תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס ML
  • מרצדס GLE
  • מרצדס GLE נחשף

    מרצדס ML

    מתיחת הפנים של רכב הפנאי המצליח של מרצדס חושפת חזית חדשה, שם חדש ולראשונה גם גרסת פלאג-אין הייבריד. אצלנו ביולי.

    • 29-03-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    ה-ML מת. יחי מרצדס GLE. לפני מספר חודשים הודיעה מרצדס כי היא מתעתדת לעשות קצת סדר בשמות הדגמים שלה וכי היא תחליף את שמותיהם של כל דגמי השטח שלה כדי שיתאימו לאסטרטגיית השמות החדשה (מלבד כמובן ה-GLA שכבר תואם לנוהל השמות החדש). הרעיון המרכזי מאחורי המהלך היה להעניק לדגמי השטח את הקידומת GL והסיומת תהיה האות של הפלטפורמה עליה מבוסס הרכב.

    למרות השם החדש, מרצדס GLE איננו דגם חדש אלא רק מתיחת פנים ל-ML הוותיק. למרות זאת, מרצדס מדגישה כי הדגם עבר מקצה מקיף מאוד של שיפורים כמעט בכל התחומים. היצרנית הגרמניה מוסרת כי היא שיפרה משמעותית את איכות החומרים וההרכבה, האריכה את רשימות האבזור - את זו שאחראית על הבטיחות וגם את זו שדואגת לפינוק הנוסעים ושיפרה את ליין המנועים בכל הנוגע ליעילות וביצועים וכמובן גם את חוויית הנהיגה ונוחות הנסיעה.

    עיצובו של מרצדס GLE לא ממש מפתיע. מאחור מדובר באותו העיצוב כמו ב-ML עם שינויים מינוריים לגופי התאורה והפגוש ומלפנים אנחנו פוגשים שוב את עיצוב הפנסים העגלגל של ליין הדגמים הנוכחיים של מרצדס. במילה אחת, יש כאן הכלאה מוצלחת למדי של ה-ML הוותיק-אך-עדיין-נאה יחד עם ה-GLE קופה שהוצג לא מכבר ואמור להתחרות ב-X6 השנוי במחלוקת של במוו.

    מרצדס GLE החדש

    גם היצע המנועים עבר מספר שינויים, כאשר הבולט ביותר הוא הוספת דגם פלאג-אין הייבריד. במפתיע - או שלא כל כך - צמוד להצגת דגם מקביל מבית במוו, ה-X5e. הדגם ההיברידי החדש של מרצדס יענה לשם GLE 500 e 4MATIC ואפשר להסיק ממנו שהוא מגיע עם הנעה כפולה וביצועים לא רעים בכלל - מרצדס אף מרשה לעצמה להגיד שהביצועים מקבילים לאלה של מנוע V8 וצריכת הדלק מקבילה לזו של מנוע 3.0 ליטר מהשורה.

    בקרביו של ה-GLE ההיברידי שוכן מנוע V6 שמפיק 333 כ"ס, ככל הנראה אותו מנוע 3.0 ליטר כפול מגדשים שנמצא במרצדס E400. אל מנוע הבנזין משודך מנוע חשמלי צנוע עם הספק של 116 כ"ס שמקבל את כוחו מסוללה בעלת קיבולת נמוכה יחסית של 8.8 קוט"ש. כדי למקסם את כוחו החשמלי של הרכב, מרצדס מציעה בורר מצבי נהיגה עם ארבעה מצבים: היברידי, בו המערכת מחליטה אוטומטית במי מהמנועים להשתמש. מצב חשמלי טהור, מצב E-Save אשר משמר את רמת הטעינה של הסוללות כדי לנצלן מאוחר יותר ומצב טעינה, שמפעיל את מנוע הבנזין על מנת לטעון את הסוללות לקיבולת מרבית.

    מרצדס GLE החדש

    למרות ההצהרות על "ביצועים של V8" ונתון מומנט מרבי משולב של המערכת שעומד על 66.3 קג"מ מרשימים למדי, מרצדס בוחרת שלא לספק נתוני ביצועים ספציפיים של הדגם ההיברידי. לחילופין, היא מסתפקת בציון צריכת הדלק - 33.3 ק"מ לליטר אופטימיים משהו.

    לצד הדגם ההיברידי תמשיך מרצדס להציע ב-GLE החדש את מגוון המנועים הרחב ששירת את ה-ML עליו השלום. ליין המנועים כולל שני מנועי בנזין - V6 ו-V8 וכן שני מנועי דיזל - ארבעה צילינדרים ו-V6. מנועי הדיזל יקבלו מעתה גם את תיבת תשע ההילוכים האוטומטית החדשה של מרצדס שמבטיחה שיפור של צריכת הדלק. מנוע ארבעה הצילינדרים יגמע 17.5 ק"מ לכל ליטר (לעומת 16.6 בדגם היוצא) ומנוע ה-V6 יחזיר צריכת דלק של 15.6 ק"מ לליטר (לעומת 14.7 קמ"ל).

    מרצדס GLE החדש

    מרצדס כמובן לא שוכחת את גולת הכותרת, שתגיע בדמות ה-GLE 63 AMG. גרסת הקצה מקבלת את מנוע ה-5.5 ליטר V8 כפול המגדשים המוכר שמפיק כאן 557 כ"ס ו-71.4 קג"מ מפלצתיים. אבל פחות מפלצתיים מ-585 כוחות הסוס ו-77.5 הקג"מ של גרסת ה-S החדשה. איך זה נראה בעולם האמיתי? 4.3 שניות יקחו לגרסה ה"רגילה" להאיץ למאה קמ"ש ו-4.2 שניות לגרסת S. שתיהן יגיעו למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש אותה תוכלו להעלות ל-280 קמ"ש אם תרכשו חבילת טירוף כלשהי שמרצדס מכנה AMG Driver's package.

    מרצדס GLE יושק במלואו בתערוכת ניו יורק שתפתח ב-1.4 ומהיבואנית נמסר כי הוא יגיע יחד עם ה-GLE קופה לקראת חודש יולי הקרוב.

    dddd