תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה סול
  • קיה סול חשמלית – בשנה הבאה

    קיה סול

    קיה חושפת פרטים ראשונים על הגרסה החשמלית של הסול החדשה, שצפויה להגיע לשיווק לקראת סוף שנת 2014.

    • 13-11-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    קיה מצטרפת אל המרוץ למכונית החשמלית וחושפת תמונות ופרטים ראשונים אודות הגרסה החשמלית של קיה סול החדשה. הסול תהיה המכונית החשמלית הראשונה שמשווקת קיה מחוץ לגבולות קוריאה אך לא המכונית החשמלית הראשונה שמשווקת היצרנית. בסוף 2011 הציגה קיה את הריי, מכונית חשמלית שיוצרה בכמות קטנה יחסית ונמכרה במסגרת ניסוי שערכה היצרנית. הסול מבוססת על הניסיון שצברה קיה עם הריי, ששימשה מספר משרדי ממשלה בקוריאה, והיא צפויה להימכר בכמויות גדולות הרבה יותר.

    קיה סול חשמלית

    קיה סול החשמלית מצוידת במנוע חשמלי שהספקו המרבי הוא 81.4 קילו-וואט (כ-110 כוחות סוס) ובסוללת ליתיום-יון-פולימר בקיבולת של 27 קילו-וואט שעה. לדברי קיה זה יספיק כדי לספק למכונית טווח נסיעה של למעלה מ-200 קילומטרים בטעינה אחת, שאורכת כחמש שעות בהטענה משקע טעינה ביתי (או 25 דקות בחיבור לשקע טעינה מהיר). הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש יארך כ-12 שניות והמהירות המרבית תעמוד על 145 קמ"ש.

    תמונות של תא הנוסעים לא נחשפו בשלב זה אך בקיה מבטיחים כי הוא יכלול לוח שעונים חדש עם מסך 8 אינטש' צבעוני, חומרים ידידותיים לסביבה שיוצרו מפלסטיק ממוחזר ומתכלים במהירות בטבע. האבזור החיצוני של הדגם החשמלי יכלול חישוקי סגסוגת בעיצוב שונה ופנסי LED קדמיים ואחוריים. בנוסף תכלול המכונית מערכת VESS (קיצור של Virtual Engine Sound System), שתשמיע צפצוף מלאכותי כשהרכב נוסע לאחור או קדימה במהירויות של 20 קמ"ש במטה, במטרה להתריע ולהזהיר הולכי רגל שרגילים לשמוע קול של מנוע בנזין.

    בשלב זה נמצאת המכונית בשלבים אחרונים של בדיקות והיא אמורה להגיע לשיווק סדרתי לקראת סוף שנת 2014.

    קבלו הצעה אטרקטיבית לרכישה קיה חדשה או משומשת מהמומחים של CarsForum

    קיה סול חשמלית

    dddd