תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • וולוו
  • וולוו XC70
  • וולוו V60 קרוס קאנטרי נחשף

    וולוו XC70

    וולוו חושפת את גרסת ה"קצת שטח" המוגבהת של רכב הסטיישן טרם הצגתו לקהל בתערוכת לוס אנג'לס

    • 06-11-2014
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    ב-1997 הציגה וולוו את ה-V70 קרוס קאנטרי והמציאה סגמנט חדש של מכוניות - סטיישן משפחתית מעט מוגבהת עם יכולות שטח סמליות שיכלו לקחת אותה לשטח קל אך עדיין שמרה על העידון והנוחות של המשפחתית עליה היא הייתה מבוססת. במרוצת השנים ראו היצרניות כי טוב והחליטו לנסות את מזלן בסגמנט. הראשונות היו סובארו אאוטבק וסקודה, שהשיקה גרסאות סקאוט לדגמיה השונים, ולאחרונה יצרניות אירופאית רבות נוספות מצאו גם הן את דרכן לתוך הסגמנט המתפתח.

    היום חושפת וולוו את הדור החדש של הסטיישן-מוגבהת-כמעט-שטח שלה, שתכונה מעתה V60 קרוס קאנטרי בניגוד לדגם הקודם שענד את התג xc70. הדור החדש, והרביעי במספר, יתבסס כמו דומיו על פלטפורמה דומה לזו של ה-S60 אך טרם ידוע אם היא תהיה ארוכה יותר כמו בדורות הקודמים או לא.

    וולוו V60 קרוס קאנטרי

    העיצוב, למרות שאינו פורץ גבולות, מצליח להיות מאד ונאה ולקלוע לדעתנו בדיוק לטעמם של הלקוחות הפוטנציאליים. הוא מתיישב בנוחות בדיוק בין ה-V60, גרסת הסטיישן של ה-S60 ובין  וולוו XC60 הגבוה יותר. בניגוד ל-XC60 וגם בשונה מהדגם הקודם, נראה שוולוו החליטו "להרגיע" עם חיפויי הפלסטיק הקשוחים של הדור הקודם והחליטו להסתפק במגלש קדמי ואחורי קטנים שמשתלבים בצניעות במרכז הפגושים.

    בכל הנוגע ליחידות הנעה, וולוו V60 קרוס קאנטרי יקבל ככל הנראה את מנוע ה-T5 החדש שהותקן בכל דגמי הדור הנוכחי של היצרנית, אך הוא צפוי לקבל גרסת מחוזקת קמעה עם 250 כוחות סוס, בניגוד ל-245 בדגמים האחרים. בתחילת 2015 צפויים להגיע מנועי בנזין ודיזל מסדרת Drive-E המשלבת מגדשי טורבו יחס עם מגדשי על שיניעו את גרסאות ההנעה הקדמית. 

    dddd