תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס C קלאס
  • מרצדס C63 AMG החדשה נחשפת

    מרצדס C קלאס

    מרצדס חושפת את ה-C63 AMG החדשה. מוותרת על מנוע ה-6.2 ליטרים לטובת מנוע 4.0 ליטרים כפול מגדשי טורבו שיהיה חזק וחסכוני יותר.

    • 27-09-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    מרצדס חושפת את ה-C63 AMG, הגרסה הבכירה והחזקה ביותר של מרצדס C קלאס החדשה, לפחות עד שמישהו בסדנאות השיפורים הקצת פחות רשמיות של ווימר ובראבוס יציגו גרסאות משלהן. ה-C63 היא למעשה המתחרה הישירה של מרצדס לדגמי הבמוו M3 או אודי S4 ובדיוק כמוהן גם הדור החדש של מרצדס מאבד לא מעט סמ"קים מנפח המנוע לטובת שימוש במגדשי טורבו וצמצום פליטות המזהמים.

    גרסת ה-C63 AMG החדשה מקבלת את מנוע הטווין-טורבו-בנזין החדש של חטיבת AMG, שנחשף לראשונה בתחילת החודש בדגם ה-AMG GT החדש. מדובר במנוע טורבו בנזין V8 עם שני מגדשי טורבו בנפח של 4.0 ליטרים שיוצע בשתי רמות של הספק מרבי – 469 כוחות סוס בדגם ה"רגיל" או 503 כוחות סוס בדגם ה-S.

    המנוע החדש יחליף את מנוע ה-6.2 ליטרים V8 האטמוספרי ששימש את ה-C63 היוצאת אבל עדיין יציע יותר כוח, עם תוספת של כ-18 כוחות סוס לעומת הדגם היוצא. במרצדס מבטיחים שלמרות צמצום הנפח והשימוש במגדשי טורבו המנוע החדש יספק את אותו צליל מנוע מוכר ואהוב. תיבת ההילוכים תישאר רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים וההנעה אחורית.

    מרצדס C63 AMG החדשה

    השימוש במנוע קטן ומתקדם יותר יהפוך את מרצדס C63 AMG החדשה למכונית חסכונית מבעבר. הדגם החדש מציג שיפור של כ-30 אחוזים בצריכת הדלק הממוצעת, שתעמוד על פי נתוני היצרן על כ-12.2 קילומטרים לליטר. המנוע החדש והקטן יותר יסייע גם להפחית במעט את משקלה של ה-C63, כך שביחד עם תוספת ההספק יתקבלו ביצועים טובים מבעבר. זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש יארך 0.4 שניות פחות מבעבר – 4.1 שניות בגרסת הסדאן או 4.2 שניות בגרסת הסטיישן. מי שיבחר בגרסת ה-S (שמוסיפה כאמור 34 כוחות סוס להספק המרבי) יוכל לקזז עוד עשירית השנייה מזמן זה.

    מלבד המנוע החדש מקבלת ה-C63 גם חבילת שדרוגים שיסייעו להפיק את התנהגות הכביש הטובה ביותר מהפלטפורמה של ה-C קלאס הנוכחית. גרסת ה-C63 AMG מקבלת מערך מתלים עם הנמכה של כ-25 מילימטרים, סרנים רחבים יותר, כיוון זוויות קאמבר שלילי יותר וחישוקי סגסוגת בקוטר 19 אינטש'. הרכב יוצע כסטנדרט עם מערכת ה-AMG Ride Control שהיא למעשה מערכת מתלי זעזועים אקטיביים. דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה מכאני יוצע כסטנדרט כאשר דגמי ה-S יוצעו עם דיפרנציאל אחורי שנשלט על ידי מחשב.

    מרצדס C63 AMG החדשה

    תא הנוסעים של מרצדס C63 AMG החדשה יתבסס כצפוי על זה של גרסאות הבסיס הסטנדרטיות אבל יציע גימור דמוי קרבון במקום גימור דמוי עץ, דוושות אלומיניום מחוררות, לוח שעונים בעיצוב ספורטיבי ומושבי ספורט בעיצוב שונה. ה-C63 תצויד בכל מערכות הבטיחות האקטיביות איתן מגיעים שאר הדגמים של ה-C קלאס, ביניהן גם מערכת בלימה אוטומטית, התראה על עייפות הנהג או מערכת בקרת יציבות עם שלושה מצבי פעולה.

    מבחוץ מקבלת גרסת ה-AMG פגושים בעיצוב קרבי יותר, עם פתחי יניקת אוויר גדולים יותר. גם הכנפיים הקדמיות הורחבו ובתי הגלגלים מעט נפוחים יותר. מאחור ניתן לזהות פגוש אחורי שונה עם 4 יציאות מפלט וכמובן סמלי AMG על דלת תא המטען (ועל הכנפיים הקדמיות).

    שיווקו של הדגם צפוי להתחיל בתחילת השנה הבאה (2015) והוא צפוי להגיע גם לישראל.

    מרצדס C63 AMG החדשה

    dddd