תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

מרצדס AMG GT נחשפת

מרצדס AMG GT נחשפת. תחליף את ה-SLS שירדה מפס הייצור ותהיה זולה ו"נגישה" יותר עם מנוע V8 כפול מגדשים חדשים. אצלו ב-2015.

  • 10-09-2014
  • מאת: אלירן אברזל

בסוף חודש יולי האחרון סיפרנו לכם על מנוע V8 טווין-טורבו חדש בנפח של 4.0 ליטרים שהציגה מרצדס. עכשיו אנחנו גם יודעים לאן בדיוק הוא שייך. קבלו את מרצדס AMG GT, מכונית הספורט החדשה של היצרנית הגרמנית שתושק רשמית בעוד כחודש בתערוכת הרכב של ספטמבר. ה-AMG GT היא מכונית הספורט השנייה שיוצאת מסדנת הביצועים AMG כמכונית חדשה לחלוטין ולא כדגם "משופר" (כדוגמת גרסת ה-AMG של מרצדס A קלאס). המכונית הראשונה שיוצרה כך הייתה ה-SLS המיתולוגית, שירדה מפס הייצור בתחילת השנה. ה-AMG GT אינה מחליפה ישירה שלה שכן היא זולה ו"עממית" ממנה, עד כמה שאפשר לומר את זה על מכונית ספורט מבית מרצדס.

כמו ה-SLS, גם מרצדס AMG GT מבוססת על שלדת אלומיניום ששוקלת לדברי מרצדס כ-230 קילוגרמים בלבד. הממדים יהיו קטנים משל ה-SLS עם אורך כולל של 454.6 סנטימטרים, רוחב של 194 סנטימטרים וגובה של 129 סנטימטרים בלבד. בניגוד ל-SLS עם דלתות השחף, כאן התצורה שגרתית לחלוטין עם צמד דלתות קדמיות סטנדרטיות לחלוטין, מה שיאפשר (בין היתר) למרצדס להוזיל את מחירה של ה-AMG GT ולהפוך אותה לנגישה יותר לקהל הרוכשים.

המנוע יהיה כאמור מנוע ה-V8 החדש של חטיבת AMG. נפחו עומד על 3,982 סמ"ק והוא מצויד בשני מגדשי טורבו שמותקנים בתוך בלוק המנוע. לדברי מרצדס התצורה החדשה של מגדשי הטורבו תסייע לצמצום השהיית הטורבו, תקטין את ממדיו של המנוע ותקטין את פליטת המזהמים.

המנוע החדש יוצע בשתי דרגות של הספק מרבי. הגרסה הרגילה תציע הספק מרבי של 462 כוחות סוס ומומנט מרבי של כ-61 קג"מ. גרסה מחוזקת של אותו המנוע תוצע בדגם ה-GT-S ושם יעמוד ההספק המרבי על 510 כוחות סוס עם מומנט מרבי של כ-66 קג"מ. תיבת ההילוכים היא רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים ונתוני הביצועים כצפוי מרשימים למדי. זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 3.8 שניות בדגם ה-GT-S (או 4 שניות בדגם ה-GT) והמהירות המרבית עומדת על 311 קמ"ש בדגם ה-GT-S (או 304 קמ"ש בדגם ה-GT).

מרצדס AMG GT

גרסת ה-S של מרצדס AMG GT מקבלת בנוסף למנוע החזק יותר גם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית, לעומת דגם ה-GT הרגיל שמקבל דיפרנציאל מכאני ללא שליטה, מה שישפר לדברי מרצדס את התנהגות הכביש בהאצה ובפניות הדוקות. בנוסף מקבל דגם ה-S גם חישוקי סגסוגת גדולים יותר ומערכת בולמי זעזועים אדפטיביים. דגם ה-GT-S יוכל לקבל כאופציה גם חבילה בשם Dynamic Plus שתכלול לדברי מרצדס תושבות דינמיות למנוע ולתיבת ההילוכים.

רשימת האבזור תהיה ארוכה ובעיקר תציע שלל אופציות להתאמה אישית בהתאם לרצונו של הלקוח. בין היתר יכלול הרכב 8 כריות אוויר, פנסי חזית אקטיביים, בקרת יציבות עם שלושה מצבים, מסך צבעוני למערכת המולטימדיה, מערכת חניה אוטומטית ומערכת לשמירה על נתיב הנסיעה.

שיווקו של הרכב באירופה יחל לקראת סוף השנה ואלינו צפויה להגיע ה-AMG GT בתחילת שנת 2015. המחיר הרשמי טרם פורסם אך הוא צפוי להיות נמוך בכ-40 אחוזים ממחירה של ה-SLS (שעלתה כ-2.2 מיליון ₪ בישראל).

מרצדס AMG GT

dddd