תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה קארנס
  • קיה קארנס החדש – מבחן דרך

    קיה קארנס

    קיה קארנס החדש מציע עיצוב נאה ורמת אבזור גבוהה כבר בגרסת הבסיס, אך משלם על כך מחיר במרווח פנים מצומצם יחסית. מבחן דרך למיניוואן הקומפקטי החדש של קיה.

    • 30-06-2013
    • מאת: אלירן אברזל

    קיה קארנס החדש ממחיש, כמו לא מעט מהדגמים החדשים של היצרנית, את המהפך המחשבתי שעברה היצרנית בשנים האחרונות. עזבו לרגע בצד את ענייני האיכות והתנהגות הכביש, עוד נגיע לאלו. אני הייתי רוצה להתחיל את הסקירה הזאת דווקא בקנקן ולא במה שיש בו, כלומר בעיצוב. בעוד הדור הקודם של הקארנס היה מיניוואן של ממש, עם עיצוב משעמם ולא מרגש של מיניוואן, הדור החדש אותו אספתי לנסיעת מבחן נראה כמו קיה סיד שעברה הזרקת בוטוקס. וזה לא רע בכלל.

    קיה סיד החדשה היא, לדעתי, אחת מהמכוניות הנאות בקטגוריה והקארנס, ששואבת חלק ניכר מקווי העיצוב שלה מהסיד, דווקא מרוויחה מהעניין. הקארנס החדש הוא רכב נאה, וזה לא משהו שאפשר בדרך כלל להגיד על מיניוואן עם שבעה מקומות ישיבה. הגריל הקדמי עם פנסי החזית שכוללת תאורת LED כסטנדרט, החלונות האחוריים הכהים (שוב, כסטנדרט), הספוילר האחורי ויחידות התאורה האחוריות כולם מעוצבים לעילא ולעילא. העבודה הקשה שהשקיעו כאן מעצבי הרכב ניכרת, הם הצליחו להפוך את המיניוואן הסטנדרטי והמשעמם לרכב שכיף להסתכל עליו.

    קיה קארנס החדש

    קווי העיצוב הנאים ממשיכים גם אל תא הנוסעים של קיה קארנס החדש. מדובר בתא נוסעים שעיצובו סולידי יחסית, שכמו העיצוב החיצוני מתכתב עם דגמים אחרים של היצרנית אך שומר על רמת איכות גבוהה למדי. הוא בנוי ברובו מחומרים איכותיים ונעימים למגע, כולל משענות היד המרופדות המושבים עם ריפוד הבד הפשוט (אך הנעים). השדרוג באיכותו של תא הנוסעים ממשיך גם אל מערכת השמע, שבקארנס כוללת לראשונה גם מסך מגע צבעוני מקורי (בשאר הדגמים מסתפקת קיה בתצוגה כתומה ללא צג מגע). מלבד אלו מציעה הקארנס שלל תאי אכסון קטנים כגדולים, כולל תא כפפות מקורר ודלת לתא האכסון שליד שקע הכוח וחיבור ה-USB.

    בחלקו האחורי של קיה קארנס החדש מותקים שלושה מושבים נפרדים שנעים קדימה-אחורה על מסילות וכוללים גם אפשרות לכיוון זווית משענת הגב. יושבי שני המושבים הקיצוניים ייהנו גם משולחנות מתקפלים קטנים שמותקנים בגב המושבים הקדמיים, כאשר המושב המרכזי מתקפל קדימה והופך לשולחן נוסף עם שני מחזיקי כוסות נוספים. אם כי יש לציין שמבחינת נוחות התפעול של אותם מושבים, קיה עדיין לא הגיעה לרמה שמציגים היצרנים הצרפתיים (ובעיקר רנו וסיטרואן) והמושבים מסורבלים מידי לתפעול.

    שורת המושבים השלישית כוללת שני מושבים נוספים, סמליים ביותר. מושבים אלו מיועדים לילדים בלבד ומבוגר יתקשה להיכנס אליהם, בעיקר בגלל מרווחי ראש וברכיים מצומצמים במיוחד. שני המושבים האלו מתקפלים אל רצפת תא המטען וחושפים תא מטען גדול ושימושי. כששני המושבים פתוחים נותר תא מטען בגודל סמלי למדי, לא מספיק בשביל ציוד לטיול משפחתי.

    רכב המבחן הגיע ברמת האבזור EX, שהיא רמת האבזור הבסיסית. רמת אבזור זו כוללת מלבד האבזור הבטיחותי המקובל (6 כריות אוויר, בקרת יציבות, עיגוני ISOFIX וכו') גם את מערכת ה-Flex Steer שמשנה את תגבור ההגה החשמלי לאחד משלושה מצבים, מראות צד מתקפלות חשמלית, מצלמת רוורס וחיישני חניה מקוריים, חישוקי סגסוגת וספוילר אחורי. הדגם המאובזר יותר, Premium, מוסיף לכל אלו גם חישוקי סגסוגת גדולים יותר (17 במקום 16 אינטש'), גריל קדמי בעיצוב שונה, קישוטים בגימור כסוף וגג שמש פנורמי מקורי.

