תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • הונדה
  • הונדה סיוויק האצ'בק
  • הונדה סיוויק טייפ R תוצג בג'נבה

    הונדה סיוויק האצ'בק

    הונדה מודיעה חגיגית כי הסיוויק טייפ R תוצג סוף סוף בגרסת הייצור ומבטיחה "ביצועים והנאה ללא תחרות"

    • 28-01-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    אוקיי, נכון, אתם צודקים, הונדה סיוויק טייפ R כבר נחשפה. ואז הוצגה, הוסוותה שוב, נחשפה שוב כקונספט, כיכבה בפרסומת (די מגניבה יש לציין) ואז שוב נעלמה. במשך השנה וחצי האחרונה, נראה שהונדה משחקת איתנו במחבואים, כאשר מדי תקופה צצה לה איזה ידיעה לעיתונות, תמונה, או סרטון שמראה חלק מהמכונית או את כולה, תחת הסוואה או בלי, ובמסווה של "קונספט" או כ"גרסה סופית". עכשיו - כן, שוב - הונדה מבטיחה שהגיע הזמן להציג את גרסת הייצור, הפעם על אמת.

    אני לא יודע אם אני אמור לקרוא למה שהונדה מתכננת לעשות חשיפה, או הצגה, אבל מה שזה לא יהיה, הונדה מתכננת לעשות את זה על בימת תערוכת ג'נבה. שם תחלוק הטייפ R את הבמה עם ההונדה NSX, מכונית העל ההיברידית החדשה שהוצגה באופן רשמי (גם היא אחרי סאגה מייגעת) בתערוכת ניו-יורק מוקדם יותר החודש.

    הונדה סיוויק טייפ R 2015

    נראה שאחרי כל כך הרבה זמן, להונדה כבר לא נשארו פרטים לחשוף, אז את הידיעה לעיתונות בחרה הונדה למלא במילים מפוצצות כגון "ביצועים עוצרי נשימה", "מכונית מירוץ חוקית לכביש" וכו'. מה שאנחנו יודעים כבר בוודאות הוא שבניגוד לדגמים הקודמים של הטייפ R, זו החדשה תצטייד במנוע מוגדש טורבו. למרות זאת, בניגוד ליצרניות אחרות, שם הוספת המגדש גוררת ירידה בנפח המנוע, הונדה החליטה להשאיר את הנפח על כנו ולשדך את המגדש למנוע VTEC בנפח 2.0 ליטר. התוצאה - הספק מוצהר של 280 כ"ס.

    בהשוואה למתחרות הישירות מדובר על עשרות כוחות סוס יותר, המתחרה הבולטת ביותר של הטייפ R - ושל כל משפחתית ספורטיבית אחרת - היא הגולף GTI, שם מפיק מנוע מוגדש שנפחו זהה, הספק "זעום" של 220 כוחות סוס "בלבד". התמונה לא טובה משמעותית אצל רוב המתחרות. גם אלפא רומיאו ג'ולייטה תלתן עם 240 כ"ס ואפילו פורד פוקוס ST, לה 250 כוחות סוס, עדיין חלשות משמעותית. היחידה שמצליחה להתקרב היא הרנו מגאן RS, עם הספק מוצהר של 265 כ"ס. נראה שלפחות על הנייר, הצהרתה של הונדה על "ביצועים ללא תחרות" יכולה להתברר כנכונה.

    הונדה סיוויק טייפ R 2015

    עם ההודעה על החשיפה הקרבה, הונדה לא משחררת תמונות רשמיות, אך בעזרת תושיה רבה ומאמצים כבירים, הצלחנו לשים את ידיינו על תמונות רשמיות של גרסת הייצור של הטייפ R. תתעלמו בבקשה מהכיתוב "Concept" על לוחית הרישוי של המכונית, אין לי מושג מה הוא עושה שם.

    אחרי תקופה כה ארוכה של המתנה, והצבת רף הציפייה במקום מאוד מאוד גבוה, כדאי מאוד להונדה לענות על הציפיות ולשחרר מכונית קיצונית, חזקה, ופסיכית בקנה מידה חדש, כזאת שבאמת תשאיר - אם את כל, אז לפחות את רוב - מתחרותיה, בעננת עשן צמיגים ומבוכה. אחרת אני אכעס.

    dddd