תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי A3 ספורטבק
  • אודי A3 ספורטבק – מבחן דרך

    אאודי A3 ספורטבק

    יוקרתית אך קומפקטית, אודי A3 היא האחות היקרה במשפחת פולקסווגן המורחבת. מה היא יודעת להציע שהאחרות לא? מבחן דרך.

    • 02-01-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    משהו טוב עובר על סגמנט הפרימיום. בזמן שמחירי המכוניות המשפחתיות הקומפקטיות המאובזרות זחלו מעלה וחצו את קו ה-130 אלף ₪, דווקא מחירי המשפחתיות היוקרתיות נותרו ללא שינוי משמעותי. אודי A3, למשל, היא אחת מאותן משפחתיות קומפקטיות יוקרתיות שמחירן מתחיל ב-164 אלף ₪, פער של כ-25 אלף ₪ לעומת המשפחתיות הקומפקטיות הזולות יותר. זה נשמע הרבה, אבל מסתבר שהפער הזה מספיק קטן כדי לגרום ללא מעט אנשים לחשוב על שדרוג המשפחתית הסטנדרטית שלהם במשפחתית יוקרתית הרבה יותר.

    אודי A3 היא שחקנית ותיקה בסגמנט הזה ואליה הצטרפו לאחרונה מכוניות כמו במוו סדרה 1, לקסוס CT, מרצדס A קלאס ובמידה מסוימת גם וולוו V40. הדור הנוכחי של ה-A3 הוא השלישי במספר והוא הושק בהדרגה בישראל במהלך השנה שעברה. אי אפשר לדבר עליו מבלי להזכיר את שלושת אחיותיו במשפחת פולקסווגן המורחבת - פולקסווגן גולף החדשה, סיאט לאון החדשה וכמובן גם סקודה אוקטביה החדשה. האודי ממותגת כיוקרתית ביותר וכתוצאה מכך גם היקרה ביותר מבין ארבעת חברי המשפחה. מחיר גרסת ה-5 דלתות שלה (ספורטבק) מתחיל ב-171,300 ₪ (או 196 אלף ₪ לדגם ה-Sharp שנבחן).

    אודי A3 ספורטבק

    תא הנוסעים של אודי A3 החדשה הוא דבר שצריך לעכל אותו. במבט ראשון, הוא נראה פשוט מאוד. מעט מאוד כפתורים, בלי מסכי מגע משוכללים ובלי שלל גרפיקות תלת ממדיות אלא הרבה מאוד פלסטיק שחור. רק במבט שני מבינים שהמילה המתאימה לתיאור תא הנוסעים היא לא פשוט, אלא אלגנטי. איכות החומרים גבוהה ברובה - הדש-בורד עטוף פלסטיק נעים ורך, גלגל ההגה עטוף עור נעים ואפילו השטיחים עשויים מבד נעים למגע ונאה למראה. איכות ההרכבה היא מופת לכל מכונית קומפקטית באשר היא. הכפתורים בתא הנוסעים אמנם מועטים אבל מהר מאוד מגלים שמתחת לכל כפתור מתגלה יותר מפונקציה אחת - כפתור הווליום גם מעביר שירים או תחנות ברדיו, החוגה המרכזית שולטת כל הפונקציות שבמסך הצבעוני המרכזי (במקום מסך מגע) ועוד.

    אבל פטור בלא כלום אי אפשר. קצת מוזר לגלות שברכב יקר כל כך אין שקע USB מקורי ברכב, וכך את האייפון יש לטעון עם מטען למצית שקניתם בדולר וחצי מסין. עוד היו חסרים לי כאן קיפול חשמלי למראות הצד ומערכת כניסה ללא מפתח, שכן קיימים לא אחת ברכבים ברמת המחיר הזו (וגם ברכבים זולים ממנה). אבל פריט האבזור שהיה חסר לי יותר מכל הוא דווקא בקרת שיוט, פריט שהפך להיות סטנדרטי ברוב המכוניות המשפחתיות הזולות יותר ומוצע כסטנדרט בדגמי הכניסה של שתיים מהאחיות הזולות יותר במשפחה.

