תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • אופל אסטרה GTC
  • אופל אסטרה OPC אקסטרים – יותר כוח, פחות משקל

    אופל אסטרה GTC

    אופל חושפת את ה-OPC אקסטרים קונספט – דגם קונספט של גרסה קרבית במיוחד לאסטרה שצפוי להגיע לייצור בשנה הבאה.

    • 17-03-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    אופל מציגה גרסה "משוגעת" וקרבית במיוחד לאסטרה OPC הספורטיבית, גרסה שמוצגת כעת כקונספט אך צפויה להגיע לייצור בכמויות מוגבלות כבר במהלך השנה הבאה. אופל אסטרה OPC הוצגה כבר בסוף שנת 2011 והחלה להימכר באירופה במהלך שנת 2012, אך טרם הגיעה לישראל ולאור הצלחתם הדי מוגבלת של דגמי האסטרה GTC והקורסה OPC – סביר להניח שהיא גם לא תגיע בעתיד. בישראל מתמקדת היבואנית בשיווק דגמי הסדאן של האסטרה, שנמכרים הרבה יותר. כל זה בוודאי לא מפריע לאופל להציג גרסה קרבית במיוחד לאסטרה OPC שתשווק בשנה הבאה בבריטניה ואולי גם במדינות נוספות, אם רק יהיה ביקוש.

    אופל אסטרה OPC אקסטרים

    אופל אסטרה OPC אקסטרים מצוידת בגרסה מחוזקת של מנוע ה-2.0 ליטרים טורבו-בנזין שמשווק בגרסת ה-OPC הרגילה, חיזוק שהעלה את הספקו המרבי מ-276 כוחות סוס ל"יותר מ-300 כוחות סוס". כוחות הסוס הללו עוברים אל צמד הגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים ידנית עם שישה הילוכים ודיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה. נתוני הביצועים הרשמיים לא נחשפו בשלב זה.

    גרסת האקסטרים תהיה קלה בכ-100 קילוגרמים מגרסת ה-OPC הרגילה, בזכות שימוש נרחב בחומרים מרוכבים במספר חלקי מרכב – מכסה המנוע, הפגוש הקדמי, הגג ועוד. בנוסף מקבלת המכונית גם מערכת בלימה משודרגת של Brembo וחישוקי סגסוגת בקוטר 19 אינטש'. בתוך תא הנוסעים הותקן כלוב התהפכות, שמחליף את צמד המושבים האחוריים.

     

     

    dddd