תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס GLE קופה
  • מרצדס GLE קופה נחשף

    מרצדס GLE קופה

    מרצדס מציגה את ה-GLE קופה, גרסת הקופה של ה-ML שתתחרה בבמוו X6. אצלנו בקיץ 2015.

    • 10-12-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    חצי שנה חלפה מאז נחשף לראשונה דגם הקונספט MLC וכעת חושפת מרצדס את דגם הייצור הסדרתי – ה-GLE קופה. ההשראה לדגם החדש הגיעה מהמתחרה מבית במוו, שה-X6 שלה זוכה להצלחה אדירה. ה-GLE קופה יתבסס על מכלוליו של מרצדס ML, שישנה בקרוב את שמו ויהפוך ל-GLE במסגרת עדכון שמות שמבצעת מרצדס כמעט בכל הדגמים שלה. שיווקו של ה-GLE קופה באירופה צפוי להתחיל במהלך שנת 2015 ואלינו הוא צפוי להגיע לקראת הקיץ הבא.

    מרצדס GLE קופה

    כראוי לרכב שעומד להתחרות בקטגוריה שבה העיצוב הוא חזית הכל, מרצדס GLE קופה מעוצב בצורה קרבית שמושכת היטב את העין. למרות שהוא מבוסס על מכלולי ה-ML, לדברי מרצדס הוא כויל מחדש כך שירגיש יותר כמו מכונית ספורט ופחות כמו רכב פנאי-שטח גבוה. המידות דומות לאלו של ה-X6 (כצפוי), עם אורך כללי של 490 סנטימטרים, בסיס גלגלים באורך של 291 סנטימטרים ורוחב של 200 סנטימטרים.

    ה-GLE קופה יוצע עם מבחר של שני מנועי בנזין ומנוע דיזל אחד ויהיה הדגם הראשון של מרצדס שיקבל את חבילת ה-AMG Sport. חבילה זו היא למעשה התשובה של מרצדס לחבילות ה-M Performance של במוו והיא למעשה גרסה "משונמכת" ומעט הגיונית יותר של דגמי ה-AMG הקרביים מאוד. חבילה זו כוללת פגושים בעיצוב ספורטיבי יותר, חישוקי סגסוגת שונים וכיול שונה של המנוע ותיבת ההילוכים.

    מרצדס GLE קופה

    היצע המנועים של מרצדס GLE קופה יתחיל בגרסת ה-GLE350d קופה שתצויד במנוע טורבו-דיזל V6 בנפח של 3.0 ליטרים שמפיק 258 כוחות סוס. גרסאות הבנזין יחלו ב-GLE400 קופה שיצויד במנוע V6 בנזין בנפח של 3.0 ליטרים עם שני מגדשי טורבו שיפיק 333 כוחות סוס. גרסה חזקה יותר של אותו המנוע תשווק תחת השם GLE450 קופה, שם היא תפיק 367 כוחות סוס. בהמשך תציע מרצדס גם גרסת GLE63AMG עם מנוע V8 כפול מגדשים בנפח של 5.5 ליטרים, שנתוניו טרם נחשפו.

    כל המנועים ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית עם תשעה הילוכים (9G-Tronic) ולמערכת הנעה כפולה קבועה (4MATIC). גרסאות ה-AMG Sport יקבלו כיול מעט שונה לתיבת ההילוכים ולמערכת ההנעה הכפולה לטובת התנהגות כביש טובה יותר, כמו גם במערך מתלים משודרג עם שינוי גובה המרכב בהתאם לתנאי הנסיעה.

    מרצדס GLE קופה

    תא הנוסעים של מרצדס GLE קופה הינו חדש לחלוטין ודגמי החדשים (שהם למעשה מתיחת הפנים של ה-ML הנוכחי) שייחשפו בקרוב צפויים לקבל גם הם את תא הנוסעים החדש. תא נוסעים זה כולל את משטח המגע החדש שדרכו מתבצע תפעול מערכת המולטימדיה המקורית, משטח מגע שכבר אפשר לפגוש בדגמי ה-C קלאס וה-S קלאס החדשים. בנוסף כולל תא הנוסעים מסך צבעוני חדש שבולט החוצה מהקונסלה המרכזית, בדומה למסך באח הקטן GLA.

    רשימת האבזור נדיבה למדי כוללת מבחר ענק של אפשרויות בהתאם לבחירת הלקוח, כולל בחירה בין גימור בגוון אלומיניום או עץ בהתאם לדרישה.

    מרצדס GLE קופה

    dddd