תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • וולוו
  • וולוו S60
  • וולוו S60 קרוס-קאנטרי נחשף

    וולוו S60

    בוולוו לקחו את ה-S60, הגביהו אותה והוסיפו לה מערכת הנעה כפולה. התוצאה? S60 קרוס-קאנטרי, רכב פנאי-שטח בתצורת סדאן. זה יתפוס?

    • 08-01-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    האמריקאים אוהבים מכוניות סדאן. האמריקאים גם אוהבים רכבי שטח. אז למה שלא נחבר את שניהם למכונית אחת? רעיון מצוין, אם תשאלו את וולוו. היצרנית השוודית תחשוף בתערוכת הרכב של דטרויט, שתיפתח בשבוע הבא, את מה שנראה כמו הזיווג הראשון בעולם הרכב בין מכונית סדאן לקרוסאובר – וולוו S60 קרוס-קאנטרי. כי אם לבמוו זה עבד עם ה-X6, למה שזה לא יעבוד לוולוו עם ה-S60?

    לוולוו יש מסורת ארוכה של רכבי קרוס-קאנטרי, שהם למעשה גרסאות מוגבהות של רכבי הכביש שלה. הראשון היה ה-V70 קרוס-קאנטרי, שהוצג כבר בשנת 1997. בוולו מרוצים מאוד מהצלחתם של דגמי הקרוס-קאנטרי, וה-S60 קרוס-קאנטרי מצטרפת אל ה-V60 קרוס-קאנטרי החדשה שנחשפה לפני כמה שבועות. מי יודע, אולי בעוד כמה שנים גם סובארו תציג לגאסי אאוטבק?

    וולוו S60 קרוס-קאנטרי

    וולוו S60 קרוס-קאנטרי מבוססת בכבדות על ה-S60 הרגילה ושואלת ממנה את היצע המנועים ותיבות ההילוכים. בוולוו מציינים כי הדגם יצויד כסטנדרט במערכת הנעה כפולה קבועה אבל בחלק מהשווקים תוצע כאופציה גם עם הנעה קדמית. היצע המנועים יכלול בעיקר את מנוע ה-T5 המצוין של וולוו (2.0 ליטר טורבו-בנזין), בהספק של 250 כוחות סוס. גרסת הדיזל תצויד במנוע ה-D4 (2.5 ליטר טורבו-דיזל, 190 כוחות סוס) ותוצע בשלב הראשון רק בגרסת הנעה קדמית. גרסת הדיזל עם ההנעה הכפולה תוצע בהמשך.

    הקרוס-קאנטרי מקבלת גם הגבהה של 65 מילימטרים ולדברי וולוו תציע את אותה יכולת שטח של שאר דגמי הקרוס-קאנטרי. חישוקי סגסוגת בקוטר של 18 או 19 אינטש' עם צמיגי בעלי חתך גבוה (עמידים יותר ונוחים יותר בשטח) ישלימו את החבילה.

    וולוו S60 קרוס-קאנטרי

    dddd