תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיאט
  • פיאט 500
  • פיאט 500C
  • פיאט 500 עוברת מתיחת פנים

    פיאט 500

    שמונה שנים אחרי הצגתה מקבלת ה-500 חזות מחודשת, טכנולוגיות משופרות וליין מנועים רחב יותר

    • 05-07-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    פיאט 500 החדשה לא הייתה החלוצה בקטגוריית ה"בואו ניקח עיצוב של מכונית ישנה, נדביק אותו על מכונית חדשה ונקרא לזה רטרו שיק", התואר הזה שמור לחיפושית. אבל היא ללא צל של ספק עשתה את הכי הרבה רעש בקטגורייה הזו - בעולם בכלל ובישראל בפרט. מאז היא הוצגה לראשונה (החדשה, לא זו של 1957) עברו כבר שמונה שנים, דור וחצי בממוצע בתעשיית הרכב. אולם מיליון חצי יחידות של ה-500 שנמכרו מאז הוכיחו כי פיאט לא באמת הייתה צריכה לערוך שינויים מרחיקי לכת במיני האופנתית שלה והסתפקה ביצירת גרסאות מיוחדות שהזניקו את המכירות בכל פעם מחדש.

    פיאט 500 החדשה

    במהלך סוף השבוע הגיע האסטרטגיה הזו לקיצה ופיאט חשפה (ואף לא רגע אחד מוקדם מדי) את מתיחת הפנים של ה-500. מתיחת הפנים, שנראית באופן מאוד לא מפתיע כמעט זהה לחלוטין למכונית היוצאת, מסתפקת בעיגולי LED על פנסי היום, קצת כרום על הפגוש הקדמי ועיצוב חדש לפנסים האחוריים שמכיל גם פיסת פח בצבע הרכב במרכז כל פנס. פיאט החליטה שאם זה לא מקולקל, אין סיבה "לתקן" את זה.

    פיאט טוענת כי במסגרת מתיחת הפנים הוכנסו ב-500 מעל ל-1800 שינויים, שיפורים ועדכונים שונים. לאור העובדה שבחוץ ספרנו בערך ארבעה וחצי מהשינויים האלה, קל להבין למה פיאט מתגאה בכך שמרבית תשומת הלב במסגרת מתיחת הפנים הופנתה כלפי תא הנוסעים, שאת גילו קשה הרבה יותר להסתיר מאשר את זה של הפח שעוטף אותו.

    אבל למרות החיצוניות המתוקה להחריד שלה, הסוד של פיאט 500 מעולם היה אפשרויות ההתאמה האישית, וגם כאן פיאט לא חסכו במאמצים ואופציות. היצרנית לא מוסרת את כמות האפשרויות הסופית של עיצובים, אבל עם 13 צבעי גוף עם אפשרות לצביעה דו-גונית, שמונה סגנונות של חישוקי 15 או 16 אינץ' ועשרות עצובים שונים של מדבקות, אפשר להניח בבטחון די מלא שהמספר הזה נמצא איפשהו במאות אלפים או במיליונים. וכל זה עוד לפני שנגענו באפשרויות ההתאמה האישית של תא הנוסעים.

    פיאט 500 החדשה

    בפנים מקבלות גרסאותיה הבכירות של ה-500 לוח מחוונים דיגיטלי כמעט לחלוטין עם מסך חמישה אינץ' צבעוני שמחליף את המסך הפרה-היסטורי והמונוכרומטי שנמצא בדגם היוצא. לוח המחוונים של הגרסאות הפשוטות ישאר למרבה הצער לא מאוד מודרני אבל גם הוא מקבל עיצוב מחודש. גם אל מרכז הדשבורד הגיע מסך והפעם לכל הגרסאות. גודלו חמישה אינץ' (מסך מגע בגרסת לאונג' הבכירה) והוא משמש את מערכת המולטימדיה Uconnect של פיאט שדומה מאוד לזו הנמצאת בדגמים האחרים של קונצרן פיאט. אל המסך מתלווים דיבורית בלוטות' מקורית, שקע USB, ושליטה על המערכת מההגה שעוצב גם הוא מחדש.

    היצע המנועים של פיאט 500 המחודשת יכלול שלל מנועים - בנזין ודיזל, אטמוספריים, מוגדשים ואפילו כאלה עם שני צילינדרים. כולם, אגב, הוצעו גם טרום מתיחת הפנים וממשיכים הלאה ללא שינויים משמעותיים למעט התאמה לתקן זיהום האוויר יורו6. בתחתית ההיצע עומד מנוע 1.2 ליטר אטמוספרי עם הספק של 69 כ"ס שיוצע בגרסת בנזין או גפ"מ ולצידו מנוע 1.4 ליטר בנזין עם 100 הספק של 100 כ"ס. מעליהם יוצעו שתי גרסאות של מנוע שני הצילינדרים TwinAir המוגדש - 85 ו-105 כ"ס. מנוע הדיזל יהיה 1.3 ליטר מוגדש טורבו בהספק של 95 כ"ס.
    כל המנועים משודכים כבעבר לתיבת הילוכים ידנית או רובוטית בעלת מצמד יחיד (Dualogic).

    dddd