תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פולקסווגן
  • פולקסווגן פאסאט
  • פולקסווגן פאסאט החדשה נחשפת

    פולקסווגן פאסאט

    פולקסווגן חושפת את הדור השמיני של הפאסאט, שיבצע קפיצת מדרגה נוספת אל עבר דגמי הפרימיום של אודי ומרצדס. אצלנו בתחילת השנה הבאה.

    • 06-07-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    תמונות ראשונות של פולקסווגן פאסאט החדשה נחשפו השבוע, לקראת השקתה הרשמית של המכונית בתערוכת פריז הקרובה. הדור החדש יהיה הדור השמיני במספר של מכונית המנהלים / משפחתית גדולה מבית פולקסווגן, שזוכה להצלחה נאה למדי באירופה מאז החל לראשונה שיווקה בשנת 1973. כמו בעבר גם הפעם תנסה פולקסווגן לאתגר את גבולות הקטגוריה עם מכונית גדולה, מאובזרת ויוקרתית מרוב מתחרותיה הישירות כמו אופל אינסיגניה או סקודה סופרב. למעשה, בפולקסווגן לוקחים את הפאסאט החדשה צעד אחד נוסף קדימה אל עבר מתחרות כמו במוו ואפילו מתחרות מבית כמו אודי.

    הפאסאט החדשה צפויה להתחיל את שיווקה באירופה לקראת סוף השנה. אלינו היא צפויה להגיע רק בתחילת השנה הבאה, 2015.

    פולקסווגן פאסאט החדשה

    פולקסווגן פאסאט החדשה זוכה לעיצוב חיצוני חדש שמושפע, כך מספרים אנשי פולקסווגן, מדגמי העבר של הפאסאט. למרות שהדור החדש יתבסס על פלטפורמת ה-MQB של הקבוצה, אותה פלטפורמה שמשמשת דגמים עממיים יותר כמו סיאט לאון החדשה, העיצוב יהיה יוקרתי ומרשים הרבה יותר. הממדים נותרו דומים מאוד לאלו של הדור היוצא, אך מעט קטנים יותר. האורך הכללי יעמוד על כ-476.7 סנטימטרים, כ-2 מילימטרים פחות מהדגם הקודם. גם הגובה צומצם קלות (מינוס 14 מילימטרים) והוא יעמוד כעת 145.6 סנטימטרים, אך בסיס הגלגלים והרוחב הכללי דווקא גדלו, מה שמבטיח לדברי פולקסווגן מרווח פנים משודרג.

    השימוש בפלטפורמה החדשה והמתקדמת מאפשרת לפולקסווגן להבטיח שיפור של עד 20 אחוזים בצריכת הדלק של הרכב והפחתה של עד 85 קילוגרמים במשקל העצמי של המכונית, וזאת מבלי לפגוע כאמור במרווח הפנים או בביצועים. גם תא המטען, אגב, יהיה גדול מבעבר עם נפח של כ-586 ליטרים בגרסת הסדאן או 650 ליטרים בגרסת הסטיישן.

    פולקסווגן פאסאט החדשה

    היצע המנועים של פולקסווגן פאסאט החדשה יהיה רחב מאוד כבר בשלב הראשון ויכלול לא פחות מ-10 מנועים שונים, בנזין ודיזל, בהספקים שבין 120 ל-280 כוחות סוס. כל המנועים יעמדו בתקן זיהום האוויר יורו6, יצוידו במערכת Start&Stop לדימום המנוע בזמן עמידה ובמערכת בלימה רגרנטיבית. תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (DSG) תוצע כאופציה ברוב הדגמים ובחלק מהדגמים תוצע כאופציה גם מערכת הנעה כפולה (4Motion).

    בהמשך צפויה פולקסווגן להרחיב את היצע הגרסאות עם גרסה היברידית נטענת לפאסאט החדשה, שתציע טווח נסיעה חשמלי של כ-50 קילומטרים וטווח נסיעה בין תדלוקים של כ-960 קילומטרים. גרסה זו תצויד במנוע טורבו-בנזין בנפח של 1.4 ליטר שהספקו המרבי 154 כוחות סוס ובמנוע עזר חשמלי שהספקו המרבי הוא 107 כוחות סוס ליצירת הספק מרבי משולב של 208 כוחות סוס.

    פולקסווגן פאסאט החדשה

    מלבד היצע המנועים הרחב תציע פולקסווגן פאסאט החדשה גם שלל טכנולוגיות חדשות ומתקדמות למדי, אותן אפשר למצוא בדרך כלל רק במכוניות יקרות ויוקרתית הרבה יותר. טכנולוגיות אלו כוללות בין היתר פנסי חזית בטכנולוגיית LED מלאה כולל אופציה לתאורת חזית אקטיבית, מערכת בלימה אוטומטית עם זיהוי של הולכי רגל, תצוגה עילית, מערכת חניה אוטומטית, התראה על תנועה חוצה מאחור ובקרת שיוט אקטיבית עם היגוי אוטומטי לנסיעה בפקקים.

    בתא הנוסעים תציע הפאסאט בין היתר מערכת מולטימדיה חדשה בשם MIB שתציע קישוריות טובה יותר למכשירים מתקדמים כולל טכנולוגיית MirrorLink ונקודת גישה אלחוטית אישית (WLAN). גם היושבים מאחור לא קופחו ולהם יוצעו כאופציה מעמדים ייעודיים לטאבלים ואפשרות להתממשק דרך הרשת האלחוטית אל מחשב הניווט של הרכב כדי לצפות בפרטים על הנסיעה.

    פולקסווגן פאסאט החדשה

    dddd