תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה קארנס
  • קיה קארנס LX - מבחן דרך

    קיה קארנס

    קיה השיקה גרסה מוזלת של המיניוואן שלה עם קצת פחות אבזור והרבה פחות מחיר. אז באופן טבעי, לקחתי את המיניוואן עם המחיר הנמוך בישראל למקום הנמוך בעולם

    • 01-01-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: פבל צ'רניצקי

    הולדתו של הילד הרביעי היא שלב מיוחד בחיים, מצב של שינוי פאזה בצורת החשיבה, ולו בכל הנוגע לבחירת מכונית. עד היום האופציות היו ברורות למדי - 165,000 ש"ח פחות או יותר למיניוואן מהשורה, סביב 200,000 לאחד איכותי ומאובזר יותר, או משהו בין לבין לרכב פנאי עם שני מושבים קטנים בתא המטען.

    חברת טלקאר החליטה לטרוף מעט את הקלפים עם השקתו של קיה קארנס LX, רמת גימור נמוכה יותר של מיניוואן שכבר הספיק לעבור תחת ידינו ולקבל חוות דעת חיובית בסך הכל, אך אינו מצליח להמריא בטבלאות המסירות. כמובן שלא יכולנו לסרב לקחת את הקארנס החדש לפגישה נוספת כדי לראות האם מחיר של 150,000 ש"ח, שהופך אותו למיניוואן שבעה המושבים הזול בישראל יהיה בדיוק זריקת המרץ שהוא צריך.

    קיה קארנס LX

    "סך הכל, הוא ממש לא רע. קצת פחות מאובזר, אבל באמת שלא משהו קריטי. נכון, אין דיבורית בלוטות', ואין בקרת אקלים, אבל הוא עולה 15,000 שקל פחות" היו המילים שאיתם קיבלתי את המפתחות של הקארנס מאלירן, שבילה איתו את ליל אמש. ואחרי כמעט 600 קילומטרים שהתכווצו לכדי קצת יותר מ-10 שעות, אני יכול להגיד בדיוק אותו הדבר. הוא באמת ממש לא רע, והרי שבסופו של יום, האם זה לא הדבר שאנחנו רוצים מרכב שנועד להביא משפחה ברוכת ילדים לכאן, לשם, ובחזרה? בלי חוכמות, בלי יומרות, בלי התקלקלויות, והתקעויות לצד הדרך עם שלושה זאטוטים שצורחים מאחור. פשוט. ופשוט, כך מסתבר, זה השם האמצעי של הקארנס LX.

    בגדול, וכדי לא להלאות אתכם, בואו נצא מתוך נקודת הנחה, שמלבד רשימת האבזור, הקארנס LX זהה בכל רמ"ח איבריו לגרסאות EX ופרימיום המאובזרות יותר שאת המבחן שלהן תוכלו לקרוא כאן. אז בואו נראה מה יש לנו, או יותר נכון מה אין לנו.

    כאמור, דיבורית בלוטות' תצטרכו להתקין בעצמכם, והטמפרטורה של מערכת המיזוג נעה על הסקאלה שבין אדום לכחול או כל שילוב בין השניים, בשילוב עם 1-6 של עוצמת המאוורר, כי בקרת האקלים נשארה רק בדגמים המאובזרים. על ההגה וידית ההילוכים אין חיפוי עור, דבר שיכול להציק מעט לבעלי בלוטות זיעה פעילות מאוד, אך גם זה יכול להיפטר באמצעות כיסוי הגה כזה או אחר. מבחוץ, נראות כל הגרסאות כמעט זהות, ורוב הלקוחות הפוטנציאליים אפילו לא ישימו לב שאין כאן חישוקים קלים אלא רק טאסות שמכסות גלגלי ברזל שחורים, וגם את פנסי הערפל מחליפים חיפויי פלסטיק שחורים.