    קיה קארנס החדש

    בשלב זה מגיעה ארצה גרסת הבנזין של קיה קארנס החדש, המצוידת במנוע הזרקה ישירה (GDI) בנפח של 2 ליטרים. הוא מפיק 166 כוחות סוס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית, 6 הילוכים עם אפשרות לתפעול ידני. יחד שניהם משנעים את הרכב הלא קל הזה (משקל עצמי של כ-1,600 קילוגרמים) בצורה נאה למדי ולמען האמת גם מפתיעה לטובה. היציאה מהמקום דרמטית, כמעט דרמטית מידי, פה ושם אף נרשמו ציוצי מחאה מהצמיגים. לחיצה על כפתור ה-ECO תכהה את תגובת הדוושה ותהפוך את היציאה מהמקום לנעימה יותר. בסופו של יום ארוך שברובו הייתה מערכת ה-ECO פעילה עמדה צריכת הדלק על כ-10 קילומטרים לליטר, נתון סביר למדי לרכב בקטגוריה הזו.

    השילוב בין המנוע לגיר טוב, העברות ההילוכים חלקות והתיבה אינה חוששת להוריד הילוכים עם לחיצה הגונה על דוושת הגז. דרבון המנוע לסל"ד גבוה יחשוף רעשי מנוע מעט גבוהים מהמקובל ורעש מחוספס יחסית. אך ברוב הזמן בידוד רעשי המנוע טוב ורעשיו אינם נשמעים בתא הנוסעים. אך רעשי המנוע החלשים יחסית בזמן השיוט חושפים רעשי כביש חזקים יחסית, במיוחד בזמן נסיעה על אספלט לא איכותי במיוחד. בתופעה הזו נתקלתי במספר דגמים של קיה בעבר והיא נובעת, לדעתי, מבחירה בצמיגים לא איכותיים במיוחד.

    באופן מפתיע מפגין קיה קארנס החדש התנהגות כביש טובה ובמידה מסוימת אף מהנה. האחיזה גבוהה מאוד, המכונית נשלטת היטב גם במהירויות גבוהות וההגה אמנם לא מתקשר אך משקלו (במצב Normal) טוב. רק הצמיגים, שוב הצמיגים, מאבדים אחיזה מהר מידי בכל פעם שיש קצת אבק או מים על הכביש. נוחות הנסיעה טובה, בסך הכל, למרות שהמתלים קשיחים יחסית. רק שיבושים קשים, כמו דוקרנים בכניסה לחניון או פסי האטה גבוהים במיוחד, יטרידו מאוד את מנוחת הנוסעים ברכב.

    קיה קארנס החדש

    קיה קארנס החדש - סיכום

    הקארנס החדש הוא לא באמת מיניוואן עם 7 מקומות ישיבה. הקארנס הקריב לא מעט מהשימושיות לטובת העיצוב החיצוני המרשים. ובכל זאת, מדובר בפתרון טוב למשפחה עם שניים או שלושה ילדים שזקוקה גם לתא מטען גדול. משפחה כזו תוכל לקפל באופן כמעט קבוע את צמד המושבים האחוריים ולהנות מהרבה מקום אכסון מאחור. את צמד המושבים האחוריים כדאי להשאיר בעיקר לנסיעות קצרות, שכן הם צפופים מאוד ולא נוחים לנסיעות ארוכות. היושבים בשורה האמצעית ייהנו ממרווח וממושבים נוחים, הנהג מלפנים ייהנה מרכב נוח ומהנה לנהיגה.

    מי שמחפש פיתרון קבוע להסעת שבעה נוסעים יאלץ להמתין ככל הנראה עד להגעתו של האח הגדול, הקרניבל החדש, או לפנות לאחד מהמתחרים. רנו גרנד סניק דיזל, למשל, יציע לכם צריכת דלק טובה יותר ושורה שלישית מרווחת יותר במחיר דומה. שברולט אורלנדו גם הוא אופציה ראויה והוא יציע ביצועים טובים יותר וגם לו יש שורת מושבים שלישית נוחה יותר. אבל לשני אלו חסר משהו מאוד מהותי שיש לקארנס, וזה העיצוב. מה חשוב לכם יותר?

    קיה קארנס החדש בקטלוג הרכב של CarsForum
    קיה קארנס החדש - מפרט טכני להורדה

    קבלו הצעה אטרקטיבית ברכישת קיה קארנס החדש מהמומחים של CarsForum

    קיה קארנס החדש

    dddd