תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה סופרב
  • סקודה סופרב 2014 – מבחן דרך

    סקודה סופרב

    היא מרווחת, נוחה ושקטה מאוד. סקודה סופרב עברה מתיחת פנים לשנת 2014, התייצבה אצלנו לנסיעת מבחן והרשימה מאוד.

    • 13-03-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    בארץ נהוג לכנות מכוניות כמו סקודה סופרב "מכוניות מנהלים", אני נוטה לחשוב שההגדרה הזאת קצת חוטאת למכונית עצמה. מאז שנת 2000, אז השתלטה פולקסווגן על סקודה, הפכה סקודה למשהו שמזכיר מאוד את הדילים של שנות ה-90 באנטליה, טורקיה. הכל כלול, באווירה עממית ולא מחייבת. הסופרב המחודשת היא עוד דוגמא טובה למכונית "הכל כלול" מבית סקודה ומרוב שהכל כלול בה ברור שהיא לא מתחרה ישירות במכוניות כמו מאזדה 6 קיה אופטימה, אלא במכוניות שנמצאות חצי קטגוריה למעלה, כמו אופל אינסיגניה או שברולט מאליבו. גם המחיר נמצא חצי צעד קדימה, ומתחיל ב-177,500 ₪ לגרסת ה-1.8 ליטר בנזין הבסיסית.

    הדור הנוכחי של הסופרב הוא שחקן ותיק בשוק, שחקן שהוצג לראשונה בשנת 2008. בסוף השנה שעברה הוא עבר מתיחת פנים מתבקשת. עיצוב החזית עודכן ויישר קו עם שאר הדגמים החדשים של סקודה - עכשיו האוקטביה החדשה באמת נראית כמו סופרב קטנה. ליחידות התאורה הוסיפו קצת נורות LED שיקנו למכונית עיצוב מודרני יותר ובתא הנוסעים בוצעו שינויים קלים לגלגל ההגה, למערכות השמע ושיפרו את איכות החומרים. אהה, כן, יש גם סמל חדש. אנחנו אספנו לנסיעת המבחן את גרסת ה-1.8 ליטר בנזין (TSI), שהיא גם הגרסה הנמכרת ביותר של האוקטביה בישראל. בנוסף אליה משווקות בארץ גם גרסאות 2.0 ליטר טורבו-בנזין ו-2.0 ליטר טורבו-דיזל שמחירן ההתחלתי חוצה את רף ה-200 אלף ₪.

    סקודה סופרב 2014

    הדבר הראשון שאני מבחין בו עם תחילת נסיעת המבחן בסקודה סופרב הוא רעש המנוע. או ליתר דיוק, העדר רעש המנוע. ברמזור הראשון אני מגניב מבט אל עבר שעון הסל"ד כדי לוודא שאין כאן מערכת Start&Stop ששכחו לציין בסוכנות. אין כזאת, לא בדגמי הבנזין בכל אופן. בידוד רעשי המנוע בסופרב הוא לא פחות ממרשים, גם בסרק וגם בנסיעה. הבעיה עם בידוד רעשי מנוע טוב כל כך היא שכתוצאה מהשקט נשמעים רעשים אחרים, שברכבים אחרים לא כל כך שמים אליהם לב. המנוע של הסופרב כל כך שקט, שבכבישים עירוניים משובשים אפשר ממש לשמוע את המתלים עובדים בכניסה לשיבושים ובכבישים בין עירוניים מהירים שומעים את הצמיגים מסתובבים.

    איכות החומרים בתא הנוסעים גבוהה וניכר שבסקודה השקיעו לא מעט מחשבה על הנושא. כמעט כל תא הנוסעים עטוי חומרים רכים ונעימים למגע, אפילו כיסוי הפלסטיק של הקורה הקדמית. רק פס העץ (דמוי עץ, ליתר דיוק) מרגיש קצת חלול וזול. איכות ההרכבה קצת מאכזבת ולא מרגישה מוצקה כמצופה ממכונית יוקרתית. אם כי יש לציין שרעשים מיותרים מצד הפלסטיקה לא נשמעו לאורך כל נסיעת המבחן. שקט פה, כבר אמרנו?

    סקודה סופרב 2014

    סקודה מעולם לא הייתה חלוצה בתחום אבזור הנוחות וגם בסופרב אין הפתעות גדולות. רכב ההדגמה הגיע ברמת הגימור הבכירה Elegance שכוללת תופינים כמו תאורת קסנון, מושבי עור עם כיוון חשמלי (גם לנהג וגם לנוסע) או וילונות אחוריים. אבל ברכב שמגרד מלמטה את רף ה-200 אלף ₪ אני מצפה למצוא למשל חימום ואוורור למושבי העור או הפעלה אוטומטית למגבים (יש הפעלה אוטומטית רק לאורות).

