תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סוזוקי
  • סוזוקי ג'ימני
  • סוזוקי ג'ימני
  • סוזוקי iM-4 קונספט – רמז לקראת ג'יפון חדש

    סוזוקי ג'ימני

    סוזוקי חושפת את ה-iM-4 קונספט. רמז לקראת ג'יפון חדש נוסף או שאולי רמז לקראת מחליפו של הג'ימני הוותיק?

    • 03-03-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    לסוזוקי יש מסורת ארוכת שנים של רכבי פנאי-שטח קטנים אך מוצלחים, שהחלה כבר בשנות ה-70 עם סדרת ה-LJ (שהפכה מאוחר יותר למה שאנחנו מכירים כסוזוקי סמוראי), הויטרה המקורית שהוצגה ב-1988, סוזוקי ג'ימני האהוב והגרנד-ויטרה החדשה שהוצגה ב-2006. ולמרות כל אלו, נראה שדווקא סוזוקי פיספסה קצת את הרכבת. כי בזמן שלא מעט מהקונים הלכו לכיוון של ג'יפונים קומפקטיים, בסוזוקי נשארו מאחור והתמקדו בשיווק של דגמים סטנדרטיים, כמו הסוויפט והאלטו. עכשיו נראה שמישהו שם מכה על חטא ומשנה כיוון, עם דגם הקונספט הזה שיצטרף אל הויטרה החדשה שתגיע בקרוב לאולמות התצוגה.

    סוזוקי iM-4 קונספט

    סוזוקי מביאה לתערוכת הרכב של ג'נבה שנפתחת בימים אלו דגם קונספט חדש, המרמז ככל הנראה על ג'יפון עירוני קטן שתציג היצרנית בהמשך השנה ושמו – סוזוקי iM-4. "ה-iM-4 הוא החזון שלנו לרכב שטח קומפקטי 4x4, שממשיך את ה-DNA של דגמי השטח הקודמים שלנו אבל מאמץ את הטכנולוגיות החדשות", אומרים בסוזוקי.

    מה זה אומר? שמדובר ככל הנראה ברכב פנאי קומפקטי שישב לצידם של הג'ימני והויטרה החדשה ויתברג במידותיו ביניהם. עדיין לא ברור האם הוא יהיה מחליפו של הג'ימני, שצפוי להישאר על פסי הייצור בשנתיים הקרובות לפחות, או שהוא יהיה דגם חדש נפרד. אם לשפוט על סמך דרך הפעולה של היצרנית בכל הדגמים החדשים האחרונים שהציגה, כמו הסלריו והויטרה, כנראה שהאפשרות הראשונה היא הממשית ביותר ואלו כבר חדשות רעות למדי בעבור חובבי נהיגת השטח. אם לשפוט על סמך הצהרות קודמות של היצרן, כנראה שהאפשרות השנייה היא זו שתצא לפועל. כנראה שנצטרך להמתין עוד קצת לפני שנדע לאן פני הדברים.

    סוזוקי iM-4 קונספט

    סוזוקי iM-4 קונספט, שנחשף כעת בתמונות מלאות ראשונות, יציע אורך כולל של כ-370 סנטימטרים ובסיס גלגלים באורך של 244 סנטימטרים. מדובר באורך הדומה לזה של הג'ימני אבל עם בסיס גלגלים ארוך יותר, מה שמאפשר קירוב של הגלגלים אל קצוות הרכב וקיצור סרחי העודף (נהדר בנהיגת שטח), אבל גם מאפשר התקנה של דלתות אחוריות ברכב (שכל כך חסרות בג'ימני).

    המפרט הטכני המלא לא פורסם אך בסוזוקי מספרים כי דגם הקונספט מצויד במערכת הנעה חדשה עם טכנולוגיה היברידית קלות (mild hybrid). המנוע של ה-iM-4 יהיה בנזין בנפח של 1.2 ליטר (הספקו המרבי לא פורסם) והוא ישודך למערכת SHVS (קיצור של Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). המערכת הזו דומה מאוד למערכת ההיברידית הישנה של הונדה (ה-IMA, המוכרת מדגמי הג'אז והאינסייט) והיא משתמשת בסטרטר כמנוע עזר חשמלי. בנוסף מבטיחה סוזוקי הנעה כפולה לכל הגלגלים, אולי עם הילוך כוח ואולי בלי.

    סוזוקי iM-4 קונספט

    ה-iM-4 יתבסס על "פלטפורמת הדור החדש" של סוזוקי, שתהווה בסיס לדגמים חדשים נוספים של היצרן. בסוזוקי מסבירים כי בכוונתם לקצץ את מספר הפלטפורמות עליהם הם מתבססים מ-4 ל-3, כשכל פלטפורמה תהיה מודולרית ותשמש כמה דגמים. הפלטפורמה החדשה תציע שיפור בכל הקשור להתנהגות הכביש, הבטיחות, בידוד הרעשים וצריכת הדלק של כל הדגמים.

    העיצוב החיצוני של ה-iM-4 שומר על קווי העיצוב הפשוטים והנקיים של הג'ימני עם המון משטחים פשוטים ונקיים. החזית מקבלת עיצוב נאה מבעבר, שהוא גם די שונה מהחזית של שאר דגמי המותג, עם צמד פנסי חזית בטכנולוגיית LED מלאה. מאחור ניתן להבחין בקורת C רחבה למדי עם חריצים ואת העיצוב משלימים חישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינטש', עם צמיגים במידה שממש לא מתאימה לנסיעה בשטח.

    dddd