    חבילת ה-Sharp בה צוידה מכונית המבחן כוללת גם חלון שמש, פנסי קסנון קדמיים, פנסי LED אחוריים, חישוקי 17 אינטש' (לעומת 16 אינטש' בדגם הרגיל) ונגיעות קלות של אלומיניום לתא הנוסעים. החבילה הזאת תעלה לכם כ-25 אלף ₪ נוספים ובהחלט תשדרג את איכות החיים אך בעיקר את ההופעה של ה-A3 ספורטבק, והיא בהחלט נאה ומרשימה למדי.

    אודי A3 ספורטבק

    המושב האחורי של אודי A3 ספורטבק מרווח ונוח. הדגם החדש גדול ומרווח מקודמו ומציג בסיס גלגלים באורך של כ-264 סנטימטרים, שזה כמעט שישה סנטימטרים יותר ממה שהיה לדור הקודם. במילים פשוטות זה אומר שהרכב מספיק מרווח כדי שארבעה מבוגרים יוכלו לשבת בו בנוחות, מבלי שהברכיים שלהם יפגעו בפלסטיק שלפניהם. תא המטען לא ענק וכשמדף החלוקה הפנימי שלו במצב העליון הוא אף נראה קצת קטן מידי. הקטלוג מספר שנפחו עומד על 380 ליטרים, בפועל זה מרגיש קצת פחות.

    גרסת ה-1.4 ליטר מצוידת במושבים קדמיים פשוטים יותר מאלו של גרסת ה-1.8 ליטר (שם מותקנים מושבי ספורט בריפוד אלקנטרה), אך הם בסך הכל נוחים ונעימים מאוד גם בנסיעות ארוכות. יש כיוון גובה גם למושב הנהג וגם למושב הנוסע, כיוון גובה ומרחק להגה ובסך הכל קל למצוא תנוחות נהיגה נוחה. המראה המרכזית קטנה יחסית וביחד עם החלון האחורי הקטן והעדרה של מצלמת רוורס סטנדרטית, יש תחושה של חוסר ביטחון בזמן נסיעה לאחור.

    אודי A3 ספורטבק

    על הכביש מספקת אודי A3 ספורטבק שילוב נדיר של נוחות נסיעה ואחיזת כביש. אם עד היום הורגלנו לשמוע שמתלים קשיחים הם מילה נרדפת לאחיזת כביש גבוהה, באודי מוכיחים שזה ממש לא חייב להיות ככה. מצד אחד, מדובר באחת מהמכוניות הקומפקטיות הנוחות ביותר בהן נהגתי לאחרונה. היא מבודדת את הנהג והנוסעים ממפגעי הכביש בצורה כמעט מוחלטת ורק שיבושים חדים במיוחד חודרים פנימה. מצד שני, היא אוחזת את הכביש כמו שדבק מהיר אוחז את באצבעותיו של נער לא זהיר ששבר את האגרטל הדקורטיבי של אמא.

    נכון, זה לא מתכון להנאה מנהיגה במובן הקלאסי של המילה. תשכחו מכל ההחלקות והוצאות הזנב, זה לא יקרה כאן. ה-A3 היא פשוט מכונית מהירה, וגם זה מספק סוג מסוים של הנאה. מה שצריך כדי לנהוג בה מהר בסיבובים זה לסובב את ההגה בכיוון הנכון. כל מה שקורה אחר כך עם הבלמים או דוושת הגז כבר לא ממש משנה, מערכות ה-XDS וה-ESP האלקטרוניות כבר ידעו להתמודד עם זה ולך נשאר רק לחזור לאותו סיבוב מוכר שוב, ושוב, ושוב, כדי לוודא שאתה לא הוזה ואכן עברת אותו באותה המהירות שאתה חושב שעברת אותו.

