תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סמארט
  • סמארט ForTwo
  • סמארט ForTwo
  • בקרוב – סמארט חדשה

    סמארט ForTwo

    סמארט מתכוננים להצגתו של הדור השלישי, הפעם לא רק בגרסת שתי דלתות (פורטו) אלא גם בגרסת ארבע דלתות (פורפור).

    • 30-03-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    במרצדס מתכוננים בימים אלו להשקתה של מכונית חדשה. הפעם לא מדובר במכונית סדאן יוקרתית כמו ה-E קלאס או ה-S קלאס, אלא במכונית מיני קטנה וזולה (במונחים של מרצדס, כן?). סמארט פורטו, המכונית העירונית הזערורית של מרצדס, צפויה להיחשף עוד השנה בדור חדש ושלישי במספר. המותג סמארט עבר גלגולים רבים מאז נחשף לראשונה בשנת 1998 בשיתוף עם יצרנית השעונים Swatch. מרצדס הפסידה לא מעט כסף על הפרויקט הזה אבל התעקשה לשמור אותו בחיים, גם אם ייצרה דגם אחד בלבד בדור הנוכחי של המכונית – סמארט פורטו.

    סמארט פורפור

    חלק ניכר מזה הולך להשתנות בדור הבא של המכונית. הדור השלישי של הסמארט פותח בשיתוף פעולה עם יצרנית הרכב רנו והפלטפורמה של הסמארט החדשה תשמש גם את רנו טווינגו החדשה (שכבר נחשפה בתחילת החודש) והמכוניות יחלקו ביניהן כ-70 אחוזים מהמכלולים. הדור השלישי יוצע גם בגרסת 4 דלתות, או סמארט פור-פור (ForFour), שלא יוצרה כאמור בדור השני של המכונית.

    הפור-פור צפויה להיחשף לראשונה בחודש יולי הקרוב והשקתה תתבצע פריז בחודש אוקטובר הקרוב. היא צפויה לקבל את שני מנועי הבנזין שלושה צילינדרים החדשים שנחשפו בטווינגו – 1.0 ליטר בנזין ללא טורבו בהספק של 70 כוחות סוס ו-900 סמ"ק עם טורבו בהספק של 90 כוחות סוס.

    סמארט פורטו החדשה תיחשף ככל הנראה מעט מאוחר יותר ותציע ממדים דומים לשל קודמתה, עם תוספת קטנה של כמה סנטימטרים ברוחב הכללי לטובת שיפור היציבות של המכונית. היא צפויה להיחשף בהמשך גם בגרסת קבריולט, בדומה לדגם הנוכחי.

    dddd