תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • אופל קורסה
  • אופל קורסה החדשה – הצצה ראשונה

    אופל קורסה

    הצצה ראשונה אל אופל קורסה החדשה, שתיחשף בעוד כארבעה חודשים.

    • 05-06-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    לאופל יש לא מעט תוכניות לגבי שוק הרכב האירופאי. לאחר שג'נרל מוטורס, בעלת הבית של המותג, קיבלה החלטה אסטרטגית להוציא מהשוק האירופאי את המוצגים שברולט וביואיק ולהתמקד במותג אופל ביבשת זו, לא מעט משקל מונח על כתפיו של קארל-תומס ניומאן, יו"ר אופל. הנ"ל מתכנן חידוש כמעט כולל של כל קו המוצרים שמשווקת היצרנית, החל מהאדם הקטנה, דרך האסטרה המשפחתית ועד למסחרית הגדולה מובאנו. לא פחות מ-27 דגמים חדשים ו-17 מנועים חדשים צפויה אופל לחשוף במהלך ארבע השנים הקרובות כשהדגם החדש הבא שתחשוף היצרנית יהיה הקורסה.

    אופל קורסה החדשה תיחשף בתערוכת פריז הקרובה, שתיפתח בתחילת חודש אוקטובר הקרוב. הדור החדש יהיה החמישי במספר ויחליף את הדור הנוכחי, שמיוצר מאז שנת 2006 (עם מתיחת פנים קלה בשנת 2010). הוא יתבסס על פלטפורמת הקורסה הנוכחית, פלטפורמה שפותחה בשיתוף פעולה עם פיאט ומשמשת (בשינויים כאלו ואחרים) גם את הפונטו הנוכחית אך משמשת גם את שברולט אוואו, אופל מוקה, ג'יפ רנגייד ועוד. אך לדברי מהנדסי המוצר של הקורסה עברה הפלטפורמה שדרוג וכל מערך המתלים, תא הנוסעים והיצע המנועים שודרגו והוחלפו.

    המנוע העיקרי של הדגם החדש יהיה מנוע ה-1.0 ליטר 3 צילינדרים טורבו-בנזין החדש של אופל, שנחשף לראשונה בדגמי האדם החדשים ויחליף את מנוע ה-1.4 ליטר המיושן של הדגם הנוכחי. לדברי אופל המנוע החדש יציע ביצועים מצוינים וצריכת דלק נמוכה במיוחד. אל מנוע זה צפויות להצטרף שתי גרסאות טורבו-דיזל חדשות וגרסת כניסה נוספת שתצויד במנוע בנזין חלש, ככל הנראה מנוע ה-1.2 ליטר שמוצע בדגם הנוכחי. מערכת Start&Stop תוצע כאופציה בכל המנועים.

    בשלב זה לא מזכירה אופל שום אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית ועדיין לא ברור האם הדגם החדש יקבל אופציה כזאת, ואם כן מתי. קל להבין שהעדר אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית (לא רובוטית) תיפגע אנושות ביכולת של אופל למכור את הקורסה החדשה בישראל.

    אופל קורסה החדשה

    dddd