תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • סיטרואן C4
  • סיטרואן C4 החדשה נחשפת באיורים

    סיטרואן C4

    סיטרואן חושפת מספר איורים של דגם הסדאן הסיני של ה-C4 שתגיע לאירופה ב-2016

    • 13-07-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    יש את שוק הרכב, ויש את שוק הרכב הסיני. ברוב המקרים מדובר על שני קווים מקבילים שאינם נפגשים, היצרניות הגדולות מייצרות - הסינים מעתיקים - היצרניות תובעות (ומפסידות) וחזור חלילה. יחד עם זאת, צצות מדי פעם נקודות משיקות בין שני הקווים. הרבה יצרניות הבינו את הפוטנציאל הענק הגלום בשוק הסיני ולכן החלו לשווק בו את תוצרתם. מצד אחד הן מרוויחות כסף, מצד שני לא מעתיקים את הדגמים שלהן - ווין-ווין.

    אחת מאותן חברות היא סיטרואן, שמשווקת בסין ליין מיוחד של דגמים בהם גם גרסת סדאן של ה-C4. הסיבה היא שהסינים, בדיוק כמו הישראלים, מאוד אוהבים מכוניות עם תא מטען נפרד. וכשיש לך כח קניה של כח 19.7 מיליון מכוניות פרטיות בשנה (2014), אם אתה אוהב תא מטען נפרד, אתה תקבל תא מטען נפרד. היום נחשף סט האיורים הראשון של אותה סיטרואן C4 סדאן, שתחליף בשוק הסיני את ה-C4 L המשווקת שם כיום.

    סיטרואן C4 סדאן החדשה

    בשלב זה אין מידע מתי תחשף הגרסה "שלנו" של ה-C4, אך אם להסתמך על הדגם הנוכחי, השינויים צפויים להסתכם באותו תא מטען נפרד, וזהו פחות או יותר. עיצוב החזית ותא הנוסעים ישארו זהים - ונאים למדי יש לציין - ושתי המכוניות תתבססנה על פלטפורמת ה-EMP המודולארית של סיטרואן עליה כבר בנויות ה-308 של פיג'ו וסיטרואן C4 פיקאסו.

    עיצובה של ה-C4 מציג צעד נוסף בהפרדה בין שני המותגים של סיטרואן - סיטרואן ו-DS, אשר שניהם שחקנים חזקים למדי בשוק הסיני עם מספר דגמים אקסקלוסיביים עבורו. בעוד DS הולכים לכיוון היוקרתי יותר עם עיצוב חזית בו השבכה הקדמית מופרדת מהפנסים הקדמיים, עיצוב דגמי סיטרואן מתקדם לכיוון הזורם והספורטיבי יותר עם גריל שמתחבר לגופי התאורה הקדמיים בצורה חלקה יותר, וכאן באיורים אפילו זולג לתוכם עם פסי כרום שממשיכים פנימה בדומה לעיצוב של פולקסווגן גולף, פולו, ופאסאט הנוכחיות.

    סיטרואן C4 החדשה במלבושה האירופאי צפוייה להגיע לייצור לקראת סוף שנת 2016. אלינו היא ככל הנראה תגיע לא לפני 2017.

    סיטרואן C4 סדאן החדשה

    dddd