האחרים שלה צעירים יחסית. יתכן גם שמדובר באב טיפוס לגרסה מוגבהת ומעוצבת של הסוויפט, שתתחרה בג'יפונים העירוניים הקטנים כדוגמת ניסאן ג'וק.

    הדגם השני, שהוא גם זה שאני מרשה לעצמי להתרגש ממנו יותר, הוא ה-iM-4. כאן כבר אפשר פחות או יותר להבין לאן שייכת הספרה 4 לאחר קריאת השורה בה מסבירה היצרנית היפנית כי מדובר ב"מיני 4X4". כבר באותו משפט מצליחה סוזוקי לעורר את בלוטות ההתעניינות כשהיא משתמשת במושגים מאוד מחייבים כגון "DNA של מכונית שטח קומקפטית", "איקוני" ועוד. סוזוקי חותמת את התיאור הקצר של ה-iM-4 עם הבטחה לעיצוב אופייני וטכנולוגיות שיתנו השראה אמיתית לנהגים.

    סוזוקי iM-4

    האם זוהי הבטחה מאת סוזוקי להולדתו של דור חדש לסוזוקי ג'ימני? בהצהרה הקודמת של סוזוקי לעיתונות, בסוף השנה שעברה, ציינה היצרנית כי הדור הבא של הג'ימני צפוי להופיע רק לקראת השנים 2016-2017. יתכן שמדובר בדגם קונספט בדרך למחליפו של הג'ימני ויתכן שמדובר בהצצה ראשונה אל ג'יפון חדש נוסף שמתכננת סוזוקי להציג, שיתבסס על פלטפורמת הסלריו הקומפקטית ויהיה קטן יותר מה-iK-2.

    dddd