מבחני ריסוק: מיצובישי אאוטלנדר היברידי, ניסאן נוט, מזראטי גיבלי ועוד

מיצובישי אאוטלנדר

פורסמו תוצאותיו של סבב מבחני ריסוק גדול הכולל בין היתר את מיצובישי אאוטלנדר ההיברידי, מזראטי גיבלי, ניסאן נוט החדשה, פורד אקוספורט ועוד. מי לא קיבל 5 כוכבי בטיחות? הרשימה לפניכם.

  • 27-11-2013
  • מאת: מערכת CarsForum

ארגון הבטיחות האירופאי EuroNCAP פרסם הבוקר תוצאות של סבב מבחני ריסוק חדש שכולל הפעם לא פחות מ-11 רכבים. כמעט כרגיל, כשמדובר במבחני הריסוק האירופאיים הרכבים הנבחנים הם כמעט כולם רלוונטיים מאוד לשוק המקומי וגם הפעם, 9 מתוך 11 הרכבים הנבחנים כבר משווקים בישראל או עתידים להתחיל להימכר בישראל בתקופה הקרובה. הפעם, למרבה ההפתעה, לא הצליחו כל הרכבים לקבל את הציון המרבי של חמשת הכוכבים ובאופן מפתיע מדובר במכוניות שמגיעות מיצרניות שדווקא נחשבות לקפדניות בנושא.

ציוני ריסוק נובמבר 2013

נתחיל דווקא מהאכזבות. ניסאן נוט החדשה, שנחשפה בגרסתה האירופאית בתחילת השנה ועתידה להגיע ארצה בתחילת השנה הבאה, מקבלת ציון בינוני של 4 כוכבי בטיחות בלבד. בארגון ה-EuroNCAP מציינים כי עמוד ההגה והקונסולה המרכזית עלולים לפגוע בחזה של חלק מהנהגים וכי משענות הראש סיפקו הגנה בינונית במקרה של פגיעת "צליפת שוט". גם בסעיף מערכות הבטיחות איבדה הנוט נקודות כיוון שהיא אינה מוצעת עם התראה על אי חגירת חגורות בכל המושבים אלא רק במושב הנהג. בסופו של דבר קיבלה הנוט ציון של 86 אחוזים בסעיף ההגנה על מבוגרים, 82 אחוזים בסעיף ההגנה על ילדים, 58 אחוזים בסעיף ההגנה על הולכי רגל ו-70 אחוזים בסעיף מערכות הבטיחות.

ציון ריסוק ניסאן נוט החדשה

הבא בתור ברשימת הרכבים שקיבלו 4 כוכבים בלבד הוא פורד אקו-ספורט, רכב הפנאי הקומפקטי החדש של פורד. הפורד מקבל דווקא ציון טוב בהגנה על מבוגרים (93 אחוזים) אך לא זוכה לקבל את הכוכב החמישי, בעיקר בגלל העדרו של מגביל מהירות כסטנדרט בכל הגרסאות אך גם בשל העדרה של התראה על אי חגירת בטיחות במושב האחורי. האקו-ספורט קיבל 77 אחוזים בסעיף ההגנה על ילדים, 58 אחוזים בסעיף ההגנה על הולכי רגל ו-55 אחוזים בלבד בסעיף מערכות הבטיחות.

פורד אקו ספורט

ברשימת הרכבים הרלוונטיים לשוק הישראלי שלא זכו לציון מרבי של 5 כוכבים נמצא גם פולקסווגן טרנספורטר (T5) קומבי, שמקבל גם הוא 4 כוכבי ריסוק בלבד. אך כאן מדובר דווקא בתוצאה טובה באופן יחסי, שכן מסחריות אחריות (כמו סיטרואן ג'מפי או יונדאי i800) שנבחנו ב-EuroNCAP זכו לציונים נמוכים עוד יותר. הטרנספורטר לא סיפק הגנה טובה לנהג במקרה של תאונה חזיתית ולא סיפק הגנה מספיקה על הולכי הרגל כך שבסופו של יום זכה לציון של 79 אחוזים בהגנה על מבוגרים, 74 אחוזים בהגנה על ילדים, 32 אחוזים בהגנה על הולכי רגל ו-57 אחוזים בסעיף מערכות הבטיחות.

פולקסווגן טרנספורטר

נעבור אל הרכבים שדווקא כן זכו לציונים של 5 כוכבים. הרשימה כוללת שתי מכוניות שכבר נמכרות בישראל, מאזדה 3 החדשה ומזארטי גיבלי, כשלצידן מספר מכוניות שאמורות להגיע לשיווק בתחילת השנה הבאה. בין אלו ניתן למצוא את פורד קונקט החדש, אינפיניטי Q50 ופיג'ו 308. גם מיצובישי אאוטלנדר ההיברידי הפתיע לטובה, עם ציוני ריסוק שהם מעט נמוכים מאלו שהשיג אחיו נטול ההנעה ההיברידית אך כאלו שעדיין הספיקו לו לקבל ציון של 5 כוכבי בטיחות.

מאזדה 3 החדשה

dddd