תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי Q7
  • אאודי Q7
  • אאודי Q7 החדש נחשף

    אאודי Q7

    רכב השטח המגודל של אאודי עובר דיאטת כאסח ומשיל 325 ק"ג ממשקלו, 3.7 ס"מ מאורכו ו-1.5 ס"מ מרוחבו. התוצאה היא חסכון של 26% בממוצע בצריכת הדלק ומבלי לוותר על מרווח הפנים

    • 14-12-2014
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    אאודי ממשיכה ברצף החשיפות, ומציגה היום דור שני גם לרכב השטח המגודל שלה, אאודי Q7. אך בניגוד ל-Q7 היוצא, שהציב רף גבוה למדי בכל הנוגע לכמה מכונית יכולה להיות עצומה, אאודי החליטו לרקוח לרכב הפנאי הבכיר של החברה דיאטה מקיפה שתוצאתה היא הצרת היקפים והשלה של לא פחות מ-325 קילוגרם ממשקלו של הרכב לכדי משקל של החל מ-1,995 ק"ג. עם חשיפה זו, אאודי מצליחה להתקדם צעד אחד לפני מתחרתה העיקרית, מרצדס, שטרם הציגה מתיחת פנים ל-GL.

    אאודי Q7 2015 החדש

    במקביל לדיאטה, מקבל ה-Q7 החדש גם ליין מנועים חדש שעוזר, בשילוב עם המשקל הנמוך, להציג שיפור של כ-26% בממוצע בצריכת הדלק. ליין המנועים יורכב בשלב הראשון משני מנועים מוגדשי טורבו בנפח 3.0 ליטר, האחד דיזל והשני בנזין. מנוע הדיזל מפיק 272 כוחות סוס בעוד מנוע הבנזין מצליח לסחוט 333 כוחות סוס. שני המנועים ישודכו כמובן למערכת הנעה כפולה ולתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. צריכת הדלק ששופרה עומדת כעת על 16.4 קילומטר לליטר לדגם הדיזל ו-12.3 קילומטר לליטר לדגם הבנזין.

    מאוחר יותר, צפוי להצטרף להיצע גם דגם e-Tron שישלב מנוע חשמלי עם אפשרות להטענה משקע חשמלי עם מנוע דיזל שישה צילינדרים שאת נפחו אאודי לא חושפת. דגם זה יהיה רכב הפנאי הראשון שמציעה אאודי עם אפשרות להטענה משקע חשמלי והנעה כפולה.

    אאודי Q7 2015 החדש

    עיצובו של ה-Q7 החדש ממשיך את מסורת השארת הרושם שהתחיל הדור הקודם. היכן שקודמו היה מוחצן בזכות גודלו, ממשיך הדרך זוכה לעיצוב שמורכב כמעט כולו מזוויות ישרות. הפנסים הקדמיים מלבניים כמעט לגמרי, קו הכתפיים חותך קו ישר ממכסה המנוע ועד לדלת תא המטען ורק הגריל הקדמי, שמקבל צבע כסף שבולט במיוחד על רקע הכחול הכהה של הרכב המצולם, מציג זוויות מעט קהות יותר.

    בפנים נמשך קו העיצוב החלק, עם שפע של קווים ישרים וזויות של 90 מעלות. הבשורה הגדולה בתא הנוסעים היא המרווח. למרות שאורכו ורוחבו של ה-Q7 החדש הצטמצמו ב-3.7 ו-1.5 ס"מ בהתאמה, ובסיס הגלגלים נותר זהה עם אורך של 300 ס"מ, אאודי מבטיחה כי בזכות ארגון חכם של סביבת הנהג ועיצוב חדש של המושבים הצליחה לגרום לתא הנוסעים להיות מרווח משמעותית מאשר בדור הקודם. גם בדגם החדש, כמו בזה היוצא, תמשיך אאודי להציע את ה-Q7 עם אופציה לשבעה מושבים.

    אאודי Q7 2015 החדש

    בהמשך לשיפור עיצוב תא הנוסעים, שופרה גם רשימת האבזור, שתכלול מעתה את מסך 12.3 האינצ'ים שהוצג באאודי TT החדשה ומחליף את לוח השעונים המסורתי, מסך מרכזי בגודל 10.1 אינץ', אופציה לשני מסכים ליושבים מאחור, מערכת סטריאו סראונד חדשה ועוד.

    אאודי Q7 החדש ייחשף לקהל הרחב בתערוכת הרכב בדטרויט בינואר הקרוב, ולישראל הוא יגיע לקראת המחצית של שנת 2015.

    dddd