טויוטה אוריס החדשה 2015 בישראל

טויוטה אוריס

מתיחת הפנים שעברה טויוטה אוריס מגיעה לישראל עם שלל שדרוגים. המחירים נותרו ללא שינוי.

  • 01-07-2015
  • מאת: אלירן אברזל

טויוטה אוריס החדשה / מחודשת לשנת 2015 נוחתת היום בישראל, שתהיה אחד מהשווקים הראשונים באירופה לקבל את הדגם המעודכן. האוריס היא למעשה גרסת ההאצ'בק 5 דלתות / סטיישן של הקורולה, שהופרדה מדגם האם בשנת 2007. מהלך הפיצול הזה אפשר לטויוטה להגדיל בצורה משמעותית את מכירותיהם של דגמי ה-5 דלתות כשלמעשה כרגע כמות הרכבים הזמינה לישראל היא זו שמגבילה את כמות המכירות. הדגם ההיברידי של האוריס הוא הנמכר ביותר בישראל. כ-92% מהמכירות של האוריס הם של דגמי ההייבריד, כ-67% מדגם הסטיישן והשאר בנזין. האוריס הולכת ותופסת נתח גדול יותר בפלח המכירות של טויוטה בישראל – מאחוז בודד אחד בשנת 2009 לכדי 14% השנה (2015).

טויוטה אוריס 2015

אז מה חדש באוריס? רשימת השדרוגים מתמקדת בשלושה תחומים עיקריים – עיצוב חיצוני, עיצוב פנימי והתנהגות הכביש.

רשימת השינויים החיצוניים מתחילה בעיצוב חזית חדש הכולל פגוש קדמי שיורד נמוך יותר שיוצר לרכב צללית נמוכה ורחבה יותר. בנוסף הותקנו פנסי חזית חדשים, פנסים אחוריים חדשים (כולל תאורת LED) והפגוש האחורי עודכן גם כן. חובבי הכריש ישמחו לקרוא כי הרכב מגיע כעת עם אנטנת כריש במקום המוט השגרתי.

בפנים הרכב בוצעו כמה שינויים שמטרתם להפוך את העיצוב לנקי יותר ועם קווים אחידים. מערכת המולטימדיה עברה להיות עם "מסך צף", שיושב בתוך פאנל זכוכית שחור. מערכת בקרת האקלים השתנתה ובקרת שיוט הפכה לסטנדרט בכל הדגמים. לוח השעונים קיבל צג צבעוני 4.2 אינטש' שמספק את נתוני מחשב הדרך וחלק מנתוני מערכת השמע.

מבחינה דינמית שדרגה טויוטה את תחושת ההיגוי, בידוד הרעשים וביצעו שינויים לכיול המתלים שישפרו את נוחות הנסיעה. כל המנועים עומדים בתקן זיהום האוויר יורו6. מנוע ה-1.2 ליטר טורבו-בנזין החדש לא ישווק בשלב זה בישראל, כיוון שכמויות הייצור שלו מוגבלות למדי ומחירו קרוב מידי למחירה של גרסת ההייבריד.

טויוטה אוריס 2015

טויוטה אוריס החדשה – מחירים:
טויוטה אוריס GLI בנזין האצ'בק – 129,900 ₪
טויוטה אוריס HLI היברידי – 135,900 ₪
טויוטה אוריס TS הייבריד סטיישן – 137,900 ₪
טויוטה אוריס TS הייבריד סטיישן עם גג פנורמי – 139,900 ₪

dddd