    קיה קארנס LX

    מתחת למכסה המנוע השינויים כלל אינם קיימים. קיה קארנס LX מקבל את אותה חטיבת כח המורכבת ממנוע 2.0 ליטר שמפיק 166 כוחות סוס ומומנט מרבי של 21.5 קג"מ, תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה שממירה את הכח ל-10.8 שניות בתאוצה מעמידה למאה קמ"ש וצריכת דלק מוצהרת של 12.7 ק"מ לליטר. במהלך המבחן, שכלל ברובו נסיעה בין עירונית לא מאומצת, הצלחתי להגיע רק ל-11.1 ק"מ לליטר. לא בדיוק מה שהצהירה היצרנית, אך גם לא נורא לרכב במשקל 1,604 ק"ג ואווירודינאמיות של לבנה משתלבת.

    גם בסעיף השימושיות הקארנס LX אינו שונה מהגרסאות המאובזרות. שורת המושבים האמצעית מציעה את אותו מרווח ואותו סידור של שלושה מושבים נפרדים שנעים כל אחד מהם על מסילה משלו ומאפשרים הטייה של גה המושב - גם כן בנפרד. שני המושבים האחוריים גם הם זהים לחלוטין ועדיין מספקים מרווח סביר בלבד שיוכל לאכלס לא יותר משני ילדים קטנים.

    קיה קארנס LX

     

    ההפתעה הגדולה ביותר עבורי הייתה עד כמה הקארנס לא "מרגיש זול" כמו שהרבה גרסאות בסיס חדשות יודעות להרגיש, אין כל תחושה שבקיה חסכו על בידוד הרעשים או הריפוד במושבים, והקארנס LX הצליח להעביר אותי את אותם 600 קילומטרים מבלי שתישמע אפילו תלונה אחת מאיזור הגב שלי, שנוטה לאחרונה להיות קצת יותר בכיין ממה שהייתי רוצה. גם בתחום איכות החומרים וההרכבה לא נראה שנעשו הנחות, ומרבית משטחי הפלסטיק, לפחות אלה שאיתם תבואו במגע על בסיס קבוע, מרגישים מוצקים ואיכותיים.

    חסרונות? יש, ולמען האמת הם לא מעטים. המשמעותי שבהם הוא תא המטען הקטן שנפחו 108 ליטר בלבד כאשר כל המושבים בשימוש, או 492 כאשר שני המושבים האחוריים מקופלים. שאר החסרונות, לטעמי לפחות, זניחים למדי ואני מאמין שאפשר לראות אותם רק מבעד למשקפי "בוחן הרכב" שאני עונד במהלך נסיעות מבחן. הקארנס לא מתנהג כמו פורד S-Max או פיג'ו 5008, הוא איננו איכותי כמו פולקסווגן ספורטוואן (אך כן מציע שבעה מושבים בניגוד לפולקסווגן), והוא גם רחוק מלהיות מעוצב וטכנולוגי כמו סיטרואן C4 פיקאסו או חסכוני כמו סיאט אלהמברה. אבל מצד שני הוא גם עולה משמעותית פחות מכל אחד מהרשימה הזו, ואני מוצא את עצמי מתקשה מאוד להמליץ לכם להוציא סכום כסף גדול משמעותית גדול בשביל מי מהמתחרים.

    קיה קארנס LX

    קיה קארנס - סיכום

    מאז השקתו לפני שנה וחצי, קיה קארנס לא מצליח להתרומם בטבלת המסירות, וחבל, כי לדעתנו מדובר ברכב שמציע בסך הכל חבילה טובה. עכשיו, עם מחיר שנמוך בלפחות 15,000 שקלים מהמתחרים הישירים שלו, הקארנס LX מסתמן כעסקה מצויינת. הוא לא מרגיש כאילו חסכו עליו רק כדי לגרור את המחיר מטה, והוא מספק בדיוק את מה שאיש המשפחה השפוי וההגיוני צריך. להגיע מפה, לשם, ובחזרה.

    למפרט המלא של קיה קארנס LX.
    קיה קארנס בקטלוג הרכב של CarsFroum.

    קיה קארנס LX

    dddd