תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פולקסווגן
  • פולקסווגן פאסאט
  • פולקסווגן פאסאט החדשה בישראל

    פולקסווגן פאסאט

    הדור השמיני של הפאסאט נוחת בישראל עם מנועי 1.4 ו-1.8 ליטר טורבו בנזין ו-2.0 ליטר טורבו דיזל. המחיר: החל מ-180,000 ש"ח

    • 05-05-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    הדור השמיני של פולקסווגן פאסאט, שנחשף לפני מספר חודשים והספקנו לעשות עליו נהיגה ראשונה קצרה באירופה, הספיק מאז כבר לזכות בתואר "רכב השנה" לשנת 2015 והיום הוא נוחת בישראל. הפאסאט החדשה מבוססת, כמו שאר דגמי פולקסווגן, על פלטפורמת MQB המודולרית. השימוש הפלטפורמה החדשה איפשר לפולקסווגן להשיל 60 ק"ג ממשקלה של המכונית ולהאריך את בסיס הגלגלים ב-8 ס"מ לאורך של 279 ס"מ מרשימים בהחלט מבלי להגדיל את האורך הכללי של המכונית, שנשאר 477 ס"מ. התוצאה היא כמובן תא נוסעים מרווח בהרבה, ולמרבה ההפתעה, גם תא מטען גדול יותר ב-21 ליטרים מהדגם הקודם, עם נפח של 586 ליטר.

    פולקווגן פאסאט החדשה 2015

    צ'מפיון מוטורס, היבואנית, משיקה את המכונית עם שלושה מנועים ובשתי רמות גימור. גרסת קומפורטליין הבסיסית תוצע עם מנוע הבנזין הקטן יותר - 1.4 ליטר טורבו בנזין ומנוע ה-2.0 ליטר טורבו דיזל. מנוע הבנזין הוא דגם משודרג של מנוע ה-1.4 ליטר טורבו המוכר והוא למעשה מחליף את מנוע ה-1.8 ליטר טורבו מהפאסאט הקודמת, הוא מפיק 150 כ"ס (לעומת 160 כ"ס בדגם 1.8 היוצא) ומומנט של 25.4 קג"מ (לעומת 25.5 קג"מ). גם הביצועים דומים למדי, עם האצה למאה קמ"ש שאורכת 8.4 שניות (8.5 בדגם הקודם) ומהירות מרבית של 220 קמ"ש. למרות הנתונים הדומים למנוע היוצא, צריכת הדלק של המנוע החדש קטנה משמעותית ועומדת על 19.2 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת לעומת 15.9 במנוע ה-1.8 של הדגם הקודם.

    מנוע הדיזל מספק 140 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ. ביצועיו דומים למדי לאלו של מנוע ה-1.4 ליטר והם עומדים על 8.7 שניות למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 218 קמ"ש. צריכת הדלק כאן טובה במיוחד והיא עומדת על 24.4 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

     מנוע ה-1.8 ליטר טורבו בנזין יוצע בשלב זה רק ברמת גימור פרימיום הבכירה, הוא מפיק 180 כ"ס ומומנט זהה לזה של מנוע ה-1.4 (25.4 קג"מ). המיאוץ למאה קמ"ש אורך כאן 7.1 שניות והמהירות המרבית עומדת על 232 קמ"ש. צריכת הדלק המוצהרת טובה למדי ועומדת על 17.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת לא גרועים בהרבה מאלה של גרסת ה-1.4 ליטר.

    פולקווגן פאסאט החדשה 2015

    כל גרסאותיה של הפאסאט החדשה כוללות כסטנדרט שורה לא קצרה של אביזרים. בין החידושים נמצאת מערכת Area View המשלבת ארבע מצלמות ומשלבת את התמונה המתקבלת מהן למין "תמונת על" של הרכב שעוזרת בתמרונים צפופים וחניות מסובכות במיוחד. דגם הפרימיום יציע בנוסף, כאופציה בתוספת תשלום, גם מערכת לוח מחוונים אלקטרוני הדומה לזה שהוצג באאודי TT החדשה. באאודי מכנים את הלוח "תא טייס וירטואלי", בפולקסווגן הוא נקרא "Active Info" ובשתי המכוניות אנחנו חושבים שמדובר על תוספת מצויינת שממקדת את תשומת הלב של הנהג במקום אחד במקום לפזר אותה על אין ספור מסכים.

    שאר האבזור כולל מערכת בקרת אקלים על שלושה איזורים, מערכת עצור וסע, בלם חניה חשמלי עם אופציית Auto Hold ומערכות בטיחות כגון זיהוי עייפות הנהג, 8 כריות אוויר עם אפשרות לניתוק כרית הנוסע ועוד. מחיר גרסת קומפורטליין עומד על 180,000 ש"ח עם מנוע 1.4 ליטר, 190,000 ש"ח עם מנוע 1.8 ליטר ו-215,000 ש"ח עם מנוע הדיזל.

    פולקווגן פאסאט החדשה 2015

    דגם הפרימיום הבכיר יקבל גם חישוקים גדולים יותר (17 אינץ' לעומת 16 בדגם הבסיס), מערכת כניסה והנעה ללא מפתח (רק הנעה בדגם הבסיס) עם אפשרות לפתיחת תא המטען ע"י נפנוף הרגל מתחת לפגוש האחורי, מושבים עם כיוונון חשמלי מלא, אוורור, חימום, עיסוי וריפוד עור, תאורת LED מלאה מלפנים ומאחור ועוד. גרסת פרימיום מוצעת כאמור רק עם מנוע ה-1.8 ליטר ומחירה יעמוד על 225,000 ש"ח.

    חבילת אינטראקטיב, שכוללת את לוח המחוונים הדיגיטלי ומערכת מולטימדיה משודרגת עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' תוצע רק בגרסת פרימיום ומחירה יעמוד על 10,000 ש"ח.

    פולקסווגן פאסאט החדשה - מפרט טכני מלא.

    dddd