    גם דגם ה-Ambition הסטנדרטי כולל אבזור סביר למדי, ולא מעבר. מערכת השמע הסטנדרטית (Bolero) כוללת מסך מגע, ניווט GPS, דיבורית בלוטות' ושליטה מההגה. חיישני חניה היקפיים ומצלמת רוורס מקוריים כלולים כסטנדרט ובדגם ה-Elegance הם משמשים גם את מערכת החניה האוטומטית – פריט אבזור נהדר וכיפי מאוד לשימוש. הכל סביר ולמען האמת די סטנדרטי, אין יותר מידי פריטי אבזור וגם לא חסר שום דבר מיוחד למעט שקע USB. לא ברור לי למה ברכב יקר כל כך אני עדיין צריך להשתמש במטען שקניתי מסין בשניים ומשהו דולר.

    סקודה סופרב 2014

    סקודה סופרב לא מתהדרת בממדים נדיבים במיוחד. האורך הכללי עומד על 483 סנטימטרים, פחות מרנו לטיטוד למשל. אורכו של בסיס הגלגלים עומד על 276 סנטימטרים צנועים בלבד, פחות מזה של פיג'ו 508. אבל כמו תמיד בחיים, הגודל לא תמיד קובע. למרות הנתונים היבשים מדובר באחת המכוניות המרווחות ביותר בקטגוריה, אם לא המרווחת ביותר. זאת אחת מאותן מכוניות שממש נחמד לשבת במושב האחורי שלהן. המושב האחורי נוח ומרווח הברכיים עצום, קשה לי לחשוב על בן אנוש שיסבול ממחסור בסעיף זה. ותא המטען? עצום, אין מילה אחרת לתאר את נפחו. שימו לב לפטנט הדלת הכפולה (TwinDoor) שמאפשר פתיחה של דלת תא המטען עם או ללא השמשה האחורית.

    גם מלפנים נחמד מאוד. המושבים הקדמיים נוחים מאוד ושפע הכיוונים שמציעים המושבים החשמליים של גרסת ה-Elegance מאפשרים מציאת תנוחת נהיגה נוחה בקלות. זאת אחת מאותן מכוניות שאפשר פשוט להיכנס אליהן ולנסוע הרבה ורחוק, בלי להרגיש טיפת עייפות.

    סקודה סופרב

    הגרסה של סקודה סופרב בה נהגנו מצוידת כאמור במנוע ה-1.8 ליטר טורבו-בנזין (TSI) המוכר של הקבוצה, כאן בהספק מרבי של 160 כוחות סוס ובשידוך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים (DSG7). במכוניות קטנות יותר, כמו אודי A3 ספורטבק, השילוב הזה מרגיש נמרץ הרבה יותר. אבל אל דאגה, גם כאן אין מחסור של ממש בכוח. התאוצות אולי לא ידביקו אתכם ואין כאן את התאוצה המתפרצת של גרסאות ה-2 ליטר של האינסיגניה, אבל גם לא את הכבדות של יונדאי i40 או קיה אופטימה.

    והגיר? מה כבר לא נכתב על גיר ה-DSG של הקבוצה. בסך הכל, מדובר בגיר טוב שעושה עבודתו נאמנה ותורם לצריכת דלק נמוכה (כ-11.3 קילומטרים לליטר בנסיעה המשולבת שלנו) ללא פשרות מצד הביצועים. החיסרון המרכזי שלו הוא דווקא בנסיעות עירוניות איטיות, שם הוא מתבלבל מידי פעם וחובט בהעברות הילוכים גסות. מחוץ לעיר לא מרגישים אותו, וזה בדיוק מה שגיר אוטומטי ברכב מנהלים צריך לעשות.

    סקודה סופרב 2014

    סקודה סופרב 1.8 ליטר אוטומט – סיכום

    הסופרב היא כנראה אחת מהמכוניות הטובות ביותר בקטגוריה שלה. מכונית נהדרת שמציעה מרווח פנים מדהים, נוחות נסיעה טובה, בידוד רעשים מצוין וצריכת דלק טובה. הכל ארוז באריזה לא ממש מנקרת עיניים, כזאת שלא תגרום לכל מיני נשמות טובות לקנא אבל גם לא תצטרכו להתבייש בה ליד מותגים יוקרתיים יותר. אבל רגע, מה היא בעצם הקטגוריה של הסופרב?

    עם תג מחיר התחלתי של 177,500 ₪, היא יקרה בכ-10,000 ₪ מגרסאות הכניסה של מאזדה 6 החדשה או יונדאי i40. האם היא נותנת תמורה לכסף הזה? בהחלט כן, בעיקר בסעיפי הביצועים ומרווח הפנים. המתחרה הישירה של הסופרב היא כנראה אופל אינסיגניה 2014, שקיבלה לאחרונה מתיחת פנים מקיפה. עוד לא נהגתי בדגם המחודש אבל בתחושה שלי, כנראה שיהיה מדובר במתחרה רלוונטית למדי.

    סקודה סופרב בקטלוג הרכב של CarsForum
    סקודה סופרב - מפרט טכני להורדה

    סקודה סופרב 2014

    dddd