    אודי A3 ספורטבק

    מה שמוביל אותי אל עניין המנוע. גרסת ה-1.4 ליטר של אודי A3 ספורטבק מפיקה 122 כוחות סוס ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ. מנוע ה-TSI קיים גם בדגמים פשוטים יותר של קבוצת פולקסווגן ושם הוא מרגיש תזזיתי. על ה-A3, לעומת זאת, הוא מרגיש חלש. סליחה, אני רוצה לתקן את עצמי. זה לא שהמנוע מרגיש חלש, זאת השלדה של ה-A3 שמרגישה שהיא צריכה יותר. בלי בקרת השיוט קל מאוד להגיע למהירויות לא חוקיות בלי להרגיש, בישורות או בסיבובים. אני מרשה לעצמי לשער שהמנוע הזה יספק 90-95 אחוז מרוכשי המכונית מבחינת ביצועים וכל השאר ימצאו את סיפוקם בגרסת ה-1.8 ליטר הבכירה.  

    גם תחת עומס בידוד רעשי המנוע מצוין ובסך הכל מדובר במכונית די שקטה, בוודאי בהשוואה למכוניות אחרות בקטגוריה. בכל זאת אפשר למצוא כאן שתי בעיות קטנות בכל הקשור לבידוד הרעשים, שלא ברור האם מקורם ברכב ההדגמה העייף (שעבר כבר למעלה מ-18 אלף קילומטרים לא קלים) או בבעיה מבנית ברכב. הבעיה הראשונה היא רעידות קלות בסרק, בעיקר כשהמזגן עובד. לא משהו מאוד מציק אבל גם לא משהו שאנחנו מצפים למצוא ברכב יוקרתי. הבעיה השנייה היא רעשי צמיגים מוגזמים, בעיקר בנסיעה מהירה. יכול להיות שזה נובע מהעובדה שברכב המבחן שלושה מתוך ארבעת הצמיגים הוחלפו בצמיגים מדגם שאינו נחשב לשקט במיוחד, ויכול גם להיות שלא.

    אודי A3 ספורטבק

    אודי A3 ספורטבק - סיכום

    הנה משפט הסיכום הכי קצר אך הכי ממצה שאי פעם כתבתי - אודי A3 ספורטבק היא מכונית טובה. נכון, היא לא מושלמת. קצת מעצבן שברכב יקר כל כך אין שקע USB או בקרת שיוט, וגם רעשי הצמיגים המוגזמים הם בהחלט לא משהו שאני מצפה לקבל ברכב כזה. ובכל זאת, מדובר במכונית איכותית, נעימה מאוד לנהיגה, נוחה מאוד ובטיחותית מאוד. סוף סוף מכונית שלא רק נראית טוב, אלא גם נוסעת מצוין ומרגישה כמו מכונית הרבה יותר גדולה מכפי שהיא באמת.

    האם היא שווה את התוספת לעומת המשפחתיות הפשוטות יותר, כמו סיאט לאון או פולקסווגן גולף? זאת כבר שאלה הרבה יותר מורכבת והתשובה עליה היא גם עניין של השקפה. מה שבטוח הוא שגם אל מול המתחרות הישירות שלה ה-A3 תספק חבילה מעניינת. אם התקציב שלכם נמצא באזור ה-160 עד 180 אלף ₪, אודי A3 (ספורטבק או לא ספורטבק, עניין של טעם) היא מכונית שאתם צריכים לקחת לנסיעת מבחן.

    אודי A3 ספורטבק בקטלוג הרכב של CarsForum
    אודי A3 ספורטבק - מפרט טכני להורדה

    קבלו הצעה אטרקטיבית לרכישת אודי חדשה או משומשת מהמומחים של CarsForum

    אודי A3 ספורטבק

